annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik word bedreigd door een verkoper waar ik iets gekocht heb, wat nu?

Ik heb in september twee Duitse postzegels gekocht met objectnummers 141073174410 + 14107317074 bij een verkoper uit Duitsland.

Ik heb aan de verkoper gevraagd om zijn volledige naam, adres, postcode en plaats en het IBANnummer en de BIC code.

De verkoper had aangegeven dat ik alleen met Paypal kan betalen.

Ik heb de verkoper bericht dat ik géén Paypal heb en dat ik met overschrijving wil betalen.

Na een maand van enige mails gestuurd te hebben heb ik een negatieve feedback gegeven met de zin er in dat de verkoper geen IBAN en BIC wilt geven.

Nu bericht de verkoper mij in zijn slecht Duits dat ik de negatieve feedback moet omdraaien in een positieve feedback, doe ik dat niet dan komt hij bij mij langs met een advocaat om rechtzaak tegen mij te beginnen om een totaal bedrag van € 2,00.

Deze positieve feedback kan ik pas geven als ik ook de postzegels heb ontvangen.

 

De vraag is; wat moet ik nu doen?

Hebben jullie tips?

 

 

de groeten van Jan aarts of 5800jana

 

 

 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Ik word bedreigd door een verkoper waar ik iets gekocht heb, wat nu?

De volgende keer niet gaan zeuren om IBAN en adres. Als de verkoper alleen PayPal wil is dat ook zo.

Uw negatieve feedback doet heel wat meer schade dan die 2 euro van de betreffende transactie.

http://pages.ebay.nl/help/feedback/revise-feedback.html

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Ik word bedreigd door een verkoper waar ik iets gekocht heb, wat nu?

U hebt kennelijk slecht gelezen en de verkoper krijgt een negatieve feedback.

 

Misschien had U sneller even een PayPal rekening kunnen openen.

 

Mogelijk kan de verkoper de negatieve feedback zelf laten zelf terugdraaien, omdat U hem die op verkeerde gronden gegeven heeft; U heeft immers vermeld, dat hij geen IBAN en BIC wil geven. M.i. is hij ook in het geheel niet verplicht U die gevens te verschaffen, omdat hij om PayPal betaling heeft gevraagd.

 

Als ik U was, zou ik de negatieve feedback intrekken, want die lijkt mij ten onrechte. Neemt U anders met Ebay contact op, die kunnen U vast helpen.

 

Zelf bied ik PayPal en Bank-betaalmogelijkheid aan en kopers hoeven in principe geen gegevens aan mij te vragen om per bank te kunnen betalen. 

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Ik word bedreigd door een verkoper waar ik iets gekocht heb, wat nu?

Jan,

 

Andere posters hebben inderdaad gelijk. Toch wil ik je een hart onder de riem steken, omdat je geen Paypal rekening hebt.

Houden zo! Voor veel verkopers is Paypal de ultieme ramp (erg duur en extreem fraudegevoelig) Vreemd dan ook dat de Duitse aanbieder jouw aanbod afwees. Als aanbieder juich ik jouw houding ten zeerste toe! Bankoverschrijving, geen Paypal.

Wel voortaan vooraf goed lezen welke betaalmethoden een verkoper aanvaardt, er zijn er gelukkig genoeg binnen de Eurozone die maar wat blij zullen zijn dat je per bank wilt betalen!!

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Ik word bedreigd door een verkoper waar ik iets gekocht heb, wat nu?

U schrijft:

 

Voor veel verkopers is Paypal de ultieme ramp.

 

Persoonlijk lijkt me dat een behoorlijk overdreven uitspraak, vooral dat ultieme ramp.

 

Aan welke verkopers denk U? Waarschijnlijk aan Uzelf, maar verder ......................

 

U biedt wereldwijd aan, maar kan mij zo voorstellen, dat U weinig verkoopt aan per bankbetalende personen buiten de EU, omdat deze kopers soms met vrij hoge bankkosten te maken krijgen.  Bovendien zijn volgens mij inkomende wereldbetalingen voor de verkoper ook niet gratis. Ik heb het even nagekeken, maar bij SHA betaal ik voor het ontvangen bedrag € 10,00 aan kosten. Mogelijk zijn die kosten voor een particulier lager.

 

Voor kopers lijkt mij PayPal in ieder geval geen ramp, want zij kunnen gratis betalen en zijn redelijk beschermd. Op dit forum zijn al meerdere problemen behandeld, waar kopers per bank betaald hadden en zo geen/nauwelijks rechten hadden.

 

Ik ontvang veel kleine bedragen op PayPal, dus heb te maken met relatief "hoge" PayPal-kosten,  maar het grote voordeel blijft toch wel, dat ik de verkoop zeer snel kan afronden. Natuurlijk vind ik het ook niet leuk, als een koper 4X een klein artikel koopt en afzonderlijk afrekent en ik zo 4X het starttarief betaal, maar dat zie ik niet als ramp.

 

 

 

 

 

 

 

Bericht 5 van 5
laatste antwoord