op 15-09-2012 04:18
Een Russische koper mailt mij en wilt mijn aanbieding wel kopen. Ik las echter her en der dat de bestemming Rusland problemen kan opleveren. Ik las veel dat USA verkopers Rusische kopers zelfs helemaal mijden. Zijn hier mensen met goede of nare ervaringen?
Ik zou het sowiezo op naam/adres en met volgcode versturen + aangetekend. Maar ik wil zeker weten dat de kans groot genoeg is dat het allemaal goed verloopt. Zou niet graag willen dat ik én mijn dure item kwijt ben. En een kwaadwillende koper opent een niet-ontvangen claim oid.
Waar moet ik op letten?
op 15-09-2012 16:36
Zoekt u eens uit welke voorwaarden PayPal stelt aan verkopersbescherming en kijkt u dan eens of er een verzendservice bestaat die dat dekt en vervolgens wat die kost voor verzending naar Rusland.
Rusland is een heel groot land.
op 18-09-2012 08:36
Beste **cyborg-butterfly20.. het verzenden met volgcode + aangetekend heeft volgens mij geen enkele zin en is geen verzendbewijs voor ebay waar ook ter wereld. Dus als de klant zegt het niet ontvangen te hebben en hij dient een claim in ben je het artikel + verzendkosten kwijt. Het enigste geldige verzendbewijs voor ebay en paypal is volgens mij UPS en Fedex. Het is wel erg duur en je zou het moeten navragen of ze het hebben in Rusland.