annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gewonnen, maar verkoper wil niet verkopen..

mauritsvs
Community-lid

Hallo,


Even een vraag,


ik ben vrij nieuw op Ebay, heb pas 3 dingen gekocht.


Nu heb ik gisterenavond een veiling gewonnen, maar kreeg ik gelijk al een mailtje van de verkoper dat 'ie het artikel toch eigenlijk niet kwijt wil.


Wat ik wilde kopen (vanuit Duitsland) zijn 4 wieldoppen, maar dit stuurde de verkoper gisteren dus:



Sorry, ich benötige die Radkappen selbst, sondern Auktion wurde versehentlich nicht gestoppt. Vielen Dank und viele Grüße.



Nu is mijn Duits niet heel denderend, maar ik begrijp hieruit dat hij zegt dat de veiling per ongeluk niet gestopt is??


Ik heb nog niks verkocht via Ebay, maar het lijkt mij dat je van tevoren aangeeft hoe lang je de veiling wil laten lopen.



Wat is nu verstandig, de verkoper wil graag dat ik de boel annuleer, maar ik wel graag de doppen hebben voor dat geld.



En als ik dit doordruk, ik denk dat ik hiermee in mijn recht sta, heb je natuurlijk de kans dat de verkoper negatieve feedback gaat geven, en dat staat niet zo leuk, als je pas 3 keer feedback ontvangen hebt.



Wie heeft er een tip??


Alvast bedankt!




Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Gewonnen, maar verkoper wil niet verkopen..

stephanthecollector
Community-lid

ten eerste een verkoper kan een koper geen negatief geven.



ten tweede kun je een verkoper niet dwingen iets te versturen, als de verkoper al wil annuleren zal hij daar zelf een verzoek voor moeten sturen naar u, dan heeft u de keus om daar wel of niet mee akkoord te gaan.



als u ermee akkoord gaat krijgt de verkoper zelfs zijn verkoopcommissie terug.



u kunt dan misschien wel in uw recht staan maar zoals gezegd als de verkoper weigert te verzenden kunt u weinig doen behalve misschien ebay inlichten.



ik ga ervan uit dat u nog niet betaald heeft en dat heeft dus ook geen zin, alleen kunt u hierdoor ook geen FB geven.



ik zou zeggen laat het hierbij en zoek verder meer is er helaas niet te doen!

Bericht 2 van 2
laatste antwoord