annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe rage van oplichting ?

Verkopers (internationaal) LET OP: mogelijk nieuwe rage van oplichting.

Vortig jaar (2014) was het schering en inslag dat men per gewone post verzonden items "niet ontvangen" had. Dat was 'fijn' terugbetalen. Dus vanaf eind 2014 alleen nog verzenden buiten NL met trackingcodes.

Dit jaar (2015) hebben ze - kennelijk - iets nieuws daarop gevonden: ze laten de aangetekende brief of pakket gewoon komen, tekenen voor ontvangst, maken het open en dan ............. maken een foto van de geopende verpakking en leveren commentaar dat ze dat zo hebben ontvangen. Of ze maar even het geld retour mogen ontvangen !!!

1x (Finland) geopende brief en dan vraag ik me af waarom in godsnaam accepteer je zoiets aan de deur ? en 1x (UK) was er zogenaamd papier in gestopt - ergens onderweg tijdens het transport (?) en de goederen eruit gehaald. Volgens ontvanger was het pakket al geopend geweest en weer dichtgeplakt.

Nou vraag ik u: moeten we weer terug naar de oude lakstempels en vooraf foto's maken van wat we verzenden ??????

eBay en PayPal weten het altijd wel zó te spelen dat je als verkoper aan het kortste eind trekt.

Bah, wat een zieke wereld !   

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Nieuwe rage van oplichting ?

een foto maken is altijd verstandig, zeker voor de duurdere objecten. ook waar je het douane formulier hebt geplakt en welke documenten je erbij hebt gestopt .

 

verzegelen helpt niet, tenzij je vooraf de douane kosten wil betalen, bv via fedex, maar zelfs dan kan het nog opengemaakt worden door de douanes.

 

dhl4you verstuurd het altijd verzekerd tot 500 euro & als je de paypal regels goed naleeft ben je beschermd ook als verkoper.

 

meldt ebay de personen waar het om gaat, want eenmaal een ban bij ebay en die persoon komt er niet snel terug, wees dus verdacht op mensen die veel eisen en 0 x iets gekocht hebben, vaak komen die uit de wat armere landen. 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Nieuwe rage van oplichting ?

en misschien is verzenden in de vakantie periodes niet zo slim, mensen zijn vaak niet thuis of de posterijen hebben tijdelijke vakantiewerkers, vaak jongeren in dienst die het niet zo nauw nemen met de regels of vaker een fout maken.

 

Gefrustreerde vrouw

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Nieuwe rage van oplichting ?

Ik heb het ook meegemaakt. Ik scan de brief, die ik opstuur, dan  email ik de koper en zet er met grote letters bij, dat bij normale verzending het risico bij de koper ligt. Tevens krijgt de koper een kopie van de verzonden brief. Ik kan mij voorstellen, dat het dan nog fout kan lopen.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord