annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oneerlijke biedingen

Hallo,



Ik sta op het punt om ebay te gaan verlaten in verband met oneerlijke biedingen hier via automatisch biedsysteem. Ik weet hier zijn programma's voor te kopen/ illegaal te downloaden.



Maar ik ben vandaag bijvoorbeeld tot een minuut voor einde van veiling hoogste bieder van een paar objecten. Binnen de laatste minuut worden op die objecten een hoger bod uitgebracht. Krijg een mailtje binnen dat er een hoger bod uitgebracht is en gelijk een mailtje dat veiling gesloten is. Hoger bod is dan nog geen 1 euro meer.



Ebay als jullie niets maar dan ook helemaal niets doen tegen dit soort praktijken dan wil ik graag een permanente ban hebben op dit waradeloze gedoe alhier.



Dit vind ik dus oneerlijke biedingen. Laat mensen nog een kans geven door alsnog over te bieden en verleng de veiling dan met een paar uur.



Maar beter is gewoon dit soort praktijken te verbieden en mensen gewoon netjes handmatig te laten bieden.



En anders VAARWEL ebay !!!!!!!!!!

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Oneerlijke biedingen

r_tuts_nl
Community-lid

Owww, u bedoelt het verschil tussen geluk of.. Vette PECH?



Mijn ervaring met veilingen is dat 1 MINUUT érg lang is en zeker bij zeer gewilde objecten. Mijn succesvolle auctions spelen zich vaak af binnen de laatse 15 à 20 SECONDEN!



Naar mijn beste weten is software die het systeem van eBay (of cassino's!) omzeilen pure lariekoek en geldklopperij. Wel kunt u zg. 'auto-bieden' via 't eBay systeem tot een door u opgegeven bovengrens, gaat in stapjes zonder vertraging(!) elke keer als een ander hoger biedt, NIET aan te raden overigens!




Tip:



1. Zorg voor 'n optimale internet verbinding, schakel andere internet slurpers uit!



2. 75-90 Seconden voor eindtijd bepalen we de "response tijd" (traagheid van het systeem) door een 'onzin' bod uit te brengen (bv. +1 cent) en we meten 't aantal seconden voor we de bevestiging(!) terug krijgen. Worden we onmiddelijk overboden, weten we dus dat er een auto-bieder is, duurt dit 'n tijdje, dan hebben we te maken met een handmatige bieder.. Nu hebben nog ruim een sec. of 20 om over 't eindbod na te denken, deze vullen we alvast in..



3 Tel bij de "response tijd" wat extra (sec. of 😎 en druk dit aantal sec. voor de eindtijd op *ENTER*!




De werkelijke tijden kúnnen natuurlijk verschillen en naar eigen inzicht gewijzigd worden, garanties geef ik niet, en JA.. Eindtijd==EINDTIJD!



Ach, 't is en blijft 'n SPELLETJE, zeker niet iets om je boos over te maken...

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Oneerlijke biedingen

stephanthecollector
Community-lid

Hoezo oneerlijke biedingen, het is ieders goed recht om op het laatst een hoger bod uit te brengen, als u het object zo graag wilt hebben dan had u een hoger bod moeten uitbrengen!



Automatisch bieden oftewel snipen is niet verboden hoor, dit is simpelweg een manier om zich op het laatste moment te verzekeren van een bod uit te brengen, eigenlijk is er geen verschil met handmatig bieden want men geeft vantevoren een max bod op en verder dan dat gaat het niet.



Sommige leden volgen een object tot het laatste moment om  zo in de laatste 10 seconden nog een bod uit te brengen, ook hier is niets mis mee! ik heb dit zelf vele malen gedaan en daarmee een flink aantal veilingen op het laatst nog gewonnen.



Als u niet tegen uw verlies kunt dan is het misschien maar beter om inderdaad weg te blijven.

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Oneerlijke biedingen

r_tuts_nl
Community-lid

De software bestaat al heel lang en wordt tegen belachelijke prijzen verkocht net als de zg. cassino-bots.. Een autom. progje dat op de 'buttons' van het eBay systeem drukt om zodoende een 'mysterieuze' win-strategie te bepalen.. LOL!



De gebruikers ervan klagen massaal dat men er geen enkel voordeel mee heeft en in sommige situaties zelfs averechts werkt, had ik ze ook wel kunnen vertellen.. 😉

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Oneerlijke biedingen

abeldoorn
Community-lid

meer bieden dan de concurentie, ben je altijd de winnaar..

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Oneerlijke biedingen

het_regent
Community-lid

Ik laat mijn computer middels speciale software altijd 7 seconden voor het einde van een veiling een bod uitbrengen.


In verreweg de meeste gevallen ben ik dan de winnaar.


Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Oneerlijke biedingen

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat er oneerlijk is aan het feit de hoogste bieder wint. Men geeft het bedrag uit wat hij/zij voor een bepaald object over heeft, wanneer een ander daar overheen wil bieden is dat toch zijn/haar goed recht?


 


Het is jammer voor bieders die hier onder zitten, maar je zou je van te voren moeten realiseren dat deze mogelijkheid er in zit bij een veiling,  toch?

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Oneerlijke biedingen

abeldoorn
Community-lid

jammer dat de OP ons niet meer opnieuw heeft bezocht om zijn gedachten hierover toe te lichten

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Oneerlijke biedingen

swingkid
Community-lid

ik vind het zelfs niet handig om ruim voor de eindtijd te bieden.


je drijft dan alleen de prijs maar op als je pech hebt.

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Oneerlijke biedingen

Zelfde ervaring. Na verstrijken tijd, Ik had hoogste bod, werd nog geboden. En reageren gaat dan niet meer.
Ik heb ebay gevraagd mijn account te verwijderen. Ik wil niets met dit soort malafide praktijken te maken hebben.
Bericht 10 van 10
laatste antwoord