annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pakketje uit Hong Kong nog altijd niet binnen, HELP

Het is de eerste keer dat ik wat kocht via ebay, ik hou niet zoveel van online kopen omdat ik altijd van die doemscenario’s voor me zie en natuurlijk ging deze fout.

Op 12 juli begon ik met mailen van de verkoper voor een op maat gemaakt kostuum en wig. Gezien ik ze graag voor 27 aug. wilde hebben voor het evenement vroeg ik of dit kon, met het maken er van en verzenden. Hij beweerde dat het wel zou lukken en dat verzenden via EMS express shipping maar 5 dagen zou duren. 16 juli betaalde ik het bedrag voor beide items, want ze begonnen er pas aan na de betaling, deze werden samen verzonden op 13 aug.

De tracking van het pakketje ging als volgt;
13-Aug-2012 Hong Kong Item posted.
13-Aug-2012 Hong Kong The item arrived at processing centre.
13-Aug-2012 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 14-Aug-2012
17-Aug-2012 Netherlands Arrived.
17-Aug-2012 Netherlands Unsuccessful delivery because of incorrect address.
Het bleek dus dat me huisnummer miste in de ebay profiel gegevens, uit paniek de verkoper gemaild, maar binnen een uur werd ik al gebeld door een privénummer op me mobiel. Een Nederlandse man vertelde dat hij een pakketje had voor me maar dat het huisnummer miste. Ik gaf hem dit door en vergat in mijn blijheid zijn naam en nummer te vragen voor notatie. Hij zei dat het de week er na bezorgd zou worden.
Vervolgens kwam dit nog bij de tracking te staan:
17-Aug-2012 Netherlands Unsuccessful delivery because of incorrect address.
17-Aug-2012 Netherlands Being processed for delivery.
17-Aug-2012 Netherlands Pending customs inspection.
Sinds die datum is het niet meer geüpdate, ik ben de week er na, de hele week thuis gebleven om het pakketje te kunnen ontvangen, omdat hij geen precieze datum had gezegd. Er kwam geen pakketje binnen, en de dag voor ik zou vertrekken naar het evenement (28 aug.) mailde ik de verkoper maar. Deze zei me niet te kunnen helpen omdat hij geen Nederlands snapte en ik zelf me pakketje moest opzoeken en welk postkantoor het hier in Nederland in handen had gekregen.
Tracking nummer invoeren hielp niet bij de bedrijven die pakketjes bezorgen in Nederland, ik kon alleen tracken via hongkongpost. Ik vroeg wat rond bij een vriendin wiens vader vaak via ebay kocht, ze zei dat “Pending customs inspection.” Hoogstwaarschijnlijk betekende dat het bij de Douane was geëindigd en als het daar eindigt je soms wel maanden kan wachten.
Hier ging ik maar van uit, gezien het nu toch al te laat geleverd was en ik niet kon uitvinden wie in Nederland mijn pakketje had met mijn trackings code.

23 nov. - Het wachten begon ik zat te worden, en beslot persoonlijk te bellen naar dure klantenhulplijnen van bezorgbedrijven in Nederland. Met geluk was het bij de eerste raak, PostNL zei het tackings nummer in hun database te zien, maar zelf ook niet snapte waar het was gebleven. Dit zouden ze binnen 12 werkuren onderzoeken. Als antwoord kreeg ik terug in een voicemail dat ze het niet konden vinden, het is zoek maar dat het een verzekerde verzending was en ik maar contact moet opnemen met de verzender. Ook dat pakketjes uit buitenland niet worden opgeslagen maar terug gestuurd.
Verkoper gemaild (30 nov.) dat het pakketje zoek is, nooit ontvangen en dat ik bij hem moest zijn. Hij mailde weer terug dat het lang geleden is, niets terug heeft ontvangen en dat zijn postkantoor ook niets heeft ontvangen.

Help, wat moet ik nu? De tracking werkt ook niet meer, hongkongpost kan het niet meer vinden. Ligt het nog bij de douane hier in Nederland, gezien de laatste update Pending customs inspection was? Of heeft PostNL het kwijt gemaakt waar ze zo goed in zijn? Wat moet ik de verkoper vertellen/hoe kan ik me geld terug krijgen? Ik kan ook geen oordeel meer geven over de producten die ik kocht… dit scheen te zijn verlopen na een maand op aankoop. Zoals ik al bang was is dit geëindigd in een doemscenario voor mij, het gaat om een bedrag van 174,99 USD incl. verzend kosten.

Hopelijk kan iemand me een beetje helpen want ik zit nu erg vast 😞 

Bericht 12 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Pakketje uit Hong Kong nog altijd niet binnen, HELP

Ik neem aan dat u met PayPal betaald hebt. Zo ja, dan bent u te laat voor een claim als u via een bankrekening PayPal hebt betaald. Als u PayPal via een creditcard hebt betaald of rechtstreeks via een creditcard hebt betaald kunt u bij de creditcard maatschappij terecht voor een refund want alle aankopen middels creditcard zijn verzekerd.



Punt is dat u veel te laat reageert. Een navraag via de verkoper zal niets anders opleveren dan na vier maanden wachten een nietszeggend briefje. U heeft nu geen dwangmiddelen om een beroep op de verzekering te kunnen doen. In eerste instantie hebt u zelf de fout met het vergeten huisnummer gemaakt.



Maar maakt u zich geen illusies, PrutsNL is een puinhoop en de inklaring is ongeveer hetzelfde. In theorie moet de verkoper een beroep op de verzekering doen maar dat kunt u niet afdwingen. Het kan overigens ook nog gewoon bezorgd worden maar die kans acht ik nu wel klein.



Ik adviseer afschrijven van deze zaak en een volgende keer beslist en uitsluitend PayPal via een creditcard gebruiken. En dan niet de standaard PayPal optie van omrekenen in euro nemen maar altijd die van betaling in de oorspronkelijke valuta, dat scheelt ook nog eens 1,5%. 



Op die manier bent u niet meer afhankelijk van de incompetentie van de bezorging of de eenkennigheid van PayBay.



Het is maar geld, toch jammer, ik voel met u mee.

Bericht 11 van 12
laatste antwoord