op 02-08-2016 22:26
hij wil het product wel terug nemen,maar heeft of wil geen geld overmaken voor retourlabel, wat moet ik doen,want het is nu al 5 weken geleden dat ik het gekocht heb,en ik wil het terug sturen, dan kan ik een andere kopen
Als je iets verkeerd gekregen hebt dan krijg je de betaling en de verzendkosten terug.
Maar als je iets verkeerd besteld hebt natuurlijk zijn dan de verzendkosten voor jou.
En dat de verkoper altijd de verzendkosten voor retour moet betalen is een sprookje ,als de verkoper aangeeft
dat de retour kosten voor de koper zijn dan zijn die ook voor de koper dat is zijn beleid en daar ben je mee akkoord gegaan toen je iets bij hem kocht anders had je niets bij hem moeten kopen.
Het is dus altijd zaak om alles goed te lezen voor je iets koopt en beval je zijn beleid niet ga dan naar een ander !
Dit is wettelijk bepaalt staat in het Burgerlijkwet boek en die is bepalend en niet ebay.
Weinig informatie.
Heeft de verkoper de fout gemaakt of heeft u het verkeerde besteld.
De koper moet altijd de retourkosten betalen.Dat staat duidelijk aangegeven.
Als de verkoper het verkeerde object heeft gestuurd,moet hij u tegemoet komen,maar is dit niet verplicht,heel vreemd.
Ook als u een claim indient bij paypal,zal worden gevraagd om het verkeerde object terug te sturen(niet doen)
Bij Paypal een claim openen vooral niet doen bij ebay !!!