annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Moet de verkoper (bij een full refund) ook de verzendkosten voor de terugreis betalen?

Hallo eBayers,

 

Ik heb onlangs een item verkocht met een waarde van zo'n 180 euro. Ik moest dit versturen naar Australië met track & trace voor 26 euro.

 

Het item is daar aangekomen maar is tijdens transport beschadigd geraakt. De verzenddoos + originele verpakking van het item zijn onbeschadigd. De koper wilde het item graag terugsturen en een volledige terugbetaling krijgen.

 

We hebben het proces in gang gezet en ik heb de retourzending geaccepteerd (de koper wilde eigenlijk zijn geld al terug VOORDAT hij het item terug zou sturen). Krijg ik vandaag een bericht van hem dat de retourzending 102! Australische Dollars (€ 75,-) euro kostte en of ik dat ook even op wil hoesten.

 

Mijn vraag is; ben ik verplicht om dit te doen? Ik wil best het volledige bedrag terugebetalen (inclusief de verzendkosten die ik heb gerekend (in totaal dus € 206,-) maar heb echt geen zin om daar nog eens € 75,- bovenop te leggen.

 

Ben ik verplicht om de verzendkosten voor de terugreis ook te betalen?

Kan de koper alsnog slechte feedback bij mij achterlaten als ik aan alle eisen voldoe?

 

 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Moet de verkoper (bij een full refund) ook de verzendkosten voor de terugreis betalen?

Ja dat zijn de nieuwe regels.......Ebay opereert in een paralel universum.....verkopers vertrekken bij bosjes,ook ik marginaliseer mijn verkopen op ebay...gelukkig zijn er alternatieven!

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Moet de verkoper (bij een full refund) ook de verzendkosten voor de terugreis betalen?


@holland_antiques schreef:

Ja dat zijn de nieuwe regels.......Ebay opereert in een paralel universum.....verkopers vertrekken bij bosjes,ook ik marginaliseer mijn verkopen op ebay...gelukkig zijn er alternatieven!



Ik heb het gisteren mee gemaakt met iemand uit Duitsland die wilde het artikel ook terug sturen.

Ik wist niet eens dat ik nu voor de retourkosten op moest draaien.

 

Zoals @holland_antiques al zeg ebay denk alleen in het belang van de koper daar worden regels voor gemaakt die nergens op slaan.

 

Zo word verkopen op ebay een heel duur grapje.

 

Je betaalde al de verzend kosten terug aan de koper als ze niet tevreden waren maar nu ook de retourkosten tel uit je verlies.

 

Ik durf ook niet meer te verkopen op ebay hier ga je geld op toe leggen

 

 

EEN WOORD BELACHELIJK!!!!!!

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Moet de verkoper (bij een full refund) ook de verzendkosten voor de terugreis betalen?

Ik denk dat ik er met $20.60 nog goedkoop vanaf kom. 

 

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Moet de verkoper (bij een full refund) ook de verzendkosten voor de terugreis betalen?

dit klopt wel wat ebay doet, je bent daarvoor verzekerd namelijk, de meeste vervoerders werken nu standaard met een dekking tot 500 euro. 

 

je kan dus een schadeclaim indienen bij je vervoerder. 

Bericht 5 van 5
laatste antwoord