op 04-12-2012 08:09
Hallo mensen,
vraag me af of er iets te doen is aan het volgende: ik heb een advertentie lopen met een dure versterker. Nou bied er een paar keer iemand uit Turkije op met 1 waardering, waarbij staat "let op niet serieuze bieder, houdt zich niet aan de afspraken).
Daar heb ik geen zin in dat die meedoet. bericht aan hem gestuurd maar hij biedt er vrolijk op los.
Uitsluiten van landen kan achteraf niet meer dus.. Maar wil ook de lopende advertentie niet verstoren.
is zoiets op te lossen?
dacht zelf aan alleen verkopen aan mensen met meer dan 10 positieve meldingen. maar daar kom ik niet uit..
m vr groeten
op 04-12-2012 08:35
Meestal verwijs ik naar de eBay klantendienst maar die hebben niet altijd genoeg tijd om dringende problemen te behandelen.
U kunt het beste deze bieder eerst toevoegen aan uw bloklijst.
Zie daarvoor deze pagina http://pages.ebay.nl/help/sell/manage_bidders_ov.html#block
Daarna annuleert u de uitgebrachte biedingen van deze bieder, zie daarvoor dezelfde pagina iets verder.
Hiermee voorkomt u dat deze gebruiker met deze naam nog op uw aanbiedingen kan bieden. Als deze gebruiker een grote liefhebber van uw items is en via een andere gebruikersnaam weer aan de slag gaat moet u de vermelde acties herhalen.
op 04-12-2012 08:39
U gaat naar het kopje account, in het rijtje van activiteiten/berichten/account. Dan naar ''site voorkeuren''. Hier staat het kopje ''vereisten voor bieders/kopers''. Daar kunt u dit instellen. Ik raad ook aan de bieder te blokkeren. Dit kunt u via de hulppagina vinden (klik op hulp en vul de zoekterm bieder blokkeren in). Tevens kunt u een uitgebracht bod verwijderen onder bepaalde voorwaarde, dat u gezien zijn/haar verleden er geen vertrouwen in heeft lijkt me voldoende. Succes!
op 28-12-2012 13:17
Je kan geen P.O.. Boxen blokken. Eenmaal een verkoop kan je niets meer cancellen. Je bent gewoon je fee kwijt! Lees mijn verhaal maar.
op 28-12-2012 14:29
Ik heb nu aan vals bieders 189,11 openstaan het word steeds erger daar moeten ze is wat aan gaan doen het loop de spuigaten uit.
ik kan ze blokken en een zaak openen maar verlopig kan je het niet meer verkoper omdat ze eerst de tijd moeten krijgen om te betalen.
grrrrr
op 28-12-2012 15:29
Wees blij dat je tegenwoordig landen kan blokkeren. Als je wist wat ik al kwijt ban geraakt in de tijd dat je landen niet kon blokkeren schrik je je het apelep. Ebay gaat hier echt niets aan doen. Ze verdienen hier nu eenmaal aan. Wanneer je geld van Paypal gerfund word worden je fees dat niet en houden ze die. Tel zelf maar uit hoeveel ze hier aan over houden. Trouwens, waarom denk je dat je zo vaak gratis mag listen? Mensen wil niets meer verkopen omdat ze alleen maar geld mislopen door deze fraudeurs. Ze houden geen verkopers meer over.
op 28-12-2012 20:35
En toch ben ik er nog steeds niet blij mee
wij als verkopers kunnen aan alle kanten kapot gemaakt worden door de koper zoals een negative feedback
En wat kunnen wij helemaal niets hoop dat het ooit nog is gaat veranderen dat wij als verkoper net zoveel kunnen als de koper
zoals een negative feedback plaatsen als ze niet betalen of als ze iets doen wat tegen de regels is.
Ik geloof dat er in duitsland waar ik verkoop het 1 en ander in feb gaat veranderen en dat de verkoper meer rechten krijg
hoe dat in ned zit weet ik niet
op 28-12-2012 22:48
Er gaat niets gebeuren. Tenminste..... Ik krijg binnenkort voor al mijn mededelingen een Account closure omdat ik teveel van dit soort mededelingen doe. En eigenlijk interesseerd het mij geen ene moer want ik ben toch niet van plan hier nog iets te gaan verkopen. Ik heb al mijn schulden betaald, mijn winkel en lopende items gesloten, en van mij mag het. Ik laat echt mijn mond niet snoeren en zwicht niet voor dreigementen. Laatste akkefietje was de druppel, de frauduleuze verkoper het voordeel van de twijfel geven. Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en er zijn meer sites waar je je spullen kan verkopen en die in opkomst zijn. Alleen jammer dat ebay al zijn ouwe trouwe verkopers bant, verwijderd en zwicht voor frauduleuze kopers. Dir bericht zal morgen wel verwijderd zijn.
op 29-12-2012 00:38
Ik begrijp uw onvrede. Playapl heeft ooit geld van mij afgepakt en dat aan een reeds door eBay geschorste fraudeur teruggegeven. Het ging om 200 euro en het was zo onredelijk en fout dat ik er zelfs na 6 jaar nog steeds kwaad over ben. Maar het was wel conform de regels die daarvoor golden. Ik ben het met u eens dat de balans tussen verkoper en koper niet in evenwicht is. Als overduidelijk is wie er bij een claim gelijk heeft moet dat ook uit de regels kunnen blijken, de werkelijkheid is anders.
op 29-12-2012 15:07
nieuw record, binnen 10 minuten weer iets weg, als jullie (eBay) je nu eens zo druk zouden maken met het helpen van leden dan waren we een heel eind in de goede richting!