annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Standaard verzending

Betreft verkoop item  152455293564 

Deze verkocht naar de Russische Federatie via standaard verzending. De koper wenste niet te betalen voor Track and Trace of aangetekende verzending.  

Dit is verzonden via post.nl , gewicht > 1 kg , verzendkosten  €  18,62.

Bij standaard verzending krijg je slechts de kassabon dat je hebt betaald, uiteraard aangegeven niets t.a.v. de bestemming, dit gebeurt slechts bij T & T  of aangetekend.

Bovendien heb ik de koper EN  E-bay via de website van post.nl  de gespecificeerde kosten van verzending doen toekomen.

 

De koper stelt niets te hebben ontvangen en claimde terugbetaling van alle kosten, dus inclusief verzending.

Op vragen van E-bay bij dit geschil heb ik zowel aan de verkoper als aan E-bay een kopie van de kassabon van het postkantoor overlegd.

Verkoop was op 02-03-2017, object verzonden op  04-03-2017.

 

Zojuist kreeg ik bericht van E-bay dat men besloten had de koper een volledige terugbetaling toe te kennen omdat ik geen bewijs van verzending zou hebben overlegd .......  ?

 

Pardon ?   De kassabon is het enige wat men krijgt op het postkantoor bij standaardverzending.   

 

Dit zou betekenen dat ALLE  NIET AANGETEKENDE of via T & T te volgen objecten bij eventueel kwijtraken voor rekening van de koper zouden komen.   Volledige waanzin !!!!!

 

Bij een juridische procedure zou dat argument 100 % zeker van tafel geveegd worden, de koper neemt zelf de beslissing om dit via standaard-mail te laten bezorgen en eist vervolgens eenzelfde garantie als bij aangetekend verzenden.

Terwijl de verkoper 0,0 mogelijkheden heeft om ook maar iets te kunnen ondernemen.

 

Nogmaals,  waanzin ten top !!!!!

 

Daar dit de tweede volkomen onzinnige en m.i. zeer discutabele beslissing van E-bay is, heb ik mijn winkel de afgelopen week al gesloten, daar ik aan dergelijke voorwaarden niet KAN voldoen.  

En dat na een jaar of 15 en 1195 x positieve feedback, over in totaal  2757 items ......

E-bay,  bedankt  !!!!

Wie heeft gelijke ervaringen ?  

Hele onderwerp weergeven

Even een kort antwoord op uw verhaal:

Inderdaad is het Ebay beleid dat de koper altijd gelijk heeft. Als je geen bewijs (aangetekemnd) van verzending hebt ben je de pineut als de koper kwaad wilt en zegt dat hij het niet ontvangen heeft. Dan moet je teerugbetalen en je bent je spullen kwijt.

Daarom boven en bepaald bedrag altijd aantekenen (zet dat in de voorwaarden)

en (vooral met pakketten, zoals kennelijk bij u) sluit de dubieuze lande4n uit bijv. oost-europa , India en er zijn nog een paar waar het vaak mis gaat.

Het is helaas de realiteit, Ebay is er voor de koper en niet voor de verkoper,

Een vraag stellen