Beantwoorden
Community-lid
Berichten: 7
Geregistreerd: ‎02-11-2015

Re: Pakket geweigerd

in antwoord op jasper301190

Heeft de verkoper ook daadwerkelijk bevestigd dat het Defect was? (prijs is te hoog voor defecte)

 

Op ebay bij je bestelling: Meer acties > Een probleem oplossen  > Geschil openen

  • Klik op Doorgaan naar PayPal.
  • Log in bij je PayPal-rekening.
  • Klik op de tab Transactieproblemen oplossen.
  • Klik op de link Transactieproblemen oplossen.
  • Communiceer met de verkoper op PayPal.
  • Als het geschil niet kan worden opgelost, kun je een claim voor kopersbescherming indienen op PayPal.

-Geschil/claim Paypal openen: product voldoet niet beschrijving is defect ipv gebruikt en is geweigerd dus retour afzender plus tracking vermelden als retour bewijs.

-Probleem oplossen door geld retour of opnieuw een werkend exemplaar opsturen

Highlighted
Community-lid
Berichten: 1
Geregistreerd: ‎18-03-2008

Pakket geweigerd

Hallo mede eBayers,

 

Ik heb een probleem met een Deutsche koper, heb een telefoon gekocht wat allemeaal prima leek. Tot dat ik later de advertentie terug keek, tegenwoordig heeft eBay zijn scherm veranders en kan een object 3 statussen hebben: Nieuw, Gebruikt/volledig bruikbaar en Defect.

 

De telefoon had als status gebruikt wat prima voor mij is, tot dat ik had betaald stond er onder in kleine letters dat de telefoon defect was door middel van een netwerk blokkade.Gevraagd aan de verkoper of ik het object nog kon annuleren maar dit was niet het geval het was al verstuurd, ik heb dus het pakket geweigerd aan de deur. Voorgesteld aan de verkoper dat ik de verzendkosten betaal en dat hij de rest van het bedrag terugstort, en hiermee wil de verkoper niet akkoord gaan.

 

Ik had beter de advertentie uitgebreider kunnen lezen besef ik mij nu achteraf weer een dure les, nu is mijn vraag wat zijn mijn rechten/plichten hierin?