Doorgaan naar hoofdinhoud
Mijn eBayVerkopenCommunityHulp
eBay

betalingen reeds gedaan via paypal, maar aankoop niet vastgelegd door Ebay

(32 antwoorden / 831 Bekeken)
Pagina: 1 van 2

Laatste bericht
door modebewust (1) Aanbiedingen bekijken
(1 van 33)
9 feb 2012 21:42

Beste forumleden van Ebay,

hierbij het volgende: ik heb gisterenavond om 00.12 uur aankoop trachten te doen van objectummer: 190634205354, heb hiervoor alle stappen goed doorlopen tot aan betalen via paypal aan toe, maar toen na betaling kreeg ik meteen de melding van Ebay: we kunnen je aanvraag nu niet voltooien,met foutcodenr: 50351.

Enfin omdat ik dacht dat het dus niet gelukt was, heb ik vervolgens om 00.18 weer zelfde aankoop gedaan en weer helemaal volledig doorlopen tot weer aan betalen aan toe, kreeg toen weer dezelfde melding van Ebaÿ: we kunnen je aanvraag nu niet voltooien.

Ik heb toen maar gedacht, dan probeer ik het morgen dan maar nog eens.

Maar toen heb ik wel paar minuten later via Paypal op mijn emailadres melding gekregen dat de 2 betalingen wel gelukt zijn aan de verkoper....

Wat nu te doen ? Op ebay is er nu nergens iets over mijn beiden dubbele aankopen helemaal niks terug te vinden, heb ook helemaal geen bericht van ebay gehad dat aankopen gelukt is/zijn.

Ik heb daarop wel meteen contact opgenomen met de Ebay customer service en de situatie uitgelegd, maar tot op heden nog geen antwoord van hun hierop ontvangen. Ik heb de verkoper ook inmiddels vanochtend vroeg mailtje gestuurd dat zij dus wel 2 betalingen heeft ontvangen van mij via paypal gisteren avond en dat ik op antwoord van Ebay aan het wachten ben. De verkoper heeft dus ook helemaal geen bericht gehad van mijn aankopen op het ebay en heeft nu wel met 2 betalingen van mij al binnen gekregen...

Kan ik nu nog iets meer doen om dit te kunnen oplossen ?......

(2 van 33)
Re: betalingen reeds gedaan via paypal, maar aankoop niet vastgelegd door Ebay
10 feb 2012 18:03

Heb zelf tot 2 keer toe een betaling gedaan met dezelfde foutmelding. Echter in mijn paypal account is de transactie teruggeboekt. Van de terugboeking ontvang je geen mail van paypal. Heb je gecontroleerd op je paypal rekening of het geld niet is teruggeboekt?

(3 van 33)
10 feb 2012 18:30

Hartelijk dank voor je reactie.

Ja, het is op 9 febr. jongstleden afgeboekt en heb zonet nog gekeken en de 2 bedragen zijn niet teruggeboekt door Paypal.

Hoe lang heeft dan ongeveer bij jou geduurd eerdat Paypal het dan had teruggeboekt, als ik vragen mag ?

(4 van 33)
10 feb 2012 18:38
Ik heb exact het zelfde. Enig idee waarom ik deze melding krijg? En als ik het goed begrijp krijgt de verkoper geen melding van de aankoop?
(5 van 33)
10 feb 2012 18:51

Op mijn bankrekening is nu nog niks teruggestort, maar net bij inloggen van mijn Paypal account, zie ik nu wel op dezelfde dag teruggeboekt staan.....dus ik denk dat Paypal het wel meteen teruggeboekt zal hebben, het bedrag is misschien nu nog hangende, dus misschien duurt het dan nog een dag eerdat het weer op mijn bankrekening staat....dus als jij ook dat probleem hebt ondervonden net zoals ik, log dan even in op je Paypal account en kijk dan even of dat bedrag is teruggeboekt door Paypal........

(6 van 33)
11 feb 2012 09:00
Hoi, Ik zie net dat paypal de bedragen heeft teruggestort dus dst komt vast goed. Kun je alweer dingen bestellen bij ebay of heb je nog steeds hetzelfde probleem? Groet Ary
(7 van 33)
11 feb 2012 10:10

Ik heb exact hetzelfde probleem, wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

(8 van 33)
11 feb 2012 10:25

Beste marcarjes, nee, heb nog geen nieuwe aankoop gedaan op ebay, ben nu beetje huiverig geworden...dus heb het nog niet weer geprobeerd....en beste renemxbox, als je hetzelfde hebt gehad, zoals ik al eerder bericht heb, log even in op je paypal account of je betaalde bedrag meteen terug is geboekt....dan is de aankoop dus niet door gegaan en als het is teruggeboekt, houdt er dan even rekening mee dat het nog aantal dagen duurt voordat het weer op je bankrekening staat...

(9 van 33)
11 feb 2012 12:12

Beste Modebewust,

Ik heb ingelogd op mijn Paypal account en zie de melding staan dat het ook weer direct is terugeboekt.

Echter is het betreffende bedrag wel van mijn bankrekening afgeschreven.

Wordt het bedrag nu teruggeboekte op mijn Paypal account of op mijn gewone bankrekening?

Gr.

(10 van 33)
11 feb 2012 12:17

normaal gesproken wordt het op je PP account bijgeschreven!

(11 van 33)
11 feb 2012 12:52

het bedrag is dan ook net als mij dan meteen teruggeboekt door paypal op je paypal account, dat heb ik dus ook...omdat ik nog nooit met een terugboeking te maken heb gehad, weet ik nu niet of paypal het bedrag dan weer mettertijd ook terugboekt op je bankrekening of dat het bedrag gewoon op je paypal account blijft staan, ik heb al lopen zoeken op het net, maar kan er niets over terugvinden...misschien dat andere forumleden dit misschien wel weten die veel met paypal betalen en hoe je dus een teruggeboekt bedrag van paypal weer snel op je bankrekening teruggestort kan krijgen ? Of dat paypal dat misschien toch zelf na een aantal dagen zelf terugboekt naar je bank of postbank, ik heb geen idee...bij mij staat het dus ook nog sinds 9 febr. jongstleden nog alleen op mijn paypal rekening teruggeboekt....

(12 van 33)
11 feb 2012 13:07

Het geld blijft staan op je PP account, als je het weer op je bankrekening wilt hebben dan moet je daar zelf opdracht voor geven, bij je betaling heb je alleen toestemming gegeven om het geld van je bankrekening af te boeken, als er geld wordt terug geboekt om welke reden dan ook dan komt en blijft dat staan op je PP account!

Uiteraard is daar een onderliggende gedachte bij namelijk dat ze daardoor weer rente trekken en dus extra inkomsten genereren! als je het geld terug wilt boeken dan vangt PP daar ook weer geld van! ze zijn wat dat betreft zo gehaaid als de pest!

(13 van 33)
11 feb 2012 13:55

Oké.

Je geld wordt dus teruggeboekt op je PayPal Account.

Wil je het opnemen, betaal je 3,4% + 0,35 euro over het betreffende bedrag!

(14 van 33)
11 feb 2012 14:04

zoiets zal het wel zijn ja, het lijkt niet veel maar als je alles eens bij elkaar optelt dan verdient PP er op jaarbasis goed aan!

(15 van 33)
11 feb 2012 14:19

oh, da's dus niet fijn, dus het blijft er dan gewoon opstaan, maar als je dan weer nieuwe aankopen wilt doen via het net, gaat dat dan weer via je bankrekeningnummer of kun je dat dan ook met het bedrag doen wat dan nog op je paypal account staat,dat

teruggeboekte bedrag zeg dan maar of kun je helemaal niks meer met dat teruggeboekte bedrag dooen ? ingewikkeld allemaal hoor.....

(16 van 33)
11 feb 2012 14:31

Beste modebewust,

Nieuwe aankopen, kun je GELUKKIG van je tegoed doen wat op je PayPal account staat.

Stel je hebt 20 euro op je PayPal staan, en je koopt iets voor 22 euro dan gaat er 20 van je PayPal account en 2 euro van de gekoppelde betaalrekening.

Ik denk dat het percentage op het geld terug te storten op je bankrekening, namelijk 3,4% en 0,35euro zo hoog is om het puur te ontmoedigen.

Want nergens krijg je meer dan 3,4% rente om het te compenseren, je gaat er alleen maar op achteruit naar mijn mening als je het bedrag opneemt.

Eerst hopen, dat het al het geld terugkomt.

(17 van 33)
11 feb 2012 14:35

Bij mij is het teruggeboekte geld altijd gewoon na ongeveer een week op mijn bankrekening gestort,zonder extra kosten.

Als er nog wat geld bij paypal staat en je doet een aankoop,dan wordt dat paypalgeld gewoon verrekend.

Zonder kosten.

Maar ik ben dan ook slechts een koper en geen handelaar.

(18 van 33)
11 feb 2012 14:50

Vreemd! ik heb ooit een keer een bedrag moeten terughalen i.v.m niet ontvangen nadat de claim gegrond was verklaard kreeg ik het op mijn PP account terwijl het van mijn bankrkening was afgeschreven! het is toen na een week zoals jij zegt ook niet naar mijn rekening  overgemaakt ( dit was nog in de tijd dat ik vooral kocht) dus kan best zijn dat dat weer veranderd is :^O

(19 van 33)
11 feb 2012 15:14

Willekeur?

nadat ik geld terug kreeg van een Engelse verkoper, claim na 4 weken geen pakje ontvangen.Na 5 weken kreeg ik het pakje wel,heel eerlijk het geld naar de verkoper overgemaakt,toen moest ik wel overboekingskosten betalen.Heel vreemd.

Maar ik heb nooit problemen met pp gehad.

(20 van 33)
11 feb 2012 16:04

problemen als koper heb ik er ook nooit mee gehad! maar zoals met wel meer zaken op eBay/PP zijn kopers vaak in het voordeel als u begrijpt wat ik bedoel;)

(21 van 33)
11 feb 2012 17:23

Als ik het goed begrijp, moet ik dus een week wachten na afboekingsdatum tot het geld weer terug op mijn bankrekening staat bijgeschreven?

(22 van 33)
12 feb 2012 22:26

Ik heb dit probleem ook. Gisteren e.e.a. proberen te kopen maar slechts 1 van de 6 items werden goed afgehandeld en betaald.

Vandaag nogmaals geprobeerd maar helaas. Balen als een stekker!

Ik heb wel een oplossing gevonden! :)

Ik heb een nieuw internet

Op www.ebay.nl gaat het mis. Zet de dingen die je wilt kopen op je verlangenlijstje. Vervolgens ga je naar www.ebay.COM. Niet naar NL maar naar .COM. Log daar in zoals je op de NL site doet.

Ga naar je verlangenlijstje (wish list) en Buy! Vervolgens ga je ook automatisch naar de internationale paypal site om af te rekenen. Geen foutmelding gezien en alles dus gekocht wat ik wilde hebben. :-D

Succes met kopen!

(23 van 33)
13 feb 2012 03:28

Thanks for the tip. :-D

Met .com geeft het geen problemen.

Met .nl heb ik het wel 10 keer geprobeerd.

Het geld word afgeschreven en 1 minuut later weer teruggeboekt door Paypal.

Nogmaals bedankt voor de tip. :)

(24 van 33)
13 feb 2012 10:36

He, da's een goede tip, hartelijk bedankt, ga het meteen vandaag proberen....bedankt voor deze oplossing....

Pagina's: 2 - [ 1 2 | Volgende ]
Terug naar boven