annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Digitale objecten verkopen

Hallo,

 

Ik verkoop al geruime tijd digitale steam codes.
Echter als kopers hun bestellingen betalen en in de code stuur krijg ik vaak na een aantal dagen een geschil dat er ongeautoriseerd toegang is geweest op zijn/haar account en mijn producten en geld kwijt ben.
Hierdoor loop ik veel inkomsten mis.
Hoe is dit mogelijk dat er ongeautoriseerd mensen objecten bij mij kunnen kopen en OOK betalen en vervolgens hun geld weer terug krijgen terwijl hun wel mijn digitale steam codes voor spellen ontvangen.

 

Mvg Daniel

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Digitale objecten verkopen

Dit klinkt als de alom bekende vorm van fraude: Betalen, goed smoesje om geld terug te krijgen (veelal "niet ontvangen", maar dat is met digitale codes lastig) en ebay/paypal beslist in de koper zijn voordeel. Geld gaat retour naar koper. Productweg, geld weg. Helaas.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Digitale objecten verkopen

Klopt....

Ik krijg nu elke dag allemaal mails van ongeatoriseerde activiteiten en elke keer word het geld van mijn Paypal rekening gehaald.

Vanochtend weer een andere mail ontvangen, namelijk:

 

Hierbij laten we je weten dat we de volgende transactie(s) hebben moeten annuleren, omdat de objecten zijn gekocht zonder toestemming van de eigenaar van de account: 'objectnummer'


Verzend geen objecten die zijn gekocht door (zijn naam) en negeer biedingen die hij of zij heeft geplaatst op je aanbiedingen. We werken er met de eigenaar van de account aan om verdere ongeautoriseerde activiteit te voorkomen.

Als je de objecten al hebt verzonden en ze nog niet zijn geleverd, vraag je expediteur dan of je de zending kunt stoppen.

We betalen je de verkoopcommissie terug voor objecten die door deze koper zijn gekocht. - We hebben alle gerelateerde kosten voor je aanbieding(en), behalve de verkoopcommissie, gecrediteerd.

Je vindt deze objecten in het gedeelte Verkocht van Mijn eBay. Voor informatie over het opnieuw aanbieden van deze objecten ga je naar:
http://pages.ebay.nl/help/sell/relist.html

Aanvullende tips:

  • Aangezien de account is overgenomen door een ongeautoriseerde persoon, moet je niet rechtstreeks contact met het lid opnemen.
  • Als iemand je e-mails stuurt over betaling of terugbetaling, maak dan geen geld over zonder eerst contact met eBay op te nemen.
  • Controleer eventuele betalingen door in te loggen bij je PayPal-rekening of een andere online betalingsservice.

Onze excuses voor het eventuele ongemak. We stellen je geduld en medewerking op prijs.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Digitale objecten verkopen

Is er inmiddels al een oplossing hiervoor?

Bericht 4 van 4
laatste antwoord