annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

invoerrechten bij wereldwijde verzending

Bij advertenties zie je regelmatig staan: programma voor wereldwijde verzending. Nu staat er op de site vermeld dat er dan geen invoerrechten meer betaald behoeven te worden als het product, bijvoorbeeld vanuit de VS, naar Nederland wordt verstuurd. Ik heb daar toch twijfels over en daardoor ook terughoudend met het bestellen. Ik heb namelijk vernomen dat het toch regelmatig voor komt dat tóch invoerrechten en behandelingskosten (door bijvoorbeeld Post NL) worden berekend. Hoe kan dit en kun je die kosten, als ze toch worden berekend, nog ergens verhalen?

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

Heb ik zelf ook al meegemaakt, kreeg aan de deur nog een rekening. Die kosten zijn natuurlijk nergens te verhalen dat is wel duidelijk. Alle producten die men koopt zijn onderhevig aan de daarvoor geldende wettelijk bepaalde invoerrechten zie hiervoor de site van de belastingdienst. Wel zie je vaker in de US dat de invoerrechten opgenomen zijn in de verzendkosten. Volgens mij hoeft men dan in Nederland geen invoerrechten meer te betalen want die zijn al voldaan. Voor de zekerheid kan een telefoontje naar de douane geen kwaad.

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos