annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan ik ook betalen via een bankoverschrijving als ik iets koop?

Ik kocht al 649 items op ebay. Ik betaalde altijd via overmaking per bank. Ik ervaar nu, dat als ik iets wil aankopen dit moet bevestigen. Maar dat kan pas als ik heb aangegeven hoe ik wil betalen. Ik wil betalen per bank. Maar tot op heden heb ik geen enkele mogelijkheid gevonden om mijn bankpas te koppelen aan ebay.

Men spreekt slechts over creditkaarten of debit kaarten. 

Als ik niet meer kan koppelen aan mijn bankpas, kan ik mijn koop niet bevestigen, dus kan ik ook niets meer kopen. Wie helpt mij  uit de brand?  

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Hallo,

 

idd, de betaalgegevens vragen aan een verkoper kan werken. Maar niet lang meer.

Binnen ebay wordt dat verboden. je kunt ook niks meer reclameren als er iets mis is, via een bankbetaling. want als ebay de betaling niet beheert, kunnen ze ook niet controleren of je wel betaald hebt.

terugboeken via banken is al niet gebruikelijk, reclameren via ideal kan immers ook niet.

 

Het wordt echt een heel snel verdwijnend systeem. O.A. om de volgende reden: Ebay wil alle betalingen via zijn eigen rekeningen zien gebeuren.

Dus dan zou uw geld eerst naar de bank van ebay moeten, die zit in het buitenland, dus dat duurt wel ff.

Dan moet het via  de ebay bank naar een  verkoper, die kan ook weer in een ander land zitten.

Binnen  NL verkopen via ebay pay kan al 3 dagen duren, internationaal gerust een week.

Maar iedere verkoper moet normaal binnen 24 uur verzenden.

 

Ik ben zelf verkoper en ga echt niets versturen waarvan ik de betaling niet heb gezien.

Dat kan , via uw route afhankelijk van in welk land koper en verkoper zich bevinden, gerust oplopen tot een week.

Dat gaat niet meer werken.

Daar worden verkopers ook veel te veel voor afgeknepen en over gecontroleerd. Als je een dag later verzend, komen alle waarschuwingen met dikke rode letters al in beeld. We hebben dus ook helemaal niet meer de vrijheid om te zeggen : joh, is goed, ik zie de betaling wel verschijnen.

 

Vervelend, tis wennen , maar ebay wil echt af van kleine kopers en verkopers. 

Dat is beleid en daarom zitten ze er ook niet mee. Ze willen een soort van Christies worden met exclusiviteit. Het is dus ook echt de bedoeling dat veel kopers en verkopers afhaken. Dat heeft de topman jaren geleden al aangekondigd, hebben we hier alleen niet zoveel van meegekregen.

 

Er is natuurlijk nog altijd marktplaats, of een andere plek, zoals catawiki.

 

Hou ook even in het achterhoofd dat internationale pakketjes met de nieuwe douane regels sowieso duurder worden, ook binnen de EU moeten invoerrechten betaald gaan worden.

 

groetjes,

Rita

 

Koppelen aan bankpas ??

Als u per bank wilt betalen vraag dan het rekening nummer bij de verkoper !

Dan kunt u gewoon een overschrijving doen.

Bij mij gaat dat prima

Een vraag stellen