op 23-08-2011 20:58
Hallo!
Heb onlangs 5 paar schoenen gekocht voor een mooie prijs met free shipping.
Meteen betaald via paypal en ontvangstbevestigingen gekregen.
Koper heeft een goede feedback score zo ver ik kan zien
Maar nu is de advertentie verdwenen? En staat er niets meer in mijn Koop historie..
Krijg ik nu mijn objecten nog of? Kan ze niet meer volgen
Je zou je objecten nog kunnen krijgen, ebay adviseerd alleen wel in zo een geval om een geschil te openen via paypal.
Ik zit met exact hetzelfde probleem! Heb iets gekocht in China en niet alleen die verkoper en zijn winkel zijn verdwenen, maar ook is de aankoop meteen uit mijn aankoopgeschiedenis verdwenen!??
Ik ben er inmiddels al uit dat het hier een oplichter betreft die onder meerdere namen handelt. Heb hem dit ook direct gevraagd via e-mail maar natuurlijk plots geen antwoord, terwijl daarvoor wel antwoord op vragen kwam. Plots zag ik dat 2 winkeltjes waar ik juist had gekocht op 'non-actief' waren gesteld door ebay. Dit kon ik zien in mijn Lijst van Opgeslagen Verkopers.
Ik koop al jaren via ebay en heb heel goede ervaringen en ook jarenlang geen geschillen gehad. Maar nu toevallig met een verkoper uit China ineens 3 geschillen achter elkaar. Dit is ook iemand die keurig netjes een bevestiging van verzending stuurt via ebay en als de zending dan komt, waar ik voor moest tekenen, blijkt het om items zonder waarde te gaan.
Zojuist heb ik aangetekend deze waardeloze items geretourneerd naar China en dat kostte me 16 euro. Maar ja, je moet wel als je je geld terugwilt.
Ik wilde zojuist voor 1 item een nieuw geschil openen en kwam erachter dat dit niet gaat als de verkoper/winkel en het item zijn verdwenen! Ik heb nu geen idee hoe ik dan toch een geschil kan openen en las hier dat er meer mensen zijn die hiermee zitten. En nu? Mailtje sturen naar ebay?
Lijkt me sterk dat ik de objecten nog ontvang aangezien ik de hele advertentie niet meer kan vinden en er niets meer in mijn koopgeschiedenis staat..
Moet ik dan voor élke transactie een geschil aanvragen?