annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik vind het nu wel opvallend worden, maar ik wacht op een stuk of 6 pakjes/brieven uit Engeland, waarvan de oudste verstuurd op 12 juni en ik heb nog helemaal NIETS ontvangen.
Tijdje geleden ook via amazon.uk een boek gekocht en die is ook nooit aangekomen. Begin me wel zorgen te maken, want 6 dingen is niet weinig. Kan geen toeval zijn. Wie o wie herkent dit op dit moment ook?
Bericht 1373 van 1.373
laatste antwoord
1.372 ANTWOORDEN 1.372

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Dit onderwerp is gesloten omdat het zeer oud is. Maak alsjeblieft een nieuw onderwerp aan als je dit gesprek wilt voortzetten.

Bericht 1 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik heb via Ebay een klein computerkabeltje besteld in Engeland, kosten inclusief btw ongeveer 4,90 Engelse ponden. Het is op 29-12-2021 zonder T&T naar mij verstuurd en zou tussen 7 en 15 januari moeten aankomen. Uiteindelijk kreeg ik op 11-02-2022 van PostNL een betaalverzoek voor inklaring (betaling van btw + hun afhandeling....). PostNL had zelf een T&T toegevoegd en daaruit bleek dat het pakketje al op 06-01-2022 bij hen was binnengekomen. Ik had inmiddels allang de bestelling geannuleerd en elders (in de Engeland...) opnieuw de bestelling geplaatst. De eerste bestelling weiger ik en gaat vanuit PostNL retour afzender.

Kortom: de gang van zaken bij PostNL voor niet EU-verzendingen zorgt voor ontzettend veel hinder en ergernis bij zowel de afzender als de ontvanger.

Bericht 2 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik ondervind ook problemen: heb op 17 november wat onderdelen gekocht via EBay die uit het VK geleverd zouden worden.  Omdat het om kleine onderdelen gaat (waarde zo'n € 6,-) geen Track and Trace zending genomen. Tot nu toe (24 december) niets ontvangen, de verkoper heeft laten zien dat het verstuurd is, maar bij PostNL kunnen ze blijkbaar niets vinden.

Bericht 3 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

dutchhrca
Community-lid

Het lijkt nu veel erger te worden. 4 aankopen vanuit eBay (de oudste begin september) 'hangen' ergens bij Post NL rond. Royal Mail track/trace geeft aan dat het bij de douane ligt, douane zegt van niet, schijnbaar moet je bij Post NL zijn. Post NL herkent geen van de track/trace codes. Fijne boel. In september kwam er nog één door. Omdat er importheffing moest worden voldaan, was het bij een afleverpunt afgegeven. Post NL heeft echter nooit de moeite genomen dat ook aan mij te melden.....  

Bericht 4 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

bvhal
Community-lid

Herkenbaar en zeer frusterend. Ook voor de verkopers merk ik. Krijg gewoonlijk wel mijn betaling terug maar heb uiteraard liever mijn spullen; die bestel ik niet voor niets. Ik vraag me af waar het probleem zit: in de UK of in Europa of in Nederland of op meerdere plekken? Ik vraag me ook af of de inklaringskosten en vooral de administratieve rompslomp in deze tijd van personele krapte leidt tot vertragingen of voorrang aan Europese poststukken. Weet het niet zeker maar opvallend is de structurele vertraging / verdwijning van pakketten afkomstig uit de UK in ieder geval wel. Voorlopig bestel ik er niets meer.

 

 

Bericht 5 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik zit al sinds 28 april te wachten op een pakketje uit het VK, 

 

Zou op 7 Mei zijn ingeklaard en ik heb er vervolgens niks meer over gehoord.

 

  • 7 mei 2021
  • 12:00
  • Customs Cleared
  • AMSTERDAM, NH 0000
  • 6 mei 2021
  • 6:06
  • Shipped from the Global Shipping Center to International Destination
  • Lichfield, Staffordshire WS13 8UR
  • 5 mei 2021
  • 15:05
  • In Transit with Destination Carrier
  •  
  • 5 mei 2021
  • 12:40
  • In Transit with Destination Carrier
  •  
  • 5 mei 2021
  • 11:40
  • Customs Documentation and Labeling
  • Lichfield, Staffordshire WS13 8UR
  • 5 mei 2021
  • 11:40
  • Processing at the Global Shipping Center
  • Lichfield, Staffordshire WS13 8UR
  • 29 apr 2021
  • 16:03
  • Tracking Details Uploaded
  •  
  • 29 apr 2021
  • 18:04
  • Trackingnummer opgegeven

Bij DHL zeggen ze dat het nooit is aangekomen. Kan ik fluiten naar mijn spullen en m'n poen of is er nog iets wat ik kan doen?

Bericht 6 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik had begin december 2020 een bord gekocht...22 februari 2021 ontving ik het dan eindelijk- zonder enige aankondiging - via Post.nl. Het had track en trace maar daar werd ik destijds ook niet wijzer van. Er zat niets anders op dan wachten. Eindelijk! Je vraagt je af wat ermee gebeurd is... Geduld is een schone zaak. 

Bericht 7 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik heb afgelopen week een brief van PostNL gekregen met excuses en dat ik de volledige inklaringskosten terug krijg, de administratiekosten die PostNL rekent inbegrepen. Dus een gecombineerde ingebrekestelling/bezwaar heeft nut gehad.

Bericht 8 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Voor een ieder die nog belang heeft bij de webpagina van de RijksOverheid van vorig jaar.

Betaal ik na de Brexit invoerrechten bij een (online) aankoop uit het Verenigd Koninkrijk_ _ Rijksoverheid.nl.jpg

Bericht 9 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Kleine correctie van mijn kant. Het VK is inderdaad al een tijdje uit de EU. Maar de EU regels waren nog wel geldig t/m 31-12-2020. Dus ook dat er geen inklaringskosten betaald hoeven worden t/m die datum. Dit heeft ook op de website van Rijksoverheid gestaan. Daar heeft PostNL zich gewoon aan te houden. En de douane ook, waar PostNL zich altijd achter verschuilt.
Ik heb afgelopen week een brief naar PostNL gestuurd waarin ik bezwaar maak tegen de onterechte inklaringskosten en tevens heb ik PostNL in gebreke gesteld, omdat ze zich niet aan de regels van de Overheid hebben gehouden. In die brief heb ik ze een laatste kans gegeven om mij het volledige bedrag terug te betalen binnen 2 weken. En gelijk aangegeven dat anders alle uren en kosten verhaald gaan worden op PostNL.
Ze hebben geen poot om op te staan, want het VK is inderdaad uit de EU en daarom niet zo gek als iemand het formulier op Postnl.nl/bva invult. Op die website hebben ze het overigens over dat er "misschien" inklaringskosten betaald moeten worden. Daarnaast had ik nog de pagina van Rijksoverheid als pdf opgeslagen waarop stond dat t/m 31-12-2020 geen inklaringskosten betaald moesten worden.

Dus aan een ieder waarvan het pakket vanuit het VK vorig jaar al in Nederland was zou ik zeggen: "Loop gewoon weg met het pakket zonder te betalen als je het ophaalt bij een Postnl punt."
Bezwaar maken kan alleen schriftelijk en dan is alleen de BTW terug te vragen en dus niet de PostNL kosten van €13,-
Dus als je toch wel bezwaar gaat/moet maken, maak er dan tevens een ingebrekestelling van zoals ik hierboven heb aangegeven.
Bericht 10 van 1.373
laatste antwoord