annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ïtems verkocht, niet betaald. Geschil gestart, kosten gecrediteerd. Kan ik negatieve feedback geven?

Zoals de titel aangeeft, heb ik aan een koper meerdere items verkocht.

Ik heb de koper een factuur gestuurd met verzendkosten.

Vervolgens heb ik wekenlang geen reactie gekregen.

Nu heb ik een geschil gestart en de commissie kosten zijn gecrediteerd.

Nu is mijn vraag eigenlijk of ik deze koper negatieve feedback kan geven?

En zo ja, is hij in de mogelijkheid om mij vervolgens ook negatieve feedback te geven of heeft hij deze optie niet?

 

Ook zit ik momenteel met een soortgelijk probleem in mijn maag.

In mijn objectbeschrijving staan heel duidelijk de verzendkosten vermeld.

Nu heeft een Duitse koper mij gevraagd of ik de koop wil annuleren omdat hij de kosten te hoog vindt.

Ik heb gezegd van niet en ook dat hij de verzendkosten ook geweten kon hebben of me van te voren vragen wat het kost.

Nou wil ik eigenlijk weer een geschil starten en hem negatieve feedback geven maar ik ben bang dat hij me ook negatieve feedback geeft. Wederom is het mogelijk dat de koper die in gebreke is gebleven wel feedback kan geven?

 

Ik ben sinds een jaartje actief met verkopen op ebay en ben ongeveer 2 maanden geleden begonnen met een ebay store.

Ik heb nog geen hoge feedback maar wel 100% positief en dat wil ik graag zo houden om een goede reputatie op te bouwen en betrouwbaar over te komen.

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Input van andere verkopers wordt erg gewaardeerd!

 

Ook andere tips voor een startende verkoper met ebay winkel stel ik op prijs.

 

Alvast bedankt!!

 

 

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Als verkoper is het niet mogelijk om een negatieve feedback te geven.  Tevens is het zo dat als je geschil start omdat niet betaald is of dat de koper niet reageert na een aankoop de negatieve feedback dat hij/zij eventueel geeft automatisch wordt verwijderd na sluiting van het geschil..

1e.geval. Geschil is opgelost. U heeft uw kosten terug. Voor zover mij bekend is kan de koper geen negatieve feedback geven na een opgelost geschil (weet ik niet 100%). Maar als dat toch gebeurt, maak er melding van (zie hulp en contact bij onterechte neg.feedabck).

 

2e.geval. Ja zo heb ik er in de loop der jaren (ik zit als 15 jaar op ebay) ook gehad.Beste is: geef de koper gelijk, koop annuleren, u krijgt uw credit terug.  Koper kan volgens mij geen neg.fb geven na ziets.

Dit is het beste want Ebay is op de hand van de koper en niet voor de verkoper (jaren geleden kon de verkoper ook de koper zelfs eenn neg.feedback geven, maar dat hebben ze afgeschaft.)

Wel de koper op uw  "blocked bidder list" zetten, dan kan hij bij u niet meer bieden !

Een vraag stellen