annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wanneer moet een verkoper zijn item versturen

santje21
Community-lid

ik heb een item gekocht via de veiling welke is betaald via paypal op 10 augustus. Hoe lang heeft de verkoper om het item te versturen? Volgens ebay zou ze binnen 3 dagen versturen...ik heb gemaild maar krijg geen reactie.

-- Bewerkt door santje21 op 16 Aug 2011 0:38 CEST

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (5)

Antwoorden (5)

hummelforlife
Community-lid

De verkoper verstuurd pas als de betaling binnen is, het kan dus zijn dat je betaling een uitgestelde betaling is dit duurt gemiddeld tussen de 8 en 10 dagen voor PayPal de betaling vrijgeeft aan de verkoper en dan pas verstuurd de verkoper.

 

Paypal doet dit omdat je gezien je FB nog een nieuwe gebruiker bent en wil zich hiermee vergewissen dat er daadwerkelijk geld beschikbaar is, meestal gaat dit na enkele transacties vanzelf weg en dan heb je geen uitgestelde betalingen meer.

 

overigens gebeurt dit meestal bij internationale transacties.

hummelforlife
Community-lid

Dat is alleen waar voor de eerste zeg maar 10 transacties daarna heb je daar geen last meer van, althans zo ging het bij mij, als ik iets koop op ebay en ik betaal meteen dan heeft de verkoper meteen zijn geld

Uitgestelde bankbetaling heeft niks met de feedback of de tijd dat je lid bent op ebay te maken.

 

Het is gewoon standaard 8-10 dagen voor iedereen die het via automatische incasso van de bank laat incaseren.

Het is afhankelijk vanuit welk land het wordt verstuurt en met welke vervoerder, om wat voor item het gaat en of het door de douane moet. Je kunt dit soort vragen het beste vooraf van je aankoop vragen. maar het kan soms weken duren.

tomos4tl
Community-lid

Ik kan er niet direct iets over terugvinden in de "regels voor verkopers", maar weet uit ervaring wel dat dat per verkoper nogal kan variëren.

Goede verkopers zetten het er vaak bij in hun aanbieding dat ze b.v. versturen binnen 2 werkdagen, maar als er niks bij staat heb ik al meegemaakt dat het best wel een weekje -of langer- kon duren voordat iets verzonden werd.

Ik heb momenteel ook een aankoop lopen die na een hele week nog niet verzonden is, maar de aanbieder kan natuurlijk op vakantie zijn.

Ook hier geldt dan dat een goede verkoper dat meldt in zijn aanbieding, van 1 verkoper waar ik iets heb gekocht weet ik dat de aankoop pas na 20 augustus verwerkt wordt ivm vakantie, dat stond er keurig bij in de aanbieding.

-- Bewerkt door tomos4tl op 16 Aug 2011 18:01 CEST
Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos