op 09-02-2012 21:42
Beste forumleden van Ebay,
hierbij het volgende: ik heb gisterenavond om 00.12 uur aankoop trachten te doen van objectummer: 190634205354, heb hiervoor alle stappen goed doorlopen tot aan betalen via paypal aan toe, maar toen na betaling kreeg ik meteen de melding van Ebay: we kunnen je aanvraag nu niet voltooien,met foutcodenr: 50351.
Enfin omdat ik dacht dat het dus niet gelukt was, heb ik vervolgens om 00.18 weer zelfde aankoop gedaan en weer helemaal volledig doorlopen tot weer aan betalen aan toe, kreeg toen weer dezelfde melding van Ebaÿ: we kunnen je aanvraag nu niet voltooien.
Ik heb toen maar gedacht, dan probeer ik het morgen dan maar nog eens.
Maar toen heb ik wel paar minuten later via Paypal op mijn emailadres melding gekregen dat de 2 betalingen wel gelukt zijn aan de verkoper....
Wat nu te doen ? Op ebay is er nu nergens iets over mijn beiden dubbele aankopen helemaal niks terug te vinden, heb ook helemaal geen bericht van ebay gehad dat aankopen gelukt is/zijn.
Ik heb daarop wel meteen contact opgenomen met de Ebay customer service en de situatie uitgelegd, maar tot op heden nog geen antwoord van hun hierop ontvangen. Ik heb de verkoper ook inmiddels vanochtend vroeg mailtje gestuurd dat zij dus wel 2 betalingen heeft ontvangen van mij via paypal gisteren avond en dat ik op antwoord van Ebay aan het wachten ben. De verkoper heeft dus ook helemaal geen bericht gehad van mijn aankopen op het ebay en heeft nu wel met 2 betalingen van mij al binnen gekregen...
Kan ik nu nog iets meer doen om dit te kunnen oplossen ?......
op 13-02-2012 03:28
Thanks for the tip. 😄
Met .com geeft het geen problemen.
Met .nl heb ik het wel 10 keer geprobeerd.
Het geld word afgeschreven en 1 minuut later weer teruggeboekt door Paypal.
Nogmaals bedankt voor de tip. 🙂
op 12-02-2012 22:26
Ik heb dit probleem ook. Gisteren e.e.a. proberen te kopen maar slechts 1 van de 6 items werden goed afgehandeld en betaald.
Vandaag nogmaals geprobeerd maar helaas. Balen als een stekker!
Ik heb wel een oplossing gevonden! 🙂
Ik heb een nieuw internet
Op www.ebay.nl gaat het mis. Zet de dingen die je wilt kopen op je verlangenlijstje. Vervolgens ga je naar www.ebay.COM. Niet naar NL maar naar .COM. Log daar in zoals je op de NL site doet.
Ga naar je verlangenlijstje (wish list) en Buy! Vervolgens ga je ook automatisch naar de internationale paypal site om af te rekenen. Geen foutmelding gezien en alles dus gekocht wat ik wilde hebben. 😄
Succes met kopen!
op 11-02-2012 17:23
Als ik het goed begrijp, moet ik dus een week wachten na afboekingsdatum tot het geld weer terug op mijn bankrekening staat bijgeschreven?
op 11-02-2012 16:04
problemen als koper heb ik er ook nooit mee gehad! maar zoals met wel meer zaken op eBay/PP zijn kopers vaak in het voordeel als u begrijpt wat ik bedoel;-)
op 11-02-2012 15:14
Willekeur?
nadat ik geld terug kreeg van een Engelse verkoper, claim na 4 weken geen pakje ontvangen.Na 5 weken kreeg ik het pakje wel,heel eerlijk het geld naar de verkoper overgemaakt,toen moest ik wel overboekingskosten betalen.Heel vreemd.
Maar ik heb nooit problemen met pp gehad.
op 11-02-2012 14:50
Vreemd! ik heb ooit een keer een bedrag moeten terughalen i.v.m niet ontvangen nadat de claim gegrond was verklaard kreeg ik het op mijn PP account terwijl het van mijn bankrkening was afgeschreven! het is toen na een week zoals jij zegt ook niet naar mijn rekening overgemaakt ( dit was nog in de tijd dat ik vooral kocht) dus kan best zijn dat dat weer veranderd is :^O
op 11-02-2012 14:35
Bij mij is het teruggeboekte geld altijd gewoon na ongeveer een week op mijn bankrekening gestort,zonder extra kosten.
Als er nog wat geld bij paypal staat en je doet een aankoop,dan wordt dat paypalgeld gewoon verrekend.
Zonder kosten.
Maar ik ben dan ook slechts een koper en geen handelaar.
op 11-02-2012 14:31
Beste modebewust,
Nieuwe aankopen, kun je GELUKKIG van je tegoed doen wat op je PayPal account staat.
Stel je hebt 20 euro op je PayPal staan, en je koopt iets voor 22 euro dan gaat er 20 van je PayPal account en 2 euro van de gekoppelde betaalrekening.
Ik denk dat het percentage op het geld terug te storten op je bankrekening, namelijk 3,4% en 0,35euro zo hoog is om het puur te ontmoedigen.
Want nergens krijg je meer dan 3,4% rente om het te compenseren, je gaat er alleen maar op achteruit naar mijn mening als je het bedrag opneemt.
Eerst hopen, dat het al het geld terugkomt.
op 11-02-2012 14:19
oh, da's dus niet fijn, dus het blijft er dan gewoon opstaan, maar als je dan weer nieuwe aankopen wilt doen via het net, gaat dat dan weer via je bankrekeningnummer of kun je dat dan ook met het bedrag doen wat dan nog op je paypal account staat,dat
teruggeboekte bedrag zeg dan maar of kun je helemaal niks meer met dat teruggeboekte bedrag dooen ? ingewikkeld allemaal hoor.....
op 11-02-2012 14:04
zoiets zal het wel zijn ja, het lijkt niet veel maar als je alles eens bij elkaar optelt dan verdient PP er op jaarbasis goed aan!