annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

internationale verzending: aangepaste locatie kiezen

Bij een internationale verzending en aangepaste locatie kiezen is er qua Europese landen alleen de optie voor Belgie, Duitsland en Verenigd Koninkrijk. Is dit nog uit te breiden? Ik baseer namelijk de verzendkosten op die van Post NL, en die werkt met EUR1, EUR2 en EUR3 zones. Deze komen niet overeen met heel Europa of de Europese Unie, maar EUR1 is bijv. wel meer landen dan alleen Belgie, Duitsland en VK. De opties die eBay standaard biedt zijn dus of te weinig landen, of te veel landen, en ik heb nog niet kunnen vinden dat dit handmatig aan te passen zou zijn (zou wel jammer zijn!)

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Ik verzend het meeste met Deutsche Post / DHL; zijn hebben  overzichtelijkere tarieven.

Voorbeeld: wereldwijd tot 500 gram, 90 cm. omtrek ( l+b+h) € 3,45 of aangetekend € 5,50 ( Großbrief international Pirority). 

Post.nl gebruik ik soms alleen nog voor brieven, die ik dan ook nog frankeer met Eurozegels, gekocht op bijv. EBAY ( scheelt op dit moment zo'n 25%)

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Handig, maar DHL is logistiek niet praktisch voor mij.

In z'n geheel zijn de standaard optie, zeker voor internationaal verzenden, te beperkt. Ik kan geen onderscheid maken tussen brievenbus post, pakketpost en verzekerde zending (wat bij binnenlandse zendingen wel kan). Ook het systeem dat je voor elke extra object alleen maar een vast extra bedrag voor verzendkosten kunt rekenen is niet logisch en niet praktisch.

Pakketpost is een vast bedrag voor 5kg, brievenbus post is gewichtsafhankelijk, maar heeft beperkte ruimte. Ik wil geen verliezen lijden, maar ook geen onnodige kosten aan de klant berekenen...

Iemand nog een goede truc?

Bericht 3 van 3
laatste antwoord