annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fake artikel ontvangen - Paypal beslist ineens in mijn nadeel!

Ik had een artikel gekocht dat, toen ik het kreeg, fake bleek te zijn. Had ik betere foto's moeten vragen? Jazeker. Maar goed, lesje geleerd. Gelukkig had ik Paypal met aankoopbescherming.

 

Of nou ja, dat dacht ik. Verkoper vond dat hij gewoon had neergezet hoe het item er uit zag, en vond dat hij geen geld terug hoefde te geven (voor de duidelijkheid: Nieuw is dat artikel €1500,-, tweedehands op gespecialiseerde sites zo'n €850 en ik had het via online bieden hier voor €375,-). Het fake item zal €5,- waard zijn (schatting).

 

Dus ik heb een geschil opgewaardeerd naar een claim. Paypal besliste in mijn voordeel en ik zou mijn geld krijgen als ik het artikel terug zou sturen. Wat idioot is natuurlijk, want merkenrecht is een serieus iets en zo werkt Paypal mee aan de fake markt. Maar goed, verkoper stuurde mij een bericht op Ebay dat ik een ander adres moest gebruiken dan dat in Paypal want dat klopte niet.

 

Ik heb dat adres gebruikt, aangetekend verstuurd en toen begon het gezeik. Verkoper stuurde ineens via Paypal dat ik het foutieve adres had gebruikt, het adres dat in Paypal stond. Ik moest van Paypal bellen met de postdienst. Gedaan, en die zeiden me dat dat adres dat tijdens het vervoer was gebruikt een 'tussenstation' was. Zij konden, net als ik, duidelijk zien dat het adres dat verkoper mij had doorgegeven eindbestemmmin was. De status is nu ook 'afgeleverd' op de site van Royal Mail. Track en trace op post.nl is niet mogelijk, internationalparceltracking werkte ook niet, enkel op de site van Royal Mail kan men de code traceren.

 

Ik hoorde niets van Paypal dus ik bel. Dat ging al niet zo vlot want de dame aan de lijn vond dat ik het naar het adres dat in Paypal stond had moeten verzenden. Tja, en dan zegt die frauduleuze verkoper dat hij het niet heeft ontvangen zeker. Enfin, ook zij kon nadat ik het T&T nummer had gegeven en de site van Royal Mail zien dat het was bezorgd. Zij zou mij een link sturen zodat ik de conversatie van de verkoper via Ebay kon uploaden. Dat geldt dan als bewijs dat ik het juiste adres heb gebruikt op aandringen van verkoper.

 

Een paar uur later, na sluitingstijd van de klantenservice, krijg ik een mail dat er in het voordeel van de verkoper is beslist. Niet alleen dat, maar er wordt nu ook bij verkoper nagegaan of IK niet fraudeer 😐 De reden is dat zij het T&T nummer niet konden zien. Zij hebben waarschijnlijk enkel op post.nl gekeken, en dan maar meteen geconcludeerd, ondanks mijn eerdere belletje, dat ik de boel belazer. Zonder enige vorm van wederhoor.

 

Ik zit er echt mee in mijn maag. Ik heb meteen een klacht ingediend bij Paypal maar wat kan ik nog meer doen? Ik heb rechtsbijstand, maar kan Ebay iets doen denken jullie? En zouden jullie aangifte doen tegen die verkoper?

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Fake artikel ontvangen - Paypal beslist ineens in mijn nadeel!

P.S.: artikel is afgeleverd op het adres dat was doorgegeven door verkoper. Hij reageert niet meer op mijn berichten.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Fake artikel ontvangen - Paypal beslist ineens in mijn nadeel!

Ik ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen. Ik zit met een soortgelijk probleem
Bericht 3 van 3
laatste antwoord