annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik heb een onderdeel gekocht voor reparatie van een meetinstrument, bevat elektrisch defect

Ik kocht eind november een onderdeel om een kostbaar meetinstrument mee te repereren. Bij aankomst zag het er nieuw en onbeschadigd uit maar helaas is het elektrisch gezien defect en onbruikbaar en zou zelfs schade en de rest van het instrument kunnen veroorzaken indien gemonteerd en in gebruik genomen.  Met een eenvoudig weerstandsmeter, in elke bouwmarkt voor enkele tientjes te koop had de verkoper het onderdeel kunnen controleren. Hij is er van uit gegaan dat het nieuw is en werkend. De verkoper is zelf een ervaren technicus en op zijn website zie ik een omvangrijk instrumentarium. Hij had het onderdeel dus eenvoudig voor verzending kunnen controleren. De verzending van Duitsland naar Nederland heeft er meer dan een maand over gedaan en ook al vele maisl zijn uitgewisseld wat er mis kan zijn. In zijn advertentie staat "Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich" Ik heb hem een foto gestuurd waarin ik het ding test met een weerstandameter en de uitslag is goed af te lezen. Terugsturen heeft weinig zin want die kan de vuilnisbak in en kost alleen maar verzendkosten. Welke rechten heb ik nog, Hij adverteert ondertussen met een tweede en een tientje duurder, Wel dezelfde foto met serienummer van de mijne. Betaling is gewoon per giro gedaan ik kreeg namens Ebay een verzoek tot betaling. Hij is al jaren actief op Ebay en goede reputaie maar nu blijft het stil. 

Foto is van de oude die uit het instrument komt anders zou de hele wereld 'm kunnen traceren niet leuk voor hem.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (0)

Een vraag stellen