op 07-08-2012 10:04
Voor het eerst aanspraak moeten maken op de kopersbescherming van Paypal. Claim wordt in mijn voordeel beslist maar: ga toch de boot in.
Dit gebeurt: Koop een modelspoorlocomotief die niet aan de beschrijving voldoet. Vraag de verkoper om compensatie. Hij wil het object teruggestuurd hebben. Prima, maar dan betaalt hij wel zelf de verzendkosten. Mooi niet aldus Paypal.
Samenvattend: de verkoper mag mij oplichten, mag vervolgens de loc terug vragen, wordt door Paypal op de vingers getikt door de claim te verliezen en ik mag de verzendkosten betalen om mijn centen terug te krijgen.
Nog iets moois: ik moet mijn wettelijk eigendom eerst terugsturen en krijg vervolgens van Paypal geen enkele garantie dat ik mijn centen terug krijg. De verkoper moet namelijk aangeven dat het object hem in dezelfde staat bereikt heeft die het had toen hij het opstuurde. Jaja... Lekker s dat
op 07-08-2012 12:43
Er wordt veel misbruik gemaakt van de kopersbescherming van PayPal, daarom is de procedure wat strikt. Het ware beter geweest een andere claim soort in te dienen.
U kunt nu nog terecht bij uw creditcard maatschappij, die zijn soepeler.
op 07-08-2012 17:35
een ander soort claim? Welke dan?
op 07-08-2012 22:40
De niet-ontvangen claim.
Als u PayPal met een creditcard gebruikt kunt u daarvan veelal uw geld terugkrijgen. PayPal daarna nog gebruiken wordt een stuk lastiger.
Kopersbescherming is een sterk verkoopargument. In ieder geval wordt eBay er beter van. Dat is toch mooi.
op 15-08-2012 03:44
en als die regel niet zo was zou iedere koper kunnen zeggen, ik vind het niet leuk en wil mijn geld terug. Dan zou geen enkele verkoper meer met pay-pal in zee willen gaan (is nu al een russisch roulette, maar zonder die regel words het er 1 waarvan je weet dat de kogel al in de loop zit)
op 08-10-2013 00:38
Mooie omschrijving van kopersfraude: Een item wel ontvangen en dan zeggen dat je het niet hebt gehad....
Als verkoper raad ik al mijn medeverkopers sowieso af om paypal te accepteren als betalingsmethode, wat een ellende brengt dat elke keer weer.
We betalen ons blauw aan extra commissie en vervolgens krijgen we allerlei claims aan onze broek van klanten die 'gratis' willen winkelen...Jammer.