op 07-12-2011 19:48
een horloge verkocht koper claimt niet volgens beschrijving
vervolgens haalt ebay de betaling terug via paypal
houdt het geld een paar weken vast (rente)?
vervolgens het antwoord de claim is helaas niet in uw voordeel uitgevallen koper is terugbetaald ?!
maar ebay kijkt niet of het horloge wel terugontvangen is
nu heb ik geen betaling en ook geen horloge
natuurlijk heb ik een mailtje verstuurt naar cs
krijg als antwoord helaas hebben wij nu geen tijdt om u een antwoord te sturen en een aantal tips om beter te comuniceren met koper
het moet niet gekker worden toch hologe was 920 euro
die ben ik voorlopig kwijt
heeft iemand anders ook van dit soort ervaringen?
op 07-12-2011 21:53
Hoe kunt u hier nou spreken van falen van de kopersbescherming, integendeel die is erg goed gelukt. U bent de verkoper en die heeft geen bescherming.
Als een koper bij PayPal claimt voor niet ontvangen moet u als verkoper bewijzen dat het item door de koper is ontvangen. Bij grotere bedragen moet ook een handtekening getoond worden (online).
In dit geval als een koper niet volgens beschrijving claimt moet die in theorie een verzendbewijs tonen, dat is dus letterlijk, iets tonen is al goed. Maar als die dat niet doet is het bij het aanklikken van de juiste antwoorden ook voldoende om het geld terug te krijgen.
De eerste weg is meestal sneller maar het resultaat is gelijk, de verkoper betaalt de rekening en de koper heeft bescherming, vandaar dus kopersbescherming.
De zaak zoals u die beschrijft is niet uitzonderlijk en u kunt er verder niets aan doen. Niet goed geld kwijt en niets terug.
Ik zelf ben een bedrag van tweehonderd euro kwijtgeraakt die PayPal aan een al door eBay geschorste frauduleuze koper teruggaf.
op 08-12-2011 10:10
goedenmorgen KB
ja het is je allemaal wat,
het meest stuitende uit het verhaal wat de vragensteller
hier ons meldt is dat cs geen tijd heeft.
ja en die 200 euro van jou valt natuurlijk in het niet
bij de 920 euro van de vragensteller, maar ja als
paypalaccepterende verkoper van duurdere produkten
is het mij nu wel duidelijk dat je dat vroeg of laat ook hier weer
eens gaat overkomen.
Vandaar dat jij tot het inzicht bent gekomen om maar
geen paypal meer te accepteren, ja met instellingen
die geen thuis geven als er wat aan de knikker is
maar de klant het bos insturen d.i. wat mij betreft
not done.
groetjes en iedereen weer een prettige dag,
Niek