annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper vraagt absurde verzendkosten

joost086
Community-lid

Hallo Ebayers.

Ik wil graag een object kopen nr :380295066527.
Prijs is $ 349 plus $ 220 verzenden naar de USA.
De verzendkosten naar Nederland zijn niet opgegeven, dus deze heb ik bij de verkoper opgevraagd.
Zijn antwoord was het volgende :
"Dear customer:many thanks for your interesting!
Please kindly let me know what is your paypal email address and the price for this set is only 688 USD shipping included to your place!"
Nou is mijn vraag :  Kan de verkoper dit zomaar vragen en is dit reëel ?
Ik heb voor de duidelijkheid nog niet geboden en de feedbackscore van deze verkoper is 99,3 % positief.

Bericht 12 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Re: verkoper vraagt absurde verzendkosten

Beetje mosterd na de maaltijd reactie, maar ik erger me daar ook vreselijk aan. Het te verkopen artikel zo laag mogelijk aanbieden, maar wel 3 á 400 dollar verzendkosten opstrijken. Zo betaal je alsnog een vermogen voor een 2e hands product. Zo had ik eens een tijd terug interesse in 2 identieke  laptops. Allebei waren de verkopers woonachtig in New York. De één gaf als verzendkosten naar Nederland $58 dollar, en de andere $320. Er werd gewoon als pakket post verzonden. De 2 laptops waren ook nog eens van hetzelfde type. Dell Precision M6800. Allebei zonder batterij. Dus qua gewicht hetzelfde. Voor alle verkopers die zich zwaar aangesproken voelen en lopen te huilebalken dat dit niet waar is...? Verklaar dit dan eens! Dit is dus gewoon via de verzendkosten het meeste uit je te verkopen zooi trekken. Werkelijk te bezopen voor woorden dat Ebay hier geen klote aan doet. En ja, ik heb natuurlijk de 6800 gekocht met de normale verzendkosten. Sowieso werd er door de verkopers NIET gereageerd op mijn vraag of ze wel goed bij hun hoofd waren met $320 dollar verzendkosten

Bericht 1 van 12
laatste antwoord

Re: verkoper vraagt absurde verzendkosten

stephanthecollector
Community-lid

sommigen willen het gewoon niet snappen! zoals ik al eerder heb gezegd je doet het als verkoper nooit goed of je nu werkelijke kosten rekent of niet! staat het je niet aan bied dan ook niet en zoek verder.

Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Re: verkoper vraagt absurde verzendkosten

Ik vraag tot op de cent werkelijke verzendkosten, zoals eerder gezegd als kopers het zo willen hebben dan kunnen ze het zo krijgen.

En mijn voorbeeld ging erover hoe kopers nu meer betalen, ik deed het toendertijd niet zozeer om de fees te ontwijken, het was toen eigenlijk eerder regel als uitzondering en daar waren in die tijd de kopers en verkopers tevreden mee.

En ebay doet niet direct iets aan te hoge verzendkosten, pas wanneer de sterren beoordeling te laag is word een verkoper gewaarschuwd hier iets aan te doen.
Maar daarmee worden ook verkopers gedupeerd die wel werkelijke verzending vragen door het sterren systeem.

En kopers staat het absoluut vrij bij ebay te klagen, alleen hier op de prikborden heb het geen effect en bij custiomer support zelf ook niet tegenwoordig.

En als je het item bekijkt en de verzending die gevraagd word (openingspost) dan zal ebay weinig met deze powerseller doen behalve de koper zeggen dat het zijn vraagprijs is...
Verkoper heeft een 4.8 voor verzendkosten dus z'n klanten zijn tevreden.

Dus een koper kan wel vinden dat het voor de helft verzonden kan worden, doet dat er wat toe? Nou nee dus, de meesten geven gewoon zoals ik doe een hoge beoordeling en dan doet ebay niks want ebay weet ook dat als ze er echt wat aan gaan doen er heel wat verkopers gaan verdwijnen met een hoge omzet...

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 3 van 12
laatste antwoord

Re: verkoper vraagt absurde verzendkosten

Nee, eBay staat het niet toe. Dat het vaak gebeurt is een ander verhaal maar als er klachten over komen kan je er als verkoper wel door eBay over worden aangesproken.

Quote uit de regels:

Beleid voor buitensporige verzendkosten
Verkopers mogen redelijke verzendkosten in rekening brengen als vergoeding voor het verzenden, verpakken en verwerken van objecten die ze verkopen. Hoewel eBay niet voorschrijft hoeveel een verkoper precies wel of niet in rekening mag brengen, gaat eBay af op meldingen van leden en het eigen inzicht om te bepalen of de kosten voor verzending en/of verwerking buitensporig zijn. Verzend- en verwerkingskosten mogen niet als percentage van de uiteindelijke verkoopprijs worden vermeld.

Die laatste zin is precies wat vaak gebeurt en dat geldt ook voor jouw voorbeeld van een telefoon voor €50 verkopen en €50 verzendkosten vragen.

Natuurlijk ben je als koper zelf verantwoordelijk voor het uitrekenen van de totaalprijs maar dat er vaak klachten binnenkomen over buitensporige verzendkosten is gewoon terecht.
Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Re: verkoper vraagt absurde verzendkosten

@johanbakker

Waar ik vandaan kom zjn de termen zeiken en verzieken gewoon doodnormale woorden hoe jij het opvat mag je helemaal zelf weten.

En er staat nergens in de ebay voorwaarden hoe hoog verzending mag zijn dit bepaalt de verkoper (behalve muziek en media e.a rubrieken op ebay.co.uk en .com) Maar op ebay.nl is het nog vrijblijvend, ebay geeft alleen aan om redelijke verzendkosten op te geven maar goed wat is redelijk? Afhandelinskosten , administratie en verpakking mogen ook opgeteld worden.

Het is heel simpel, je hebt alle info van te voren, en het zijn geen moeilijke hypotheek papieren ofzo dan kan een koper toch zelf bepalen ja dat doe ik, nee dat doe ik niet, maar waarom er daanra over gaan lopen zeuren is mij een raadsel als alles van te voren duidelijk is.

En dat verkopers de fees willen omzeilen is iets tussen die verkopers en ebay maar ebay staat het zelf toe.
De koper bepaald de voorwaarden om iets te kopen niet, dat doet degene die het item verkoopt.

-- Bewerkt door centralwebshop op 18 Dec 2010 18:34 CET
BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Re: verkoper vraagt absurde verzendkosten

stephanthecollector
Community-lid

het is wel duidelijk dat u geen verkoper bent! klagen over verzendkosten, zal ik u eens wat vertellen, verkopers worden al ik weet niet hoelang het vel over de oren getrokken en helemaal sinds dat ebay in al zijn "wijsheid" op een aantal zaken een maximum heeft gesteld aan verzendkosten die gevraagd mogen worden en dat alleen maar omdat ebay een hogere commissie wil  ontvangen, want de verkoper is dan wel verplicht om zijn vraagprijs te verhogen om de verzendkosten er uit te halen.


Helemaal belachelijk is het als je als nederlander verkoopt op een buitenlandse site, je mag daar alleen maar de plaatselijke verzendkosten rekenen.



Een verkoper kan het nooit goed doen, als een koper een geschil opent via PP krijgt die 99 van de 100 keer gelijk, zelfs al heb je een Track and Trace nummer, PP zegt je moet maar aangetekend versturen, weet je wat dat kost? en denk je dat de gemiddelde koper dit wil betalen? Nee dus er zijn helaas vele voorbeelden van kopers die lekker voor niets shoppen omdat ebay en broertje pp dit toestaan, verkopersbescherming bestaat niet.



Dus uw suggestie dat verkopers een truc toepassen om onder de commissie uit te komen is absurd.



Jaren geleden had u misschien gelijk gehad maar u als koper heeft altijd de vrijheid om dan niet te bieden.

Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Re: verkoper vraagt absurde verzendkosten

@centralwebshop
Het is wel duidelijk dat je je ergert aan kopers die klagen over verzendkosten die niet in verhouding staan tot de werkelijke kosten. Maar voordat je gaat lopen gooien met termen als "zeiken" en "verzieken" wil ik je er op wijzen dat dit staat vastgelegd in de eBay regels. Natuurlijk is het zo dat je als koper simpelweg de aankoopprijs en de verzendkosten bij elkaar op moet tellen om te kijken wat de eindprijs is maar jij weet net zo goed als ik dat verkopers het truucje met de lage itemprijs/hoge verzendkosten puur toepassen om eBay fees te ontduiken. Als jij problemen hebt met de eBay fees moet je misschien maar op Marktplaats gaan verkopen ofzo.
Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Re: verkoper vraagt absurde verzendkosten

kopersbescherming
Community-lid

Lage verzendkosten en vooral graties verzending zijn te wantrouwen. U betaalt inderdaad een hogere totaalprijs.



De verkoper moet nu namelijk ook over het deel wat in de eindprijs zit aan verzendkosten de eBaykosten betalen.



Als u hoge verzendkosten betaalt is er meer garantie dat het item voordelig is.



Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Re: verkoper vraagt absurde verzendkosten

Och de verkoper kan wel de helft lagere verzending gaan vragen, maar dan gaat de verkoopprijs ook zo omhoog...

Mensen die denken op ebay dat gratis verzending of een reële verzending betalen bestaat zijn op hun achterhoofd gevallen.

Je telt het bedrag wat gevraagd word + verzending bij elkaar op en kijkt of je het voor die prijs wil hebben...

Een aantal jaar geleden waren verzendkosten vrij hoog op ebay, maar de totaalrpijzen voor items waren velen malen lager dan die nu liggen dat heeft ermee te maken dat verkopers commissie betalen aan ebay over het verkoopbedrag en niet over de verzendkosten.

De mensen die dus hebben lopen zeiken over te hoge verzending hebben het dus gewoon verziekt voor de rest en betaald iedereen tegenwoordig extra hoge verkoopkosten maar wel werkelijke verzendkosten.

Maar het uiteindelijke totaalbedrag is flink omhoog gegaan en niemand die er iets mee wint, behave ebay.

Voorbeeld ik verkocht toendertijd gsm's zo rond 2003/2004 ik rekende 50 euro verk. en 50 euro verzending, na ebays nieuwe beleid rekende ik 125 euro verkoop en 8 euro verzending.

Als kopers het zo willen hebben dan kunnen ze het zo krijgen...
Een daling in verzendkosten is gewoon een stijging in de verkoopprijs en andersom...

En echt waar als een koper de verzending te hoog vind, dan vraag ik me toch echt af wat die koper bij die verkoper te zoeken heeft, zoek dan lekker verder want de koper bepaald de verzendkosten niet...

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Re: verkoper vraagt absurde verzendkosten

Dat lijkt me niet helemaal de correct verzendprijs. Zelf koop ik ook wel eens wat en van de verzendprijzen zoals opgegeven kan flink wat af. In dit geval steekt de verkoper dat gewoon in zn zak, want die betaalt echt niet >300 USD voor verzenden. Vermoedelijk maar de helft ofzo?

Bericht 10 van 12
laatste antwoord