annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay two factor authentication

Hallo,

 

Misschien stel ik een hele stomme vraag. Was nog niet in staat geweest om het antwoord te vinden. Kwam niet naar voren in de zoekresultaten op dit forum. Online kwam ik wel dingen tegen maar die zijn mogelijk oud of alleen van toepassing Engels talige versie van eBay en kennelijk niet beschikbaar voor de Nederlandse eBay. Ik wil graag een twee factor authenticatie instellen voor eBay. Al dan niet gebruikmakend van Google Authenticator of SMS text berichten? Ik hoop dat het iets heel simpels is maar het lukt me nog niet om dit te vinden.

 

Bij voorbaat hartelijk dank,

Frank

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Heb deze vraag gisteren gesteld aan de klantenservice van Ebay Nederland.

Zojuist antwoord gehad.

 

Op de Nederlandse ebay is de 2FA nog niet mogelijk om aan te zetten.

Wel kan men via ebay.co.uk de 2FA aanzetten, ze geven alleen geen garantie dat het ook op ebay.nl werkt.

Ik heb het via de Engelse ebay aangezet en bij mij werkt het wel gewoon ook op ebay.nl

het jammere is alleen dat de 2FA via sms is en niet via bijvoorbeeld de Google twee factor authenticatie app of de beste app die ik gebruik van Authy.

Sms is namelijk niet de meest veilige 2FA aangezien een sms onderschept kan worden en 2FA via een app niet.

Maar goed 2FA via sms is nog altijd beter dan alleen een wachtwoord, dus gewoon aanzetten is mijn advies.

Om 2FA aan te zetten via de Engelse ebay volg onderstaande stappen:

 

Indien u de twee factor authenticatie op eBay.co.uk wilt instellen, dan kunt u dit doen via de volgende stappen:

1. Log in op eBay.co.uk

2. Ga naar My eBay > Summary

3. Klik op de tab 'Account' en dan op 'Personal Information'

4. Vervolgens ziet u onderaan 'Security Information' en klik u naast '2 steps verification' op 'Edit'.

5. Ten slotte volgt u de vereiste stappen.

Ik ben ook nog opzoek, maar volgens mij hebben ze dit nog niet helaas.


@technischcreatief schreef:

Hallo,

 

Misschien stel ik een hele stomme vraag. Was nog niet in staat geweest om het antwoord te vinden. Kwam niet naar voren in de zoekresultaten op dit forum. Online kwam ik wel dingen tegen maar die zijn mogelijk oud of alleen van toepassing Engels talige versie van eBay en kennelijk niet beschikbaar voor de Nederlandse eBay. Ik wil graag een twee factor authenticatie instellen voor eBay. Al dan niet gebruikmakend van Google Authenticator of SMS text berichten? Ik hoop dat het iets heel simpels is maar het lukt me nog niet om dit te vinden.

 

Bij voorbaat hartelijk dank,

Frank


 

Een vraag stellen