annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

geen podium via ebay voor antieke radio's, daarom wil ik ze in duitsland op

ja hier loop ik al een tijd tegenaan. Op een vergelijkbare nederlandse site , die veel groter publiek treft , kan ik nog wel eens een oude radio uit mijn verzameling slijten.

Dus dacht ik , ik ga op Ebay.deutschland verkopen, mooi niet dus!

Ondanks 17 positeve reactie als internationaal koper , kom ik er niet op als verkoper!!!!

Daarvoor moet ik eerst 10 keer op positieve wijze iets verkocht hebben op eBay nederland, en laat daar nou net geen potentiele klandizie voor  me zijn , want die opereren allemaal op een naburige site!!!

Wat nu? 10 fake verkoopjes organiseren op eBay nederland,dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Hans

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Betreft: geen podium via ebay voor antieke radio's, daarom wil ik ze in duitsland op

U dient zich slechts aan de regels te conformeren. Als dat betekent dat u 10 verkopen moet hebben dan is dat dus de regel om internationaal te kunnen verkopen. U zult zien dat het nog lang niet makkelijk is om dat te bereiken, maar de volhouder wint.

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

Betreft: geen podium via ebay voor antieke radio's, daarom wil ik ze in duitsland op

Hee daar is ie weer het regent. Wat mij betreft regent het klachten.

Hans je hebt gelijk, het slaat nergens op. Met bijna 200 internationale kopen en meer dan 30 verkopen internationaal. Zijn de regels aangepast en is het niet meer mogelijk te verkopen in het buitenland. Fake deals vergeet het maar, 10 items verkopen maar wel naar 10 verschillende kopers. Alternatieve Userid aanmaken vergeet het maar, ebay let ook op het ipadres.

we zitten vast, of je moet iemand in het buitenland hebben die jou wilt helpen.

compleet hopeloze regelgveing ebay, doe er wat aan!

Bericht 3 van 14
laatste antwoord

Dit is een drama, echt iets van een grote bureaucratische organisatie. Ik koop en verkoop Duitse kunst op veilingen in Duitsland. Skulpturen en schilderijen. Wil ik het verkopen op ebay.de, moet ik eerst 10 x iets verkopen in Nederland. Maar hier is totaal geen markt voor Duitse kunst. Moet ik nu eerst tien dingen van waarde in de winkel kopen en die dan voor de helft aanbieden op Ebay.nl...? Wat een kafkaans gebeuren. Dat is toch niet de achtergrond en bedoeling van de nieuwe regels?

En de klantenservice antwoord als een machine met standaardberichten. Zij mogen uberhaupt zelf niets beslissen. Heb een bericht gestuurd, aangetekend, afgelopen week naar Ebay's raad van bestuur in Duitsland, denk dat ik dat maar een poos ga herhalen tot ze er echt flauw van worden en deze klachten serieus gaan nemen.

Alternatief mensen is dat we zelf een pool met elkaar opzetten; dat wij elkaar wat prularia voor 1 euro per keer verkopen zodat we die tien aanbevelingen hebben.

Chris

Bericht 4 van 14
laatste antwoord

Probeer eens wat te verkopen waar wel markt voor is. Kleine dingetjes van 1 euro of zo. U verdient er weliswaar niets aan, u haalt wel de beoordelingen die .de graag wilt zien. Het zou dom zijn uw waardevolle items voor een prikkie van de hand te doen. 10X iets verkopen lijkt me ook niet voldoende. Ik kan/mag pas op .de verkopen na 100 unieke transacties (verkopen). De regels lijken steeds te veranderen...

Succes!

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

Mensen, ik wil kunst, schilderijen en skulpturen tot zo'n 8.ooo euro per stuk verhandelen op Ebay.de. Iets wat ik ook doe op bekende veilinghuizen in Duitsland. Maar moet ik nu dan eerst aan tante Truus mijn oude huismeubilair gaan aanbieden? Dit is toch niet professioneel, heeft Ebay.nl niet meer niveau dan een braderie? ik heb helemaal geen zin om me met dat soort activiteiten bezig te gaan houden.

Oproep aan iedere serieuze aanbieder en die 10 verkooprecommendations nodig heeft:

Mail mij graag op cdg@financialassets.nl

Groet,

Chris

Bericht 6 van 14
laatste antwoord

Net teruggebeld door Ebay Duitsland. Die tien verkopen moeten er gewoon komen of je nou hoog of laag springt. En onderling wat zaken verkopen mag en kan niet. Tja, einde discussie dus. Dan rest mij niets anders dan wat zaken in de winkel te kopen en die veel goedkoper op Ebay.nl te zetten.

Bericht 7 van 14
laatste antwoord

De regeltjes verschillen blijkbaar nogal. Ik heb zelf een account op Ebay.com (USA) geopend. Daar mag je direct 10 items gratis verkopen. Als je meer wilt, moet je bellen en je gegevens door Faxen (sic!).

Bericht 8 van 14
laatste antwoord

Ik sta ook op ebay.com, maar daar bereik ik duitsland niet mee. Heb hier op ebay nederland wat spullen te koop staan voor bijna niets, maar er is niet eens iemand die ze ziet. Waardeloos echt, Ebay Nederland werkt totaal niet. En hier moet ik dan die tien verkoopaanbevelingen krijgen om op ebay Duitsland te kunnen verkopen! Drama. Ik kijk het nog even aan, dan schrijf ik het bestuur van ebay in duitsland weer een brief dat eaby Nederland totaal niet werkt en het voor mij onmogelijk is om hier die tien aanbevelingen te krijgen..

Pff en dat allemaal omdat ik gewoon professioneel kunst in Duitsland koop en verkoop. Kunst van hoog niveau. Moet ik hier eerst allerlei troep zien te verkopen...Bah.

Chris

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

In het verleden heb ik probleemloos op vooral Ebay.de verkocht, de anleiding was altijd het feit dat hier op Ebay.nl aangeboden artikelen buiten Nederland blijkbaar niet goed  zichtbaar zijn. Onlangs weer eens meerdere artikelen op Ebay.nl te koop gezet en 'het loopt niet'. De pagina's worden nauwelijks gezien volgens de teller. Ik heb e.e.a. eens op de oorzaak onderzocht en het volgende is er aan de hand:

Als je op bijv. Ebay.de/ .fr /.co.uk of .com een zoekopdracht plaatst waarop het door je op Ebay.nl  aangeboden artikel tevoorschijn moet komen dan zie je dat pas als je op betreffende buitenlandse site in "uitgebreid zoeken" de optie "wereldwijd zoeken" aanvinkt.

Zeer weinig gebruikers ter plekke zullen dat doen en daarom wordt het in NL aangeboden artikel niet gezien. Een in Nederland aangeboden artikel wordt daarmee echter zwaar achtergesteld met dat wat vanuit andere 'buitenlanden' wordt aangeboden want die zijn zonder deze extra handeling wel zichtbaar.

Als bijvoorbeeld een Duitser op de Duitse Ebay gaat zoeken zonder "wereldwijd" aan te vinken dan komt onder aan zijn pagina met zoekresultaten toch een opsomming onder de kop " [aantal] Artikel von internationalen eBay- Verkäufern gefunden." 

Onder deze kop staan dan artikelen die niet op Ebay.de worden aangeboden maar wel aan de zoekcriteria voldoen. In deze listing komen door ons op Ebay.nl aangeboden artikelen echter niet voor en dat is het probleem.  De Duitser ziet zonder extra handelingen wel artikelen uit bijv. Engeland of Frankrijk maar niet uit Nederland. Om die vanuit NL te ook kunnen zien moet hij als extra "Nur Artikel anzeigen: Weltweit" selecteren en dat wordt bij snel zoeken begrijpelijkerwijs achterwege gelaten.

Op Ebay.fr /.com /.co.uk heb ik ook getest en hierop speelt hetzelfde probleem.

De Zweedse (ebay.se) en Finse (ebay.fi) Ebay sites wijken in opzet wat af van de eerder genoemde. Er is hier geen aparte pagina waarop "uitgebreid zoeken" kan worden ingesteld. Wel kan "wereldwijd zoeken" worden ingesteld bij de vlag rechts naast het zoekveld. En nu komt het.... zelfs als je dat doet zie je een NL aangeboden artikel niet verschijnen en wel die uit alle andere buitenlanden.

Ik heb ebay.nl hierover 4 x op de hoogte gesteld en er gebeurt blijkbaar niets, ik krijg ook geen voortgang teruggekoppeld over een oplossing van betreffende tickets (ca. 1 maand oud) Het IQ van helpdeskmedewerkers van Ebay.nl heb ik ook niet hoog en overstijgt m.i. in een aantal gevallen hun schoenmaat niet.:-) Een keer kreeg ik bijv. als antwoord dat als op "objectnummer" gezocht wordt het door mij op ebay.nl aangeboden artikel wel op buitenlandse ebay sites verschijnt. Dat klopt inderdaad maar wie zoekt er in hemelsnaam op objectnummer? Die weet alleen de aanbieder.

Ebay NL moet m.b.t. deze tekortkomingen tot actie gemaand worden want dit lijkt nergens op, ieder initiatief in groter verband ondersteun ik van harte.X-(

Bericht 10 van 14
laatste antwoord