op 25-02-2014 20:11
Ebay is nog steeds in de kinderschoenen. Ebay Nederland stelt niets voor vanwege Marktplaats (ook Ebay). Maar als ik internationaal wil gaan verkopen moet ik aan een aantal onmogelijke eisen voldoen. Eerst nationaal 10 verkopen en dan minimaal 3 maanden vanaf de eerste verkoop naar het buitenland.
En zoals gezegd, Ebay Nederland werkt niet. Dus is het voor Nederlanders bijna niet te doen om internationaal te verkopen.
Bovendien krijg je deze mededeling pas nadat het hele traject voor het plaatsen van een advertentie is doorlopen. Grote rommel dus. Werk voor Ebay.
op 05-03-2014 11:11
Dank u voor het antwoord.
Maar daarmee is nog niets opgelost. U weet net zo goed als ik dat Ebay Nederland niets voorstelt en verkopen via Ebay hier bijna niet voor komt. En als u dat niet weet, kijk dan eens naar het aantal internationale verkopers hier tov het aantal nationale verkopers.
Het verkoopplatform in Nederland is Marktpklaats en niet Ebay.
Met de verkoopsnelheid hier op Ebay mag ik blij zijn als ik de 10 verkopen haal binnen 3 jaar.
Ik ben sinds 1 januari 2006 Ebay-lid met een 100 % positieve feedback. Laat Ebay dat als criterium gaan gebruiken. Betrouwbaarheid is niet af te lezen aan een paar keer verkopen, maar wel aan de feedback. Ik ben in het verleden ook belazerd door iemand die op een nationaal Ebay platform (UK) verkocht. En geen verhaal te halen via Ebay. Zelfs geen medewerking. En dat het om een ernstige zaak ging blijkt wel uit het feit dat deze persoon nu in Engeland voor jaren achter de tralies zit.
Dus stop met die smoesjes over betrouwbaarheid en doe er wat aan zodat ook een Nederlander internationaal op Ebay kan verkopen.
En ik wil internationaal gaan verkopen. Moet ik daar 3 jaar op wachten?
Vriendelijke groeten,
Dik Stukkien
op 25-02-2014 20:50
Het staat tevens in de voorwaarden die u kennelijk niet heeft doorgenomen alvorens te gaan verkopen. Het is aan te raden dit wel te doen, er zijn meer regeltjes waar u rekening mee dient te houden.
De reden voor deze regel is omdat er heel veel mensen misbruik van gemaakt hebben. Iemand in het buitenland bedonderen is immers makkelijker als iemand om de hoek.