op 02-01-2014 12:52
Ik heb een object gekocht in STATEN ISLAND, NY 10305
Nu bied ik weer op iets van New York en moet buiten de biedingen om ook 103.95 betalen
Hoe kan dit
Zonder het artikel te kennen is het waarschijnlijk dat er invoerkosten berekend worden aan de hand van de verkoopprijs met verzendkosten. Dit komt veel voor op ebay USA en word het "ebay global shipping program" genoemd.
zie http://pages.ebay.com/help/sell/shipping-globally.html
Een "gokje" wagen dat het artikel bij aankomst in nederland door de douane niet gecontroleerd word (en u dus geen invoerkosten etc. hoeft te betalen) is er zo niet meer bij.
Deze kosten worden door ebay bepaald bij aankoop en dient u vantevoren te betalen.
Deze kosten worden door een derde partij (pitney bowes) ge-ind en zij verzorgen het papierwerk etc. zodat uw artikel zo door de nederlandse inklaring kan.
Ik koop nooit artikelen waarbij invoerkosten vantevoren betaald moeten worden en ik ben niet de enigste.
Als u op eBay.com iets koopt moet u aangaande de invoerheffingen met een paar zaken rekening houden.
In principe zit er op iedere import vanuit de VS btw en eventueel invoerrechten, daarnaast betaald u nog de inklaringskosten.
Maar omdat de verwerking hiervan door onduidelijke declaratie op de zending en/of slechte organisatie van de inklaring lang niet altijd juist verloopt betaalt u vaak niets en slipt de zending door de mazen van het systeem. Er geldt ook nog een vrijstelling maar die is vrij laag.
eBay heeft om de winst van PayPal wat op te krikken en de meestal terughoudende VS verkopers er toe te brengen meer internationaal te gaan verkopen het Global Shipping Program bedacht. U kunt zien of dat is toegepast bij de velingen door de tekst: Customs services and international tracking provided en de al bij het item vermelde Import charges: bedrag.
Het voordeel hiervan is dat er geen extra verrassingen zijn, het nadeel is dat u dan altijd betaalt voor de invoer.
Wilt u gebruik maken van de voornoemde kans op minder of geen invoerkosten koop dan alleen bij verkopers die wel willen verschepen naar The Netherlands maar geen gebruik maken van deze GSP. Dat zijn er overigens steeds minder.
Een extra nadeel van aankopen via dit programma is dat er altijd voor de duurdere verzendmethoden moet worden gekozen vanwege de verplichte tracking.
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |