annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal betaling mislukt, hoe via ebay opnieuw betalen?

annabiedt
Community-lid

Hallo,

Ik ben nog relatief nieuw op ebay en zit met het volgende: Ik heb iets gekocht en heb netjes betaald via paypal, althans dat heb ik geprobeerd. De betaling ging mis vanwege perongeluk te weinig saldo op mijn gekoppelde bankrekening; onverwachte grote andere afschrijving. Heel vervelend en mijn stomme fout.

Ik heb het gebrek aan saldo direct verholpen en nu wil ik graag via Ebay opnieuw betalen. Op Ebay staat de paypal transactie echter al een week op "being processed" terwijl ik al lang weet dat de betaling is geweigerd en terug geboekt.

Ik heb contact opgenomen met de verkoper en om geduld gevraagd.

Ik heb contact opgenomen met de helpdesk van Paypal maar die verwijzen me naar Ebay.

Ik heb contact opgenomen met Ebay met het verzoek de transactie terug te zetten naar nog te betalen maar Ebay laat me al een week wachten.

Als ik zelf de betaling wijzig van "betaald' in "nog te betalen" dan verandert alleen dat kopje, het resulteert niet in een nieuwe mogenlijkheid om via Ebay met Paypal te betalen.

Ik kan de koper natuurlijk buiten Ebay om betalen maar Paypal adviseert dit niet met Ebay aankopen en volgens mij is het ook tegen de regels.

Wie weet wat te doen? Ik vind het ontzettend vervelend dat ik de koper zo lang op zijn geld moet laten wachten (en dat de helpdesk van Ebay mij zo lang laat wachten). Dat is helemaal niet mijn bedoeling.

Alvast heel hartelijk dank voor geboden advies!

Mvg, Anna

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

abeldoorn
Community-lid

Hoi Anna, je moet totaal niet kijken wat ebay aangeeft. Je moet alleen kijken naar je pay-pal account. Kijk daar of deze betaling betaald is, pending is, of afgekeurd is. Daar kan je de betaling eventueel cancelen, of hij is gewoon betaald. Als op pay-pal je betaling is afgekeurd kan je hem gewoon op nieuw betalen, en als die wel is betaald (of pending is) moet je even afwachten of de verkoper hem opstuurt.
Bij ebay kan je zelf aangeven of je iets betaald hebt of niet, dus zelfs als je niuet betaald hebt kan je aangeven dat je wel betaald hebt. Uiteindelijk is dat alleen maar een symbooltje wat in je 'mijn ebay'staat en heeft verder geen enkele waarde. Uitsluitend of het geld van je bank rek is afgeschreven of van je PP rekening is afgeschreven telt.
vr.gr

Een vraag stellen