annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoopcommissie op verzendkosten?

Hallo,

 

Sinds enige tijd verkoop ik weer wat, nu voor het eerst op Ebay.com.

Tot mijn grote verbazing zie ik dat alles duurder geworden. Maar liefst 10% commissie, en erger ik moet zelfs ook over verzendkosten belasting betalen?!?

 

Kan iemand mij uitleggen, waarom voor dat laaste ook belasting moet betalen. Dat stond  nergens beschreven als ik het goed doorgenomen heb. Geldt dat ook voor Ebay.nl ?

 

Paypal is ook duur, echt waardeloos allemaal!

 

Alvast bedankt voor je reactie.

Jolanda

 

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Verkoopcommissie op verzendkosten?

eBay is in de loop de jaren steeds zo ingewikkelder en vooral veel duurder geworden dat een meerderheid van de verkopers is afgehaakt. Natuurlijk komen er wel steeds weer nieuwe verkopers maar die houden het meestal niet lang vol.

Tegenwoordig is ook het niet-betalen door kopers erg in zwang.

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzendkosten?

Dat u over de verzendkosten commissie betaald heeft u te danken aan de verkopers die hier enorme winst mee behaalden. Een lage verkoop prijs met erg hoge verzendkosten. De door de koper te veel betaalde verzendkosten waren een toevoeging aan de omzet.

Bericht 3 van 14
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzendkosten?

Inderdaad, ik zie advertenties waarbij je echt letterlijk tientallen dollars extra moet betalen voor verzendkosten. Dat de kopers dat accepteren is mij echt een volslagen raadsel!

Bericht 4 van 14
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzendkosten?

U doelt waarschijnlijk op items met GSP, daar zie je inderdaad grote getallen voor verzending en ook nog eens extra import charges.

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzendkosten?


a.d.a-trading schreef:

Dat u over de verzendkosten commissie betaald heeft u te danken aan de verkopers die hier enorme winst mee behaalden. Een lage verkoop prijs met erg hoge verzendkosten. De door de koper te veel betaalde verzendkosten waren een toevoeging aan de omzet.


Als dat zo is dan staat dat eBay netjes om dan maar het probleem bij alle gebruikers neer te leggen. Klantvriendelijkheid ten top. Nog erger: eBay maakt er misbruik van, want indirect genereren zij voor zichzelf op deze manier nog de meeste winst.

 

  1. Verzendkosten zijn een kostenpost, geen winst. Daar hoort per definitie geen verkoop commissie over te worden berekend. Verkoop commissie hoort te worden berekent over het bedrag van het item dat men verkoopt. Men verkoopt geen verzenddienst;
  2. Dat er gebruikers zijn die op deze manier extra winst willen maken is een probleem van eBay. Zij hanteren o.a. een feedback methode waarmee kopers in de gelegenheid worden gesteld hun beklag te doen indien er te hoge verzendkosten worden berekend. Doet een verkoper dat vaak dan hoort eBay in te grijpen. Klaarblijkelijk faalt dit proces. Dat is een probleem van eBay, niet van de gebruikers;
  3. En als laatste maakt eBay zichzelf niet bepaald populair door zulke regels te hanteren waardoor men naar alternatieven gaat zoeken. Op de lange termijn snijd eBay zichzelf in de vingers.

 

 

Bericht 6 van 14
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzendkosten?


@nogmeerwinst schreef:

U doelt waarschijnlijk op items met GSP, daar zie je inderdaad grote getallen voor verzending en ook nog eens extra import charges.


De GSP service is een partnership van eBay met Pitney Bowes Inc. De verzendkosten die bij zulke items staan zijn berekent op verzendafstand, import belasting van het desbetreffende land en het verkoop bedrag. Daar hebben de Amerikaanse verkopers geen enkel invloed op. GSP is volledig in control van eBay.

 

De gehanteerde import belasting klopt overigens ook niet omdat voor Nederland alleen 21% wordt toegepast, terwijl er ook items zijn die slechts 6% of zelfs onder 0% import belasting vallen. Ofwel, ook daar snoept eBay weer een stukje van de taart.

Bericht 7 van 14
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzendkosten?

ik ben het helemaal met je eens. Ik verkoop regelmatig via ebay.de omdat daar mijn doelgroep naar mij technische handleidingen kijkt en koopt. (vaak via het stratbod) De internationale briefposttarieven van Post NL zijn hoog. Voorbeeld startbod EUR1 en verzendkosten EUR 11,= conclusie er moet geld bij met ~30% totale ebay kosten.
Bericht 8 van 14
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzendkosten?

Die verkoopcommissie op de toch al veel te dure porto kun je misschien nog aan gewend raken maar dat EBAY MIDDELS AMERIKAANSE VERKOPERS IMPORTBELASTING DOORBEREKEND AAN KOPERS BUITEN DE USA RIEKT TOCH WEL EEN BEETJE FRAUDEGEVOELIG: ONTVANGT DE NEDERLANDSE BELASTINGDIENST DEZE DOOR EBAY -VAAK FOUTIEF- BEREKENDE IMPORTKOSTEN OOK DAADWERKELIJK OF STEKEN ZE DIE IN EIGEN ZAK? Waarschijnlijk is in die hele jaarverslagen van ebay ook geen ruk terug te vinden van geldstromen naar de nederlandse belastingdienst! Als de nederlandse belastingdienst hier al niets van terug ziet, zal dat ook wel voor alle andere landen gelden. Misschien is een hint of vraagstelling richting ONZE PORTMONAIE (Min. van Financieen en Belastingdienst) niet eens zo'n slecht idee aangezien het hier MILJOENEN betreft?

 

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzendkosten?

Inderdaad zijn sommige absurt met de verzendkosten.

Maar wij rekenden precies de verzendkosten die wij moeten betalen aan Post NL.

Nu verkoop ik een munt aan 3 euro. Heb ik 0,60 winst op.

Ik moet Ebay 10% betalen , dus 0,30 maar nu komt er ook 0,25 bij voor de commissie op .verzendkosten

Ik heb 0,05 verdiend. Maar daar staat de belasting al voor klaar ( wij zijn zakelijk ) en 0,55 gaat naar Ebay.

We staan hier dus te werken voor Ebay !!!!

Dit is echt absurt, ik weet niet eens of ze commissie mogen vragen over kosten.

Maar van mij krijgen ze niet meer veel. Winkel is al dicht en advertenties terug gebracht van 350 naar 12 !

Binnenkort helemaal weg bij Ebay !!!!

Spoiler

@scorecomics  schreef:

a.d.a-trading schreef:

Dat u over de verzendkosten commissie betaald heeft u te danken aan de verkopers die hier enorme winst mee behaalden. Een lage verkoop prijs met erg hoge verzendkosten. De door de koper te veel betaalde verzendkosten waren een toevoeging aan de omzet.


Als dat zo is dan staat dat eBay netjes om dan maar het probleem bij alle gebruikers neer te leggen. Klantvriendelijkheid ten top. Nog erger: eBay maakt er misbruik van, want indirect genereren zij voor zichzelf op deze manier nog de meeste winst.

 

  1. Verzendkosten zijn een kostenpost, geen winst. Daar hoort per definitie geen verkoop commissie over te worden berekend. Verkoop commissie hoort te worden berekent over het bedrag van het item dat men verkoopt. Men verkoopt geen verzenddienst;
  2. Dat er gebruikers zijn die op deze manier extra winst willen maken is een probleem van eBay. Zij hanteren o.a. een feedback methode waarmee kopers in de gelegenheid worden gesteld hun beklag te doen indien er te hoge verzendkosten worden berekend. Doet een verkoper dat vaak dan hoort eBay in te grijpen. Klaarblijkelijk faalt dit proces. Dat is een probleem van eBay, niet van de gebruikers;
  3. En als laatste maakt eBay zichzelf niet bepaald populair door zulke regels te hanteren waardoor men naar alternatieven gaat zoeken. Op de lange termijn snijd eBay zichzelf in de vingers.

 

 


Bericht 10 van 14
laatste antwoord