annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Veiligheid van jouw bankgegevens bij eBay

Vanwege de aangepaste betaaldienst van eBay heb ik ter algemene informatie twee vragen m.b.t. veiligheid gesteld. Het zijn bewust "domme" vragen en bewust in het Nederlands om de reacties van eBay te zien. Doe er je voordeel mee.

 

De vragen:

  1. eBay wil tegenwoordig bankgegevens hebben om te kunnen verkopen. In welk land worden mijn bankgegevens opgeslagen?
    eBay reactie: aangezien u zich bij eBay Nederland heeft geregistreerd, in Nederland opgeslagen
    Ok, maar waar? Welk datacenter is verantwoordelijk voor de veiligheid van onze bankgegevens?
    Wat mij betreft blijft het antwoord vaag en bevat geen bewijs dat het werkelijk in een Nederlands datacenter staat opgeslagen.
  2. Kan ik eBay via een Nederlands telefoonnummer bereiken in geval dat er iets gebeurd met mijn bankgegevens en er direct actie nodig is?
    eBay reactie: omdat vanwege deze pandemie de telefoonservice momenteel niet beschikbaar is
    Voor zover mij bekend heeft eBay nooit een telefoonnummer gehad. Dat heeft geen enkele relatie met de pandemie. Het punt is dat juist nu eBay sinds 2021 onze bankgegevens beheerd je mag verwachten dat eBay snel bereikbaar moet zijn en niet binnen 24 uur als reactie op een eBay-bericht door een persoon dat zich niet in Nederland bevind.

Omdat ik geen exact antwoord kreeg op de eerste vraag heb ik deze expliciet gemaakt en nogmaals gestuurd.

 

In eBay reacties staat standaard het volgende:

"Er is gebruikgemaakt van een computervertaling om bovenstaand bericht te vertalen. We kunnen de nauwkeurigheid van de vertaling niet garanderen. De vertaling wordt gemakshalve verstrekt. Als de vertaling fouten, onduidelijkheden, of tegenstrijdigheden tussen de vertaling en het oorspronkelijke bericht in het Engels bevat, dan wordt het bericht in het Engels als toonaangevend beschouwd."

Met andere woorden men zal via eBay.nl nooit door een medewerker worden geholpen die de Nederlandse taal beheerst. Hieronder volgen de belabberd vertaalde reacties waarin een overdaad aan tekst staat om een paar simpele antwoorden te geven.

 

Eerste reactie:

Hallo <USER>,

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice van eBay over je bankgegevens. Mijn naam is *** en ik ben hier om u vandaag te helpen.

 

Ik begrijp dat u wordt gevraagd om de bankgegevens bij te werken voor het voltooien van de verificatie en u wilt weten waar de gegevens van uw bank worden opgeslagen. Wees gerust; Ik zal u dienovereenkomstig begeleiden.

 

Om je te helpen met het probleem, heb ik de details gecontroleerd en kan ik zien dat je de ID-gegevens al hebt bijgewerkt voor verificatie. Verder heb ik vernomen dat u werd gevraagd om bankgegevens te verstrekken ter verificatie, zodat u uw uitbetalingen voor verkochte artikelen ontvangt.

 

Maak je geen zorgen, ik zal je helpen het te begrijpen door de benodigde informatie te verstrekken.

 

Allereerst wil ik u erop wijzen dat eBay de industriestandaard Secure Sockets Layer (SSL)-coderingsmethode gebruikt om ervoor te zorgen dat gevoelige informatie veilig is. De gegevens worden afzonderlijk opgeslagen op beveiligde servers en versleuteld wanneer ze tussen computers worden verzonden. De informatie die u indient is onleesbaar, behalve voor degenen die een geheime sleutel hebben. Uw informatie blijft vertrouwelijk en kan door niemand anders dan eBay worden opgehaald.

 

<USER>, de reden dat we dergelijke informatie van de leden vragen, is om de accountinformatie te valideren. We vragen deze informatie van zowel de verkopers als de kopers om ervoor te zorgen dat het lid dat aan ons is gekoppeld een echte gebruiker is. Dit helpt ons onze communityleden te beschermen tegen mogelijke fraude.

 

Wees gerust; uw bankgegevens worden alleen opgeslagen in uw eBay-account op basis van uw geregistreerde adres.

 

Daarom verzoeken we u het verificatieproces te voltooien, zodat we uw account met het veiligste en beveiligde onderhoud kunnen gebruiken voor verkoopactiviteiten op eBay en u uw uitbetalingen op die bankrekening zult ontvangen.

 

<USER>, u bent een waardevol lid voor ons en aarzel niet als u hulp nodig heeft. We helpen je graag weer verder.

 

Verder wil ik graag delen dat we alleen bereikbaar zijn via e-mail en chat. Daarom, als u contact met ons op wilt nemen voor deze kwestie, neem dan altijd gerust contact met ons op via chat of e-mail, omdat vanwege deze pandemie de telefoonservice momenteel niet beschikbaar is voor onze gebruikers.

 

Uw begrip en medewerking wordt hierbij zeer op prijs gesteld. Uw tijd en inspanningen zijn waardevol voor ons.

 

Bedankt en groeten,

***

eBay vertrouwen en veiligheid

 

Tweede reactie:

Hallo <USER>,

 

Bedankt dat je hebt gekozen en de tijd hebt genomen om contact op te nemen met de klantenservice van eBay. Mijn naam is *** en ik zal je vandaag helpen.

 

<USER>, ik begrijp dat u zich zorgen maakt omdat u wilt weten in welk land uw bankgegevens zijn opgeslagen. Maak je geen zorgen, ik zal de details onderzoeken en je de juiste resolutie geven.

 

Ik heb uw account grondig gecontroleerd en ik wil graag uitleggen dat de bankgegevens die u uploadt allemaal worden opgeslagen in uw eBay-account, wat subjectief is voor de site waarvoor u uw account hebt geregistreerd. In dit geval worden uw gegevens, aangezien u zich bij eBay Nederland heeft geregistreerd, in Nederland opgeslagen.

 

Ik ben optimistisch dat de bovenstaande informatie nuttig voor u is. Bedankt voor uw begrip en medewerking.

 

Hartelijke groeten,
***
eBay-klantenondersteuning

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Veiligheid van jouw bankgegevens bij eBay

Tsjaaa.. Zoveelste nietzeggende reactie van E Bay die zijn/hun uiterste best doet door middel van een wirwar van regeltjes,mogelijkheden en verwarrende verwijzigingen als het geschil koper/verkoper gaat. Maar geschil met E Bay zelf..? Nul, Komma Nul duidelijkheid.  Elk bos in NL loopt óver van teleurstelde en aan hun lot overgelaten klanten die daar naartoe zijn gestuurd door E Bay ( en hun waardeloze helpdesk).

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Veiligheid van jouw bankgegevens bij eBay

 dat ze het begrijpen,zullen reageren maar NIETSSS.. Volgende dag wéér hun aanmaning... W A A R D E L O O S !!!!

 

Bericht 3 van 3
laatste antwoord