op 03-01-2011 12:42
Niet te gleuven: op de website van TNT Post staat dat pakketten naar de VS niet meer per vliegtuig worden vervoerd! Normaal gaan de pakketten met het vliegtuig, maar de Amerikaanse overheid laat dit niet meer toe. Hoe de VS nu wordt bereikt is onduidelijk. Het zal wel per boot zijn. Via Canada lijkt me onwaarschijnlijk.
Hoe lang de maatregel duurt is niet bekend:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/pakket.aspx?bnr=HPCM-QL2ZwarePost
Heeft iemand al ervaring met dit nieuws?
op 06-02-2011 23:15
25% korting ebaykosten? Dat zou ik nog maar eens goed narekenen.
op 22-02-2011 15:39
lekker geregeld allemaal, 4 pakketten gestuurd naar de vs met een totaal waarde van 3500 euro.. dank je TNT!!! krijg momenteel de ene naar de andere claim aan mijn broek hier..tot nu toe altijd een feedbackscore gehad van 100%..wat gaan wij daar aan doen... pakketten zijn nu al 4 weken onderweg..en nog helemaal niks... EBAY....LAAT JE HOREN AUB!!!!!
op 25-02-2011 16:12
Ik heb destijds met paypal gebeld, en gevraagd wat te doen als je ee claim krijgt door dit gedrag van TNT.
Want ze pakken de paketten mooi aan en als je toevallig zelf al niet weet dat het met de boot gaat wordt het 9 van de 10 keer niet een sverteld.
TNT denkt alleen mee met zijn grote zakelijke clienten.
Paypal vertelde me toen dat zolang de tracking werkt zij geen claims aanvaarden, misschien is het goed even contact met ze op te nemen.
Het is nl niet jou schuld.
op 25-02-2011 17:59
PayPal kan nog wel meer vertellen maar in de praktijk werkt het helaas anders, als een koper na een aantal weken een claim opent dan wordt die 99 van de 100 keer toegewezen tracking of geen tracking
op 25-02-2011 18:30
Dat klopt dat veel kopers claims makkelijk en snel winnen, zeker met zendingen buiten Europa en met name naar de US.
Maar hier gaat het om vertaging van zendingen en niet over de fraudeurs, dus worden de claims vaker gesloten door kopers zelf als problemen zijn opgelost alleen zal je ze er soms attent op moeten maken hoe dat werkt.
op 27-02-2011 01:21
Heb inmiddels ook een geschil aan mijn broek voor een pakket dat 5 weken geleden werd verzonden.
Heel opvallend aan deze situatie is dat eBay en Paypal achterover leunen. Het geld komt komt bij hen toch wel binnen.
Ik verwacht nog wel een paar claims.
op 27-02-2011 08:47
dat is nou precies de reden dat ik alleen nog maar brievenbus post verstuur naar de VS en geen pakketten meer, en inderdaad PP en Ebay zal het worst wezen die hebben immers hun centen binnen en PP zal niet nalaten om het geld wat je nog over hebt nadat alles afgeroomd is ook nog eens van je af te pakken want de koper heeft immers altijd gelijk