op 05-12-2012 23:14
Het is de eerste keer dat ik wat kocht via ebay, ik hou niet zoveel van online kopen omdat ik altijd van die doemscenario’s voor me zie en natuurlijk ging deze fout.
Op 12 juli begon ik met mailen van de verkoper voor een op maat gemaakt kostuum en wig. Gezien ik ze graag voor 27 aug. wilde hebben voor het evenement vroeg ik of dit kon, met het maken er van en verzenden. Hij beweerde dat het wel zou lukken en dat verzenden via EMS express shipping maar 5 dagen zou duren. 16 juli betaalde ik het bedrag voor beide items, want ze begonnen er pas aan na de betaling, deze werden samen verzonden op 13 aug.
De tracking van het pakketje ging als volgt;
13-Aug-2012 Hong Kong Item posted.
13-Aug-2012 Hong Kong The item arrived at processing centre.
13-Aug-2012 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 14-Aug-2012
17-Aug-2012 Netherlands Arrived.
17-Aug-2012 Netherlands Unsuccessful delivery because of incorrect address.
Het bleek dus dat me huisnummer miste in de ebay profiel gegevens, uit paniek de verkoper gemaild, maar binnen een uur werd ik al gebeld door een privénummer op me mobiel. Een Nederlandse man vertelde dat hij een pakketje had voor me maar dat het huisnummer miste. Ik gaf hem dit door en vergat in mijn blijheid zijn naam en nummer te vragen voor notatie. Hij zei dat het de week er na bezorgd zou worden.
Vervolgens kwam dit nog bij de tracking te staan:
17-Aug-2012 Netherlands Unsuccessful delivery because of incorrect address.
17-Aug-2012 Netherlands Being processed for delivery.
17-Aug-2012 Netherlands Pending customs inspection.
Sinds die datum is het niet meer geüpdate, ik ben de week er na, de hele week thuis gebleven om het pakketje te kunnen ontvangen, omdat hij geen precieze datum had gezegd. Er kwam geen pakketje binnen, en de dag voor ik zou vertrekken naar het evenement (28 aug.) mailde ik de verkoper maar. Deze zei me niet te kunnen helpen omdat hij geen Nederlands snapte en ik zelf me pakketje moest opzoeken en welk postkantoor het hier in Nederland in handen had gekregen.
Tracking nummer invoeren hielp niet bij de bedrijven die pakketjes bezorgen in Nederland, ik kon alleen tracken via hongkongpost. Ik vroeg wat rond bij een vriendin wiens vader vaak via ebay kocht, ze zei dat “Pending customs inspection.” Hoogstwaarschijnlijk betekende dat het bij de Douane was geëindigd en als het daar eindigt je soms wel maanden kan wachten.
Hier ging ik maar van uit, gezien het nu toch al te laat geleverd was en ik niet kon uitvinden wie in Nederland mijn pakketje had met mijn trackings code.
23 nov. - Het wachten begon ik zat te worden, en beslot persoonlijk te bellen naar dure klantenhulplijnen van bezorgbedrijven in Nederland. Met geluk was het bij de eerste raak, PostNL zei het tackings nummer in hun database te zien, maar zelf ook niet snapte waar het was gebleven. Dit zouden ze binnen 12 werkuren onderzoeken. Als antwoord kreeg ik terug in een voicemail dat ze het niet konden vinden, het is zoek maar dat het een verzekerde verzending was en ik maar contact moet opnemen met de verzender. Ook dat pakketjes uit buitenland niet worden opgeslagen maar terug gestuurd.
Verkoper gemaild (30 nov.) dat het pakketje zoek is, nooit ontvangen en dat ik bij hem moest zijn. Hij mailde weer terug dat het lang geleden is, niets terug heeft ontvangen en dat zijn postkantoor ook niets heeft ontvangen.
Help, wat moet ik nu? De tracking werkt ook niet meer, hongkongpost kan het niet meer vinden. Ligt het nog bij de douane hier in Nederland, gezien de laatste update Pending customs inspection was? Of heeft PostNL het kwijt gemaakt waar ze zo goed in zijn? Wat moet ik de verkoper vertellen/hoe kan ik me geld terug krijgen? Ik kan ook geen oordeel meer geven over de producten die ik kocht… dit scheen te zijn verlopen na een maand op aankoop. Zoals ik al bang was is dit geëindigd in een doemscenario voor mij, het gaat om een bedrag van 174,99 USD incl. verzend kosten.
Hopelijk kan iemand me een beetje helpen want ik zit nu erg vast 😞
op 25-04-2014 18:39
geen track nummer dan benader je de site......en let wel op dat je bij de top verkopers koopt die al een goede naam hebben dat zie je van zelf bij de naam verkoper met madalions
op 25-04-2014 18:36
u krijgt bij u bestelling track-nr bij bevestiging van uw bestelling zo kunt u uit hongkong of elders uw pakket volgen ...komt het pakket niet binnen ? dan benader je de verkoper per mail ( spreek je geen ander taal vertaler ) en de betaling die je gedaan hebt kun je eventueel terug krijgen mits dat je paypal gebruikt ...
op 25-09-2013 17:34
er werken een hoop dieven tussen die parttymers
op 06-03-2013 13:19
Sorry, maar ik was nog gebeld en het zou de week er na geleverd worden.
Mooie lege beloofde, zo heb ik voor hun levering betaald als voor het kostuum dat iemand even met losehandjes toch even zelf wilde houden tijdens de inspectie er van.
Foutjes komen voor, beschadiging aan de doos of latere levertijd, maar dit is gewoon weg stelen, klaar.
op 23-02-2013 00:16
waarmee je gemakshalve zo'n 60.000 part-timers beledigd die hun werk wel serieus en goed proberen te doen
op 22-02-2013 14:35
Het zal nog veel meer pruts worden want bijna iedereen die nog in vaste dienst werkte wordt nu ook ontslagen. De laatste inzichten.
op 22-02-2013 00:19
@2.. overigens heet het bedrijf postnl en geen prutsnl (lache, die naam verandering, echt super orgineel en dikke pret). En met 7 miljard stukken per jaar is het niet zo vreemd dat er af en toe eens iets fout gaat. Zoals bij OP die zijn huisnummer niet vermeld. Tja... ligt dat dan aan dat prutsnl (lache) of gewoon aan OP.
op 14-02-2013 15:44
Je krijgt niet altijd een tracking nummer. Ik heb ook al twee keer iets uit Hong Kong besteld en kwam altijd aan.
op 19-01-2013 14:42
hallo zo moet ik een paar schoenen krijgen uit china zijn al onderweg van 21december 2012 alleen ik krijg geen tracing nr van de verkoper wie weet dan wel hoe ik er aan kom want dat lees ik hier wel over een tracing nr gr
op 13-12-2012 14:11
Ik heb via Paypal met mijn vaders credit card betaald, ik zal dit na vragen bij me vader als inderdaad de verkoper laat weten niet mee te willen werken omdat ik laat ben.
U heeft gelijk met het punt dat ik inderdaad erg aan de late kant ben, ik had in die tijd van alles gegoogeld dat of bij de Douane zou liggen of bij het bedrijf dat het hier zou afleveren, en dat die het misschien moesten openen om de waarde te kunnen zien voor enige BTW die er nog eens over heen zou kunnen gaan. En dat kon in de meeste gevallen lang duren, en mijn fout dat ik hier maar van uit gegaan ben. (immers was het toch al te laat binnen voor het evenement.)
Verder had ik express de duurte en snelste shipping gekozen juist om te voorkomen dat het zoek zou raken, echter kon ik niet kiezen wie het in Nederland hier aan de deur zou moeten brengen.
Bedankt voor het bericht hier op!
MVG