Ik heb een koptelefoon gekocht van een Duitse verkoper. Functioneel 100%, volledig werkend, werd vermeld in de advertentie. Helaas bij ontvangst bleek dat de speakers waren opgeblazen (totaal kapot dus). Betaald via IDEAL aangezien de verkoper niet over Paypal beschikte. eBay gaf hierop geen kopersbescherming (zag ik later). Contact opgenomen met de verkoper; deze gaf aan dat de koptelefoon in goede functionele staat is verzonden, dat er onderweg iets mee gebeurd zou moeten zijn. Aangegeven dat dit niet mogelijk is, tenzij iemand de koptelefoon uitgepakt zou hebben en deze aan een te 'grote' versterker zou hebben aangesloten waardoor de speakers intern verbrand zijn. Hierop gaf hij aan een nieuwe koptelefoon te verzenden (geld retour was geen optie). Uiteraard is deze nooit aangekomen. Weer contact gehad, kreeg de mededeling "Merry Christmas". Er is geen mogelijkheid om deze verkoper te melden bij eBay. Toch wil ik graag dat dit soort verkopers niet met zulke zaken wegkomen (100 kleine producten verkopen, goede feedback, daarna 1 duur kapot product wat een negatieve feedback oplevert, gemiddeld nog steeds een zeer goede feedback). Weet iemand hoe het mogelijk is om deze persoon aan te geven bij de (Duitse) politie? Zal natuurlijk niets mee worden gedaan, maar het heeft wel een afschrikwekkend effect...