annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat moet ik doen (geen geld gekregen buitenland)

Ik heb mijn telefoon verkocht aan een man uit nigeria en nou heb ik hem verstuurd maar geen geld gekregen.

Nou mailt hij mij dat ik geld moet overmaken naar " the Nigeria Custom" . " you will have to pay the custom charges through western union money transfer to the Nigeria customs" om precies te zijn. Ik heb geen flauw idee waarom ik nou geld aan hen moet overmaken.

Ik heb een betalingsgeschil geopend maar daar staat dat je moet wachten op de andere partij. Ben ik nou gewoon mijn geld kwijt of is er een kans dat Ebay dit oplost?

Ik hoop dat iemand van jullie er verstand van heeft.

Ben ten einde raad.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (7)

Antwoorden (7)

om van iemand anders het ook nog even te horen.

U bent vreslelijk opgelicht, en u bent dom geweest. (iets opsturen voor er een betaling is, hoe haal je het in je hoofd), en dan ook nog aan een nigeriaan (echt nooit tv gekeken, krant gelezen , nigeriaanse fraude gehoort?). Ebay doet niks voor u, u bent uw iphone kwijt en een nigeriaan lacht zich dood.

Daar u nieuw bent mijn oprechte verontschuldigingen voor mijn wat korte schrijfstijl. Hier wat wetenswaardigheden om te weten.

De iPhone categorie is een van de meest fraudegevoelige op eBay.

Nigerianen zijn er niet om mee te handelen maar alleen om door opgelicht te worden. Verder nog moet u altijd eerst betaald krijgen en als dat middels PayPal gaat moet u zeker bij duurdere items een volledige track en trace verzendmethode gebruiken om uw geld te kunnen behouden. Die verzendingen zijn erg duur en/of niet beschikbaar voor exotische landen. Tenslotte zal eBay nooit iets anders voor u doen dan de rekening sturen. Daarom moet u na uw klacht 10 dagen afwachten, dan kan de zaak gesloten worden en u uw verkoopkosten gecrediteerd krijgen, die moet u anders ook nog betalen. U kunt aangifte doen bij de politie als u die kan vinden, dat helpt verder niets en meestal wordt uw aangifte niet geaccepteerd. Ik voel met u mee want ook ik ben wel eens opgelicht.

Er reageert verder niemand meer hier, dus wees gerust.

Was het opsturen nog prijzig, vast wel, dat komt dan nog bovenop de 240 euro die u dus nooit zal krijgen.

Hoe bedenkt u het een iPhone op te sturen naar een Nigeriaan zonder dat die betaald heeft. Overigens als die wel betaald had was de kans uw geld kwijt te raken ook ongeveer 100% geweest.

U bent opgelicht en er is niets dat u kan doen.

Het was ook nog eens een nuller.

Beetje dure leerschool, dat wel.

Bedankt het_regent je hebt me echt super geholpen met deze reactie. 🙂 Hoop dat je nog veel mensen kunt helpen... (sarcastische modus uit)..

Het_regent, wat wil je hier nou mee bereiken...?

Ik hoop dat ik ook nog nuttige reacties krijg.

Tenslotte nog, eBay doet niets.

U moet overigens alleen maar geld naar hem overmaken om nog dommer te zijn.

Wat denkt u zelf.

U bent niet alleen ten einde raad maar ook erg dom.

Een vraag stellen