annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Servies kapot aangekomen bij koper.

Hallo,

 

Ik heb een tijdje terug een Zauberflöte servies verkocht aan een persoon in Duitsland. Deze heb ik verzonden met TNT, ik heb oprecht m'n best gedaan om dit zo goed mogelijk te verpakken. Veel kranten een goede doos, netjes afgeplakt. Ik heb zelf namelijk ook wel is het een en ander kapot ontvangen en vond dat altijd heel jammer. Dit object (het gaat om een theepot) wat ik heb verstuurd is dus kapot aangekomen. Ik heb in de advertentie gezet dat alle verzendingsrisicos voor de koper zijn, maar deze probeert de kosten toch op mij te verhalen. Wat moet ik nu doen? De gene heeft het geld al in beslag laten nemen op Paypal enzo en ik word er eigenlijk wel een beetje geirriteerd van.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Ik weet echt niet wat ik hier mee moet..

 

Alvast bedankt!

Hele onderwerp weergeven

Inderdaad een foto vragen van de schade. Je hebt zeker recht op bewijs. Ik heb al honderderden keren serviesgoed verzonden en weet dat de kans op schade erg klein is als je spullen goed verpakt. Uit ervaring weet ik ook dat beginnende verkopers vaak niet snappen wat goed verpakken inhoudt, ook al doen ze nog zo hun best.

 

Met alleen krantenpapier kom je er niet. Ook al is de zending verzekerd: je krijgt geen rooie cent schadevergoeding als het pakket niet zwaar beschadigd is aan de buitenkant. Ook ik heb in het begin leergeld moeten betalen als verkoper; het is niet anders.

 

Je kan het ook proberen te bekijken vanuit de ogen van de koper: je koopt serviesdelen, betaalt vooruit. En vervolgens krijg je een doos met scherven thuis. Je neemt contact op met de verkoper en die zegt: jammer voor je, maar ik heb mijn best gedaan op de verpakking dus ik vergoed niets.

 

 

 

 

Een vraag stellen