annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mogelijk opgelicht...

Beste,

Ik vind het heel onduidelijk op ebay en paypal hoe dit allemaal werkt.. Zou het erg aprecieren als iemand mij hierbij kan helpen.

 

Op 21/10/17 heb ik een item gewonnen van een veiling uit de VS, met het bedrag van ongeveer 99$ en 32$ verzending.

Ik kreeg meteen erna een bericht dat als ik meteen betaalde het nog dezelfde dag zou worden verzonden..

Dus heb ik maar meteen betaald en merkte op dat de status van het objects zelfs na 5 dagen nog niet was verzonden.

Toen heb ik de verkoper een bericht gestuurd waarom het niet verzonden werd en zei hij dat hij dit de dag er na zou doen, bij gevolg dat het na 5 dagen nog steeds niet verzonden was.

Na even op zijn profiel te kijken en de negatieve feedback las dat hij de afspraken niet na kwam en geen items verzond, heb ik meteen een geschil geopend op ebay in de hoop mijn geld terug te krijgen, maar tot op heden nog steeds geen verschil heeft gemaakt of tegenreactie van gehad. Het object is al betaald sinds 21/10/17....

 

Nu vandaag 7/11/17 heeft de verkoper een geschild geopend om het object te annuleren omdat hij niet internationaal wil verzenden, hoewel het item toen wel op internationaal verzenden stond, anders had ik deze niet kunnen betalen (32$)???......

 

Wat moet ik doen??? Het objects is nooit verzonden op ebay and heb sterk mijn twijfels of hij wel dit object in handen heeft, het lijkt me eerder een oplichter, hoe kan ik mijn geld snel terug krijgen voordat ik het niet meer terug krijg ?

 

Bericht 5 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Mogelijk opgelicht...

Ik ben opgelicht met replica schoenen .Ik heb met Paypal 391,59 € betaald aan de verkoper. Dit was geen bod. Ik heb eBay opgebeld ,ik kreeg eerst iemand uit Utah VS aan de telefoon, die zei dat ik bij eBay UK moest wezen , toen kreeg ik die aan de lijn die probeerde een geschil te openen, dit lukte niet . Er staat letterlijk in de advertentie retourneren 14 dagen plus vergoeding verzendskosten. Masr er is nergens een optie om dit daadwerkelijk te doen . Ik kom op d3 een of ander manier steeds in eBay.nl terecht, waar retourneren nergens te vinden is . Nu heb ik de hele weekend lopen stressen, niet geslapen, berichten naar de verkoper sturen. Maar die negeert mij totaal.
Ik vond dit echt een hele slechte gang van zaken , dat mensen zoiezo eerlijke mensen oplichten . En replica's verkopen . Ik heb nog specifiek gevraagt of ze authentiek waren ,hij zei ja. Kan iemand mij helpen advieseren . Dit moet stoppen ,dit mag geen anderen overkomen. En uiteraard wil ik al mijn geld terug. En die Chinese lijm stinkende plastieken nep schoenen terug sturen.
Bericht 1 van 5
laatste antwoord

Mogelijk opgelicht...

Beste Scatch,

 

Wat belangrijk is is dat je op de hoogte blijft van je geschil, je probleem duidelijk verwoord. Een geschil staat tussen de koper en verkoper met als doel dat jullie het oplossen.

 

zoals het er naar uitziet heb jij geen object ontvangen en ben je dus opgelicht. (heb je met paypal betaald?) Indien dit het geval is dan heb je sowieso recht op aankoopbescherming tot 90 dagen na aankoop.


Wat ik je wil adviseren is naar je geschil gaan en kijken wat er gedaan moet worden. je zal daar kunnen zien of er actie vanuit jou kant vereist is of vanuit de kant van de verkoper. Indien het bij de verkoper ligt dan kan je weinig doen. indien jij actie moet ondernemen moet je dat ook zeker doen want wanneer je niets laat horen zal de verkoper vaak winnen.

 

Wat ik je ook kan adviseren. is om het geschil te escaleren. Dit houdt in dat je zelf er niet uitkomt met de verkoper en dat je ebay om hulp vraagt. Doe dan heel stipt je verhaal en gebruik feiten. ik heb geen tracking ontvangen, verkoper kwam beloftes niet na. voeg fotos toe en dan weet ik 100 procent zeker dat jij in het gelijk gesteld zal worden en je je geld terug zal krijgen.

 

mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Ik hoop dat je wat kan met deze informatie.

 

mvg, William

Dutch Fishing Parts

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Mogelijk opgelicht...

Ok, maar heb een geschil geopend, al een week geleden maar er gebeurt niets.

Inmiddels heeft dus de verkoper ook een geschil geopend om het object te annuleren, welke ik heb geweigerd.

Ik vind het een rare situatie, alsof hij eronderuit wil komen.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Mogelijk opgelicht...

Je opent zelf een geschil dat je het object niet ontvangen hebt. Ebay zorgt dan dat je de kosten terug krijgt. Vervolgens kun je de verkoper belonen met negatieve feedback. Ed
Bericht 4 van 5
laatste antwoord