annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

gratis verzenden

willemspark
Community-lid

Ik heb een item gekocht waarbij nadrukkelijk vooraf was vermeld dat er gratis verzonden zou worden.

Ik heb na aankoop direct betaald voor het item ( nu vier dagen geleden)  koper weigert echter te verzenden omdat ze achteraf verzendkosten in rekening wil brengen. Ik heb twee maal een screenshot van de bewuste pagina naar haar gestuurd waarop "gratis verzenden"  en "free package and posting" is aangegeven. Ze heeft via 'ebay-bemiddeling' aangeboden om de koop te annuleren hetgeen ik heb geweigerd.

Wat kan ik nu nog doen?

Geaccepteerde oplossingen (2)

Geaccepteerde oplossingen (2)

Een verkoper mag niet zomaar de voorwaarden achteraf veranderen.
Gratis verzending is gratis verzending.

Zorg ervoor dat jeje geld terugkrijgt mail de verkoper hiervoor.
Heb je betaald met paypal open een geschil en waardeer die direct op naar een claim.

Geef daarna de verkoper passende feedback voor deze transactie.

Wil je het item echt hebben zelfs met de extra kosten, dan zal je de rest moeten betalen, wachten op je item.
En dan alsnog passende feedback geven.

Natuurlijk vergeten...

Op elke ebay site is de plaatselijke en internationale verzending apart van elkaar gescheiden.
En alleen voor de plaatselijke verzendking kan je gratis aanvinken, voor internationaal moet je dat doen door 0,00 in te voeren.

En over dat geschil is ook onzin, koper opent een geschil voor niet ontvangen stuurt zijn betaalbewijs na 10 dagen en de verkoper heb geen poot meer om op te staan die negatief heb die dan dubbel en dwars binnen.

Antwoorden (4)

Antwoorden (4)

abeldoorn
Community-lid

als je als verkoper een geschil wegens niet betalen opend en na minimaal 4 dagen weer sluit, (en dat kan alleen als de koper niet met pay-pal heeft betaald, of je het object markeerd als betaling ontvangen), dan kan de koper 'niet ontvangen'claimen wat hij wilt maar het 'niet betaald'geschil wint het dan van het 'niet ontvangen'. Als een koper een feedback heeft gegeven (pos of neg of neutr) en er is een geschil wegens niet betaald geopend (zelfs al is de feedback al gegeven) en weer gesloten dan wordt de feedback direct en automastich verwijderd.

-- Bewerkt door abeldoorn op 17 Dec 2010 0:36 CET
willemspark
Community-lid

@Apeldoorn,

 

dank voor je antwoord. Ik heb een aantal uren na de aankoop met paypal betaald. Tijdens die betaling bleek niet dat er sprake zou zijn van verzendkosten. Pas nadat verkoper mijn betaling had ontvangen vroeg ze om verzendkosten en zou ik een extra betaling na moeten doen. Dan hebben we het hier nu even niet over de toon die de muziek maakt 😉

Ik ben ook maar een mens, maar daarna gingen mijn hakken natuurlijk in het zand.

Van een extra troef voor de verkoper kan in dit geval geen sprake zijn m.i.

 

 

abeldoorn
Community-lid

misschien dacht deze verkoper dat ze alleen binnen haar eigen land 'gratis'had aangezet. Nu wordt ze ineens gconfronteerd met een dure pakketpost (neem aan dat het gaat om (zie beneden) want dat past natuurlijk niet door de brievenbus. Natuurljk had ze dat eerder moeten bedenken maar je moet als verkoper erg veel vinkjes zetten en je zou deze maar net vergeten zijn uit te zetten. Je kan je als koper natuurlijk ook nog afvragen of het terrecht is dat de verkoper zoveel moet betalen voor jou (hij of zij maakt geen winst op dat geld, dat gaat naat de tnt en brittisch post), de verzending koet toch betaald worden. Dus of je gaat mee in haar voorstel de koop te ontbinden, of je betaald de shipping costs, afhankelijk van hoe belangrijk het voor je is. De verkoper heeft nog een stevige troef in handen. Als je niet met pay-pal betaald kan ze altijd een gecshil wegens niet betalen openen en zelfs als je een negatief achterlaat wordt die weer verwijderd als ze aangeeft dat je niet (met pay-pal) hebt betaald. 

 

vintage tartan ware string dispenser

kopersbescherming
Community-lid

U kunt van een buitenlandse verkoper niet verwachten dat die een item gratis naar u opstuurt.

Temeer daar die extra kosten moet maken om uw PayPal betaling ook te kunnen behouden.

 

Gratis verzenden is een manier van eBay om PayPal te promoten. Verder stelt het niet veel voor.

 

Als u die extra verzendkosten niet wilt betalen kunt u het beste ingaan op het verzoek de transactie te annuleren.

 

Een vraag stellen