annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gekocht, maar niets ontvangen

Ik heb op 12 september iets op Ebay.com (USA) gekocht. Meteen na aankoop kreeg ik de melding dat het shipping label was aangemaakt en kreeg ik een track & trace nummer. De verkoper heeft aangegeven dat hij het item de volgende dag naar Fedex heeft gebracht. Het pakket is echter nooit door Fedex gescand en ook nog niet getraceerd door het Global Shipment Program. Elk spoor ontbreekt. Het pakket had uiterlijk 27 september moeten aankomen; het is nu al 7 oktober... Nu weet ik wel wat ik moet doen om mijn geld terug te krijgen, maar veel liever heb ik het pakket. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of ik nog goede hoop kan hebben dat het pakket de komende dagen alsnog aankomt. Wie heeft hier soortgelijke ervaringen?

Bericht 4 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Gekocht, maar niets ontvangen

Het pakket kan inderdaad via een koerier naar het GSP punt gaan.

Ik zou de verkoper wel alvast confronteren met het feit dat het track en tracenummer van Fedex (voor zover je weet) niet goed is.

En ook dat het verstrekte UPAAB nummer van GSP voor jou niet te volgen is.

Zoals ik al in mijn eerste berichtje aangaf geeft het GSP veel ellende, google maar eens op GSP.

 

Ik hoop dat het goed komt, maar de kans is klein.

Denk nogmaals aan de termijn om een claim in te dienen.

 

En een tip voor een volgende keer: koop bij verkopers die niet werken met GSP

Bericht 1 van 4
laatste antwoord

Gekocht, maar niets ontvangen

Er staat in de advertentie: International Priority Shipping to Netherlands  via the Global Shipping Program

 

Ik had begrepen dat Fedex (of een andere nationale vervoerder) dan wordt gebruikt om het pakket binnen de USA te verschepen naar het internationale distributiecentrum in Erlanger, USA. Vanaf dat punt neemt het GSP het over. Klopt dat niet?

Ik heb zowel een UPAAB als een Fedex track & trace nummer, maar beide geven ze geen spoor aan van het pakket, behalve dan dat er een shipping label is aangemaakt.

 

 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Gekocht, maar niets ontvangen

Het is een beetje onduidelijk uit je verhaal op welke manier er verzonden is/wordt.

Je spreekt over Fedex en over Global Shipping Program (GSP).

Dat zij 2 verschillende dingen.

Fedex is een koerier en GSP is een (heel slecht bekend staande) verzendmethode meestal via Pitney Bowes.

Google maar eens op GSP in samenhang met Ebay en je zult zien wat een ellende dat oplevert.

 

De verzendmethode staat als het goed is, in de advertentie.

Ik zou nog een keer navragen bij de verkoper welke verzendmethode hij gebruikt heeft en dat het verstrekte track en trace nummer niet te vinden is. Ik hoop dat het goedkomt en anders tijdig een claim indienen.

 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord