op 24-10-2010 17:35
Goedendag,
blonde vraag (ik ben net begonnen op Ebay):
Ik het een account aangemaakt op ebay.nl, en aangegeven dat ik wereldwijd wil leveren. Nu kan ik mijn product wel terugvinden op ebay.nl, maar niet op bijv. ebay.com of ebay.de.
Wat is de beste manier om te zorgen dat ik ook buitenlandse ebay's zichtbaar ben?
Alvast bedankt voor je antwoord!
Groet,
Hans.
Beste Hans,
Toevallig ben ik daar de laatste dagen mee bezig geweest.Ik wil producten verkopen op ebay.de en ebay.be.
Wat blijkt uit trial en error;
Duitse advertenties worden in Nederland gevonden met duitse rubrieken. Dit is niet bij allemaal het geval. Er moet dus iets zijn (naast dat ze niet leveren in Nederland) wat ze wel gevonden laat worden in ebay.nl. Ik heb zo'n voorbeeld genomen van iemand die wel in Nederland gevonden wordt en gekeken of die persoon bepaalde metatags in de description had. Echter kon ik die metatags via inspect element niet vinden. Dit is raar, omdat je op keywords gevonden moet worden. Hier ben ik dus nog niet uit.
Nederlandse advertenties (maw advertenties die geplaatst zijn op ebay.nl) worden NIET gevonden in ebay.de. Alle listings van Nederlandse producten zijn op de Duitse ebay gepost. Probeer maar op ebay.de te zoeken naar pindakaas en dan zul je zien dat deze onder Duitse rubrieken zijn geplaatst.
Welke conclusies kun je hieruit trekken? op ebay.de wordt je alleen zichtbaar als je in Duitsland list. Duitse ebay is goed afgeschermd. Zelfs .com wordt niet standaard gevonden. probeer maar Led uit. Dan zul je het zien.
Misschien heb je hier dus wat aan.
Je bent gewoon zichtbaar op ebay.com en ebay.de
Je moet bij het zoeken wel de optie wereldwijd aanklikken, ebay.com laat standaard de items zien die op die site aangeboden zijn en niet automatisch van de andere ebay sites.
@centralwebshop
Dus als ik het goed begrijp is het aanbod in Duitsland zo groot dat er geen vertaalscript in zit voor een vertaling op die keywords? Met andere woorden in Duitsland is op ieder keyword wel iets te vinden en is ' groot genoeg'.
@formalidentity
ebay.nl gebruikt een vertaal script voor populaire zoekwoorden dit omdat ebay.nl het aanbod op Nederland te klein vind en hierdoor de zoekresultaten kunnen vergroten, en daarmee hun eigen inkomsten aan commissies e.d.
Ook neemt ebay soms zoekresultaten op die verwant zijn aan de zoekopdracht.
Zoals wanneer je zoekt op 'horloge' kom je items tegen met 'watch' of 'clock' terwijl er nergens in de titel en beschrijving ook maar het woord horloge te vinden is.
-- Bewerkt door centralwebshop om 28 Oct 2010 22:40 CESTDe meeste kopers gebruiken de standaard functies van ebay, meer ervaren kopers zullen ook wereldwijd zoeken of per continent.
Als je denkt dat je items beter zullen lopen in het buitenland dan is het aan te raden voor Amerika en Canada deze via ebay.com aan te bieden, en voor Europa via ebay.co.uk waar je dus standaard een groter bereik zal hebben.
Wel verschillen de plaatsingskosten en commissies die je aan ebay moet afdragen op die sites.
Bedankt voor je antwoord!
Hoe zoeken de meeste E-bay-kopers? Lokaal (in hun eigen land) of wereldwijd?.
Groet,
Hans.