annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper beweert aangetekend pakket niet te hebben ontvangen

Dag allemaal.

 

Ik heb onlangs een item verkocht en aangetekend verzonden naar de koper in het Verenigd Koninkrijk.

Ik heb het op 2 februari verzonden en de track & trace meteen aangegeven op eBay.

Het is volgens track & trace (via PostNL) 2 dagen na verzenden afgeleverd. (op 4 februari dus)

De koper beweert nu (zaterdag 13 februari, maar liefst 11 dagen nadat ik de track&trace code online heb gezet) dat hij het pakket niet ontvangen heeft.

Ik heb voor de zekerheid nogmaals zijn adres gechecked en die klopt volgens hem.

Hij heeft de track & trace bekeken en beweert rond het ontvangsttijdstip niet thuis te zijn geweest.

Daarnaast zei hij ook dat de weergegeven handtekening op PostNL niet juist is.

Hij heeft nu via ebay.uk een geschil aangegeven en vraagt zijn geld terug.

Bij het geschil staat dat het probleem voor 23 februari opgelost moet zijn.

 

Bij de opties voor het contactformulier van ebay staat nergens als onderwerp 'niet ontvangen item' of iets dergelijks, dus vandaar dat ik het hier vraag:

 

Wat zijn nu stappen die ik moet ondernemen? Zijn geld terugstorten? Of wachten tot eBay het oplost? Dus tot 23 februari wachten?

 

Ik neem morgen sowieso contact op met PostNL om te kijken of zij mij wellicht meer informatie kunnen geven.
De bon van de verzending heb ik echter al weggedaan, omdat het pakketje volgens track & trace ontvangen was en niet verwachtte dat er na een hele week nog uberhaupt een probleem mee kon zijn. Het is dus maar de vraag of zij er iets mee kunnen...

Ik hoop dat jullie me helpen kunnen.

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen

Koper beweert aangetekend pakket niet te hebben ontvangen

Helaas heeft u het bewijs al weggegooid.

Als de koper via paypal heeft betaald,krijgt hij z'n geld terug,

Als hij op een andere manier heeft betaald,kan de koper geen geld terugeisen via ebay.

U kunt wel via post.nl geld terug eisen,zij hebben het pakket afgeleverd en uw pakket was verzekerd.

Zeer waarschijnlijk is het weer een geval van gratis winkelen.

U moet het geschil afwachten en zeker geen geld terugstorten.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Bericht 2 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Koper beweert aangetekend pakket niet te hebben ontvangen

Helaas heeft u het bewijs al weggegooid.

Als de koper via paypal heeft betaald,krijgt hij z'n geld terug,

Als hij op een andere manier heeft betaald,kan de koper geen geld terugeisen via ebay.

U kunt wel via post.nl geld terug eisen,zij hebben het pakket afgeleverd en uw pakket was verzekerd.

Zeer waarschijnlijk is het weer een geval van gratis winkelen.

U moet het geschil afwachten en zeker geen geld terugstorten.

 

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Koper beweert aangetekend pakket niet te hebben ontvangen

Top, dank u wel! Dan wacht ik het allemaal even af.
PostNL gaat inmiddels bezig met een onderzoek. Dus hopelijk komt het goed met de verzekering.
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Koper beweert aangetekend pakket niet te hebben ontvangen

De koper zal het geschil opwaarderen tot claim.

De koper krijgt altijd gelijk en paypal stort het geld terug(van uw rekening)

Vraag;

Hoe is de koper er achter gekomen,dat het zijn handtekening niet is?

Stuurt post.nl handtekeningen op?

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Koper beweert aangetekend pakket niet te hebben ontvangen

Als je het zelf niet met de koper oplost op korte termijn, dan loop je het risico een aantekening te krijgen voor een "geschil zonder oplossing van de verkoper". Daar wordt zwaar aan getild door eBay.
 

Wat telt als geschil zonder oplossing van de verkoper?

Wanneer een koper eBay vraagt om in te grijpen in een geschil wegens een niet-ontvangen object of een aanvraag voor een teruggave en eBay is van mening dat de verkoper verantwoordelijk is voor het probleem, dan telt het mee als een 'gesloten geschil zonder oplossing met de verkoper'. Dit wordt meegerekend in je probleempercentage en ook voor de aparte prestatievereiste voor gesloten geschillen zonder oplossing met de verkoper. Als eBay het geschil sluit in het voordeel van de verkoper of niemand verantwoordelijk acht voor het probleem, telt het niet mee als transactieprobleem en heeft geen impact op je verkoperprestaties. 

 

http://sellerupdate.ebay.nl/autumn2015/standards

 

http://pages.ebay.nl/help/sell/seller-dashboard.html

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Koper beweert aangetekend pakket niet te hebben ontvangen

Omdat je met het tracking-nummer kunt aantonen dat het pakje is afgeleverd, is dat vermoedelijk voldoende bewijs dat je aan je verplichtingen hebt voldaan. Dan valt het risico de koper toe.

 

Ik zou eBay bellen en vragen de tracking te controleren en het geschil in jouw voordeel te sluiten. Wil eBay dat niet, dan zit er niets anders op de koper volledig terug te betalen. Doe je het niet zelf, dan doet eBay het en zit jij met een aantekening voor een "geschil zonder oplossing van de verkoper".

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Koper beweert aangetekend pakket niet te hebben ontvangen

Zie ook mijn vandaag toegevoegde opmerkingen op de borden.

Ze gaan zelfs zover als zelfs beweren dat het niet hun handtekening is als ze getekend hebben voor ontvangst.

Gebruik nooit paypal en overweeg nooit meer in duitsland te verkopen omdat het waarschijnlijk zal uitdraaien op negatieve feedbacks.

Heb zelf ook zo'n kwestie lopen momenteel.

Contact met ebay opgenomen (zijn echt wel rap met antwoorden tegenwoordig) en tracknummer doorgegeven, ze hebben het ook gechecked en melden dat ik me qua retourbetaling (betaling was gelukkig ook per bank ontvangen) niet druk hoef te maken omdat het als afgeleverd staat vermeld. (betalingswijze valt ook niet onder kopersbescherming)

In zekere zin wijst de koper ook naar de duitse afleveraar natuurlijk maar heeft dat blijkbaar niet in de gaten. (alsof postnl en deutsche post samenspannen en zomaar wat invullen op tracktrace;-)

Een aantal negatieve feedbacks kan ik natuurlijk wel verwachten (hij kocht 6 items) maar daar is nou eenmaal niks aan te doen.

Vreemd is wel dat de  "koper" geen dispuut geopend heeft dat hij wellicht kan opwaarderen maar alleen maar mij blijft aanspreken terwijl hij toch al een aantal jaren op ebay zit.

Ik denk dat ik de duitse markt maar eens dicht ga gooien, er zijn genoeg liefhebbers wereldwijd.

 

Have a nice e-day allemaal!

 

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Koper beweert aangetekend pakket niet te hebben ontvangen

Dat is binnen NL recht totale onzin! Daar gaat de bewijslast wel wat verder dan een tracking code aanleveren.
Zo heb ik ook al 2 claims verloren zien gaan, omdat men op onwettige gronden onjuiste beslissingen neemt.
Bericht 8 van 8
laatste antwoord