annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

object verzonden, koper zegt dat hij het niet ontvangen heeft

wat doet ebay hiermee?

 

iedereen kan zeggen dat hij/zij een betaald object wat verzonden is niet ontvangen is.

 

ik heb het al een paar keer meegemaakt. wat doet men dan? precies. geld terugstorten aan koper.

 

de koper heeft dan zijn geld terug en een gratis object.

 

hoe is de controle hierop?

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

object verzonden, koper zegt dat hij het niet ontvangen heeft

Geen

 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

object verzonden, koper zegt dat hij het niet ontvangen heeft

laat de koper kiezen tussen gewone zending en aangetekende zending.

Heeft hij voor gewone zending gekozen en de zending komt niet aan en je betaalt niet terug is de kans groot dan hij een negatieve feedback achterlaat.

Volgens ebay zouden zij deze negatieve feedback omzetten in een positieve feedback; zie hiervoor onderstaand bericht dat ik over dit probleem van Ebay ontving:

 

De enige oplossing in dit geval is dat u in uw aanbiedingen ook aangetekende/geregistreerde verzending aanbiedt en laat de kopers weten dat u alleen hiervoor de verantwoordelijkheid neemt.

Indien een koper voor een goedkopere verzending kiest, kunt u dus niet meer verantwoordelijk worden gesteld en kunnen wij eventuele negatieve feedback ook verwijderen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u uiteraard steeds contact met ons opnemen, wij helpen u graag.

 

Ik hoop u hiermee naar behoren te hebben geienformeerd en wens u veel succes met handelen op eBay.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Zeger Coene

 


Leuk he; ik zal het in de toekomst eens proberen; in 2012 "zouden"18 zendingen van mij niet zijn aangekomen; in 2013 staat de teller reeds op 10.

 

Verwacht niet teveel van Ebay

 

 

Jack

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

object verzonden, koper zegt dat hij het niet ontvangen heeft

Sterker nog...

 

Ik verzend nooit anders als met een tracking nummer/aangetekend.

 

Ik heb een object verzonden naar Israel, naar een mevrouw die al langer bij mij koopt.

Enkele weken na het verzenden, is het nog niet aangekomen.

Koper klopt aan voor haar geld retour, en maakt hier, zonder communicatie/overleg met mij, een "case" van via eBay.com.

Ik reageer hier per omgegaande op met het alle verzendgegevens, inclusief een kopie van de originele bon met trackingnummer voor aangetekende verzending. Ik schrijf haar ook aan met excuses, en om even haar geduld te vragen.

Niets. Alleen na een week het volledig bedrag ingehouden van mijn Paypal rekening. $72,99 weg...

 

Ik krijg een week later nog de kans voor een "appeal" (beroep). Leg alles weer uit, alle bewijzen weer overlegd/opgestuurd.

 

Uitkomst? Ebay blijft bij haar beslissing...ik verlies.

 

Dit terwijl ik bij mevrouw haar vorige aankoop, na een klacht van haar over belasting over de goederen in Israel, de INVOER RECHTEN voor haar heb vergoed. Dat noem ik nog eens klantvriendelijk als particuliere verkoper.

 

En dit krijg ik nu als dank. 

 

Blijkt dat mevrouw een advocaat is van beroep...

 

Leuk he, eBay verkopers bescherming?

 

Om te gillen.

 

Bericht 4 van 4
laatste antwoord