annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mail ebay 'Upgrade naar een zakelijke account is vereist'

Ik krijg zojuist een mail dat ik binnen 4 weken mijn account moet upgraden naar een zakelijk account omdat Ebay vind dat ik zakelijk verkoop.

Ik heb in totaal 64 advertenties online.

Ik verkoop spullen uit mijn eigen verzameling.

De meeste advertenties staan geplaatst op de Duitse Ebay omdat ik ze daar het meest verkoop.
Echter word mij nu verplicht om een BTW nummer etc te hebben en BTW plichting ben als ik naar een zakelijk account overstap.

Hierbij het volledige bericht: 

vanwege een wijziging in de btw-wetgeving. Vanaf 1 juli 2021 geldt er voor internationale verkopen binnen de EU namelijk een nieuwe jaarlijkse drempel van EUR 10.000.
In verband met deze wijzigingen en wegens onze verplichtingen onder de Duitse btw-wetgeving hebben we je eBay-account gecontroleerd.

Gezien de aard van je handelsactiviteiten en je verkopen aan kopers in Duitsland gaan we ervan uit dat je als zakelijke verkoper handelt. Verkopers die onder de toepasselijke btw-wetgeving als bedrijf worden beschouwd, moeten zich om juridische redenen als zodanig identificeren. Daarom vragen we je om je account binnen de komende vier weken te upgraden naar een zakelijke account.

Als je je eBay-account niet opwaardeert naar een zakelijke account, beperken we je verkoopactiviteiten in Duitsland.
Daarnaast ben je btw-plichtig in de EU-landen waarnaar je objecten verzendt als je aan de volgende criteria voldoet:

  • Je verkoopt goederen aan particulieren.
  • Je bedrijf is gevestigd in de EU.
  • Je verzendt deze goederen vanuit een EU-land.
  • Je totale internationale omzet via alle verkoopkanalen binnen de EU is meer dan EUR 10.000 per jaar.

Zodra je je account hebt opgewaardeerd naar een zakelijk account, hebben we je hulp nodig om te voldoen aan de btw-regels en moet je een van de volgende gegevens verstrekken:

  • Je geldige Duitse btw-nummer
  • Je geldige btw-nummer van een andere EU-lidstaat en, indien van toepassing, de verklaring dat je btw aangeeft en betaalt via One-Stop-Shop (OSS)
  • Een verklaring dat je totale internationale omzet binnen de EU via al je verkoopkanalen lager is dan EUR 10.000 per kalenderjaar

Je kunt je btw-nummer verstrekken of bijwerken in je eBay-account en hier bevestigen of je OSS gebruikt.

 

Ik heb geen zin om mij als zakelijke gebruiker te registreren en met allerlei documenten en BTW formulieren bezig te houden.
De producten die ik verkoop zijn als particuliere producten.

Als ik mij niet als zakelijk account omzet word mijn account in Duitsland beperkt/geschorst.

Kan ik dan nog wel in Nederland de producten aanbieden maar kunnen kopers in Duitsland deze dan niet meer kopen?
Dat is mij niet helemaal duidelijk.

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Mail ebay 'Upgrade naar een zakelijke account is vereist'

verzamelex
Community-lid

 Eerst dit Het lijkt erop dat je niet hebt voldaan aan de minimale vereisten om te verkopen op eBay

 

Nu dit Upgrade naar een zakelijke account is vereist

 

Snap er niets van  verzamelex

 

 

Bericht 2 van 16
laatste antwoord

Mail ebay 'Upgrade naar een zakelijke account is vereist'

Ik snap het dus ook niet.

Heb direct een bericht naar Ebay gestuurd om te vragen wat nou de bedoeling is.

Bericht 3 van 16
laatste antwoord

Mail ebay 'Upgrade naar een zakelijke account is vereist'

Ik ook hoor niets  afwachten maar 

Bericht 4 van 16
laatste antwoord

Mail ebay 'Upgrade naar een zakelijke account is vereist'

Zelfde bericht, bijzonder vervelend, ook omdat je binnen Ebay nergens kan zien welk deel van je omzet uit Europeesche transacties komt, ik heb kopers uit de hele wereld en verkoop  ook op ebay.com. Ik heb voorlopig in ieder geval aangevinkt dat mijn omzet beneden de 10.000 ligt (er zit een link in de mail waar je bij die optie uitkomt), hoop dat dat helpt.

Bericht 5 van 16
laatste antwoord

Mail ebay 'Upgrade naar een zakelijke account is vereist'

Ah die optie had ik nog niet gezien.
Aan 10.000 euro kom ik ook niet, dus heb die optie aangevinkt.

Stel ze beperken ons dan kunnen wij dus niets meer verkopen naar het buitenland?
Of moet je dan ook BTW gaan rekenen binnen Nederland?
Als BTW gerekend moet worden dan moet je dus alsnog een zakelijk account hebben.
Van Ebay heb ik nog geen reactie ontvangen.

Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Mail ebay 'Upgrade naar een zakelijke account is vereist'

Nog steeds geen reactie van Ebay gehad en heb daarom nogmaals een mail gestuurd.

Heb jij dat ook gedaan mhendrickx?

Bericht 7 van 16
laatste antwoord

Mail ebay 'Upgrade naar een zakelijke account is vereist'

Nee ik heb nog geen case bij Ebay laten aanmaken, moet dara nog even de moed voor verzamelen, is altijd een heel gedoe voordat je de juiste discussie hebt

Bericht 8 van 16
laatste antwoord

Mail ebay 'Upgrade naar een zakelijke account is vereist'

Dat klopt.

Toevallig heb ik zojuist dit bericht van Ebay ontvangen:

 

Hallo Daniël,

 

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice van eBay met betrekking tot een e-mailmelding die je hebt ontvangen om Duitse btw toe te voegen of een upgrade naar een zakelijk account te maken. Mijn naam is Abishek.. Ik ben hier om je vooruit te helpen.

 

Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Sindsdien ervaren we momenteel een hoog e-mailvolume, waardoor onze responstijd is toegenomen.

 

Daniel, ik begrijp dat je je account niet wilt upgraden van Privé naar Zakelijk. Laat me meer advies geven over de kwestie, zodat het voor u duidelijk wordt.

 

Ja, we hebben e-mails naar onze verkopers gestuurd vanwege onze verplichtingen onder de DUITSE btw-wetgeving. Per 1 juli 2021 is er een nieuwe jaargrens ingevoerd voor internationale verkopen binnen de EU. Om te voldoen aan het overheidsbeleid, hebben we onze gebruikers gevraagd om een van de volgende gegevens te verstrekken:

 

• Een verklaring dat uw totale internationale omzet binnen de EU via al uw verkoopkanalen minder dan EUR 10.000 per kalenderjaar is

 

• Uw geldige Duitse btw-nummer

 

• Uw geldig btw-nummer uit een andere EU-lidstaat en, indien van toepassing, de verklaring dat u btw aangeeft en betaalt via One-Stop-Shop (OSS)

 

Als u niet zeker weet of u onder de toepasselijke btw-wetgeving als een bedrijf wordt beschouwd of als u nog vragen heeft over uw btw-verplichtingen, verzoeken wij u om onmiddellijk contact op te nemen met uw belastingadviseur om duidelijkheid te krijgen..

 

Laat me de details met betrekking tot dit beleid delen, waaruit blijkt of u in aanmerking komt om Duitse btw toe te voegen of een account te upgraden

 

1. U bent een geregistreerde verkoper in Duitsland..

 

2. U verkoopt goederen die in Duitsland zijn opgeslagen.

 

3. U verzendt goederen naar individuele consumenten in Duitsland vanuit een ander EU-land waar de goederen eerst worden afgeleverd of daar worden opgeslagen. Dit geldt voor een totale omzet in Duitsland van 100.000 euro per jaar in alle verkoopkanalen.

 

Ik verzoek u om contact op te nemen met uw belastingadviseur en het Duitse belastingkantoor en te controleren of u verplicht bent zich te registreren voor btw, aangezien deze verordening van toepassing is op gebruikers op alle online handelsplatforms en niet alleen op eBay.

 

Het belastingkantoor geeft het certificaat alleen af volgens §22f UStG om de belastingregistratie als bedrijf volgens de Duitse btw-wetgeving te bevestigen. zelfs kleine ondernemers ("Kleinunternehmer") moeten het certificaat volgens §22f UStG aanvragen en uploaden naar eBay. Het certificaat volgens §22f UStG bevestigt alleen de belastingregistratie als ondernemer.

Ik wil graag meedelen dat als u niet aan de eisen voldoet, u toch contact moet opnemen met de Duitse belastingdienst. Om door te gaan met verkopen op eBay Duitsland-sites, moet je de brief van de Duitse belasting-/btw-afdeling overleggen waarin staat dat je niet in aanmerking komt voor DE VAT om te bevestigen dat je niet voldoet aan de btw-vereisten in Duitsland.

 

 

Zodra u de documenten heeft ingediend, verzoek ik u te wachten op verdere updates van ons toegewijde team. Zij zullen de documenten bekijken en uw e-mail beantwoorden.

 

 

Een aantal dingen zijn mij niet duidelijk, waaronder dat ik in Duitsland ben geregistreerd ipv Nederland.

Ik heb een Nederlands adres en verkoop wel de producten op de Duitse ebay, maar ben ik dan automatisch daar geregistreerd?
Ik vroeg ook of het voldoende is als ik de advertenties die op de Duitse Ebay zijn geplaatst verwijder.

Bericht 9 van 16
laatste antwoord

Mail ebay 'Upgrade naar een zakelijke account is vereist'

Ok dat geeft wel wat extra informatie. Dus eigenlijk heb je een verklaring nodig van de Duitse belastingdienst dat je vrijgesteld bent van de Duitse btw.  Lastige is wel dat ze dan ongetwijfeld zullen vragen hoeveel je via ebay.de verkoopt, en dat kan ik nergens terugvinden, ik zie alleen het totaal van mijn ebay.de en ebay.com verkopen. Als ik het zo lees zou ik ook kunnen besluiten alleen nog maar via ebay.com te verkopen, gezien ze het specifiek hebben over de Duitse ebay site.

Bericht 10 van 16
laatste antwoord