Gaat het over het kopen of verkopen van postzegels van Nederland, dan worden er vaak percentages van de cataloguswaarde bijgesleept.
Vaak is een prijs van 50% voor de verkoper al heel wat en sommige kopers menen dat ze niet meer willen betalen dan 20% (met een collectie vol gaten als gevolg).
Soms gebeurt het dat bij een veiling van een apart item de catalogusprijs een paar keer over de kop gaat.
Het lijkt me leuk om dergelijke veilingen op dit draadje te verzamelen.
Ja en er is al een bod uitgebracht natuuurlijk
door een newbee die spam van payppal heeft ontvangen dat het hier 100%
veilig is om met Paypal te betalen, dat het
hier wemelt van vervalsingen dat wordt natuurlijk NIET
gemeld.
Het nieuwe veilingseizoen is aanstaande. Dus de zoektocht naar opmerkelijke opbrengsten kan weer beginnen.
In Duitsland komt bij veilinghuis Heinrich Kohler wederom een geweldig aanbod onder de hamer. Het begint al met 'Die Fritz Kirchner Sammlung'. Ongelooflijk mooi materiaal maar voor de gewone man niet te betalen. Zo komt onder lot nr 3 een kwart vel van 45 stuks van de Bayern nr 1 onder de hamer. Onder lot nr 4 nog een kwart uit een andere hoek. Beide loten starten met 40.000 euro. Met een startprijs van 80.000 euro komt onder lot nr 224 een sachsen nr 1 in een ongebruikt blok van 4 onder de hamer.
Bij de collecties wordt onder lotnummer 2330 een immense collectie oudduitse staten aangeboden. Alle foto's (832 stuks!!) uit deze collectie zijn op internet te bekijken (link: https://www.heinrich-koehler.de/de/auction/337/2_7005/ ). Het kavel start op 30.000 euro maar zal een veelvoud gaan opbrengen. Zeker een getal van 5 cijfers. Het vergt wel wat tijd om de foto's te bekijken maar je ziet geweldig materiaal voorbij komen.
De veiling is van 15/19 september. Nadien zullen de grote bedragen wel op hun website te zien zijn.
Ook in Nederland is september weer een drukke veilingmaand. Ik heb al menige catalogus in huis maar iets dat hierbij in de buurt kom heb ik nog niet gezien. Is denk ook beter. Hier vind ik tenminste kavels die wel binnen mijn budget vallen. Zeker ook binnen het budget van anderen want spijtig genoeg is er altijd wel enige concurrentie.
#1337 wat is er merkwaardig?
(het is geen grootrondstempel wat je ziet op de afbeelding)
#1338 maar even afwachten of de prijzen nog wel zo hoog oplopen als voorheen; je ziet het laatste jaar bij de postzegels op eBay dat er veel minder wordt geboden dan voorheen (wel leuk om zelf te kopen, maar blijft dit zo?).