annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

claim na product (nog) niet ontvangen

Ik heb op 24 november een paar schoenen ter waarde van $480 verkocht en op de 25ste verstuurd naar de US.

Zoals ik altijd doe is dit uiteraard aangetekend en dus met track and trace.

Track and trace was netjes geupload en ook de koper hier nog een bericht over gestuurd.

Vervolgens ontving ik op de 12e van december een claim dat het nog niet was ontvangen.

Na het controleren van de track and trace, is het inderdaad niet afgeleverd lees:

"Zending beschikbaar op PostNL locatie" sinds 3 december.

zie tracking:

https://www.internationalparceltracking.com/Main.aspx#/track/CC048291948NL/US/90057

Nu denk ik dus dat de koper hier geen bericht over heeft ontvangen en weet niemand dus niet waar het pakket momenteel is.

Ik heb PostNL al gebeld maar die kunnen me niets vertellen omdat zij alleen verantwoordelijk zijn tot an de grenzen, zodra het door de doane is zijn ze niet meer verantwoordelijk. Dit vind ik zelf heel raar, het klinkt lekker makkelijk, pakket afgeven maar geen flauw idee hebben aan wie het vervolgens word overhandigd (welk bedrijf). 

Dit is de eerste keer dat iemand zo'n claim indiend (ook vervelend dat mij niet eerst een persoonlijk bericht gestuurd word), en weet ik dus niet goed wat ik moet doen. Ook krijg ik maar moeilijk contact met de koper en duurt het steeds 2 dagen voor ik ook maar iets hoor. Ook bij het meermaals vragen contact op te nemen via mobiel word niet beantwoord.

Word ik aansprakelijk gehouden tot aan de aflevering, of te wel, ben ik mijn geld kwijt?

Een onderzoek van Post NL kan tot wel 3/4 maanden in beslag gaan nemen en heb hier uiteraard geen trek in.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (0)

Een vraag stellen