op 04-12-2011 00:22
Hallo,
Ik heb zojuist iets gekocht voor een bedrag, via de normale weg, dus paypal het geld overgemaakt. Alleen heeft de verkoper ongeveer 10 euro te weinig gekregen, terwijl volgens mijn paypal account het hele bedrag overgemaakt is.
Hoe komt dit, en hoe los ik dit op?
Wanneer iemand een paypal rekening opend ,lees je ook als het goed is de voorwaarden en zou de verkoper moeten weten dat paypal altijd geld int voor een betaling.
Dus als verkoper kan je te kort schieten als het via deze weg gaat.
In principe ben je niet verplicht om bij te gaan betalen, want de verkoper had ook voor de gewone bank weg kunnen gaan
U begrijpt het PayPal concept niet goed.
Als u geld via PayPal overmaakt naar een verkoper dan ontvangt deze verkoper altijd minder omdat PayPal zijn deel eraf haalt, dan nog eens wat extra als er sprake is van een vreemde valuta betaling, dan wordt wat er over is nog 21 dagen vastgehouden en daarna komt de verkoper aan bod.
De verkoper vraagt u gewoon om deze PayPal kosten extra te gaan betalen. Houdt u er dan wel rekening mee dat voor die 10 euro die nog ontvangen moet worden er wel weer meer geld via PayPal moet worden betaald. Reken dan ongeveer op 11 euro.