annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkooplimiet

 

Sinds februari 2016 verkoop ik met mijn andere account op Ebay en ik heb ook een shop.

Sinds ik ben begonnen met verkopen op Ebay, heb ik elke maand te maken met verkooplimieten.

Mij werd verteld dat dit het beleid is van Ebay en dat heb je natuurlijk maar te accepteren, aangezien ik gebruik maar van de diensten van Ebay.

 

Echter, gisteren heb ik opgemerkt dat een account die pas één maand is geregistreerd en pas één positieve feedback had ontvangen al zo een 1500 producten in z'n assortiment heeft, waarvan de meeste producten 10 of meer voorradig bleken te zijn.

De gemiddelde prijs schatte ik zo op een €40,- per product wat neer zou komen op minimaal een totale waarde van €600.000.

Dit account heeft z'n producten alleen op ebay.co.uk gezet. 

 

Waar ik momenteel na 8 maanden op een limiet van maximaal €100.000 aan waarde zit en elke maand weer keurig een limietverhoging aanvraag, mag dit nieuwe account, in tegenstelling tot mij, direct beginnen met een groot assortiment (ik denk wel een ongelimiteerd bedrag) aan producten verkopen op Ebay, terwijl dit account zich pas één maand geleden heeft geregistreerd en welgeteld één keer positieve feedback heeft ontvangen.

 

 

Ik heb natuurlijk direct contact opgenomen met de Ebay NL klantenservice waar dit nu eigenlijk op slaat en hoe dit mogelijk is.

Hieronder de correspondentie:

 

 

REACTIE 1:

 '' 

Bedankt voor het contact opnemen met eBay betreffende de limieten op eBay.

 

Wij mogen wegens privacy helaas niets vertellen over andermans eBay accounts.

 

Ik kan in uw eBay account zien dat de limiet van de totale waarde van uw actieve objecten en uw verkochte objecten samen kan niet meer dan 100.000 EUR per kalendermaand bedragen. Daarnaast kunt U maximaal 3000 objecten per kalendermaand aanbieden en verkopen.

 

Wij kunnen wel deze limieten voor u verhogen om de 30 dagen.

 

Hieronder vind u meer informatie betreffende ons privacy beleid.

 

 http://pages.ebay.nl/help/policies/privacy-policy.html

Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd en mijn excuses voor enig ongemak.

Met vriendelijke groet,

Ebay Klantenservice

'' 

 

Mijn antwoord: Schandalig dat Ebay voorkeur geeft voor bepaalde accounts om direct voor hun de limieten weg te nemen.

 

 

REACTIE 2:

 

Bedankt om contact op te nemen met eBay betreffende het verwijderen van uw verkooplimieten op uw account.

 

Mijn naam is ---- en ik begrijp dat u wilt dat wij uw verkooplimieten verwijderen. Echter, kunnen wij verkooplimieten niet verwijderen eens deze op een account geplaatst zijn. Dit geldt voor iedereen die verkooplimieten heeft op zijn account.

 

U begrijpt niet waarom eBay actie onderneemt, aangezien u een goede feedbackscore hebt. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend is. eBay verifieert niet alleen de totale feedbackscore, maar kijkt naar het volledige feedbackprofiel én het aantal transactieproblemen dat tijdens een bepaalde periode is gemeld. Bij deze meldingen kan het gaan om door u veroorzaakte annuleringen, om door u via de eBay- of PayPal-site gemelde geschillen zonder oplossing of om te late verzendingen. Op basis hiervan wordt uw klanttevredenheid berekend. Wij vinden het belangrijk dat u als verkoper steeds een goede service levert

 

Zoals wij reeds hebben doorgegeven kunnen we deze limieten wel voor u verhogen om de 30 dagen.

 

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een prettige dag toe.

 

Met vriendelijke groet,

eBay Afdeling Regels en Veiligheid

 

'' ''

 

Mijn laatste reactie :

 

 

Als Ebay echt zou kijken naar het volledige feedbackprofier en het aantal transactieproblemen dat tijdens een ebpaalde periode is gemeld, hoezo kan een account zoals '*************' dan direct starten met een voorraad met een waarde van €500.000+ euro, terwijl dit account nog 0 bestellingen heeft gedaan (oké, misschien enkele) en zodoende al direct vele orders maken, zonder enige ervaring op Ebay te hebben?
Wat als dit account straks vele meldingen krijgt van slechte producten, bestellingen die niet aankomen etc., terwijl dit account een groot assortiment heeft en vele producten kan verkopen met alle gevolgen van dien.
 
Een zeer scheef beleid van Ebay.
Het wordt me al zeer duidelijk waarom veel mensen negatief over Ebay zijn. 
Jammer, want ook ik zie veel potentie maar word gewoon zwaar belemmerd om hier uit te groeien tot een grote ebay-shop.
Ebay is voornamelijk voor tweedehands producten etc. (zoals het aanvankelijk ook eind jaren 90 uit is ontstaan natuurlijk), maar Ebay zou veel meer voor webshops moeten betekenen die nieuwe producten aanbieden, zoals wij, dan zou Ebay veel meer omzet kunnen draaien en de markt alleen maar vergroten.
Het werken met dergelijke verkooplimieten belemmerd dat alleen maar.
 
 
 ''' '''
 
Dit beleid van Ebay is gewoon zeer frustrerend voor mensen met accounts die verkooplimieten hebben.
Dit lijkt wel een soort van discriminatie jegens deze mensen waardoor concurrenten gemakkelijker kunnen uitbreiden en hun slag makkelijk kunnen slaan.
 
Dit beleid is daarnaast demotiverend en ik overweeg dan ook om maar te gaan beginnen op andere platformen.
 
Er lijkt echt geen mogelijkheid om die limieten volledig te laten verwijderen.
Ik wil dan ook graag advies en ervaringen van mensen die hetzelfde als ik ervaren (of hebben ervaren) en die wellicht oplossingen hebben voor dit probleem.
 
Is het misschien mogelijk om contact op te nemen met Ebay.co.uk / ebay.com die wellicht wel meer visie hebben dan Ebay.nl?
 
Graag zie ik reacties tegemoet.
 
Alvast bedankt.
 
Mvg,
Pluto

 

 

*ps: in de bijlage staat een screenshot (bewerkt i.v.m. privacy redenen) van de betreffende account die geen limiet lijkt te hebben

Bericht 1 van 1
laatste antwoord
0 ANTWOORDEN 0