annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik vind het nu wel opvallend worden, maar ik wacht op een stuk of 6 pakjes/brieven uit Engeland, waarvan de oudste verstuurd op 12 juni en ik heb nog helemaal NIETS ontvangen.
Tijdje geleden ook via amazon.uk een boek gekocht en die is ook nooit aangekomen. Begin me wel zorgen te maken, want 6 dingen is niet weinig. Kan geen toeval zijn. Wie o wie herkent dit op dit moment ook?
Bericht 1373 van 1.373
laatste antwoord
1.372 ANTWOORDEN 1.372

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Hier hetzelfde verhaal.

Pakket op 23 november al aangekomen in NL. Onderzoek gestart door Royal Mail zonder feedback so far. verzender heeft zelfs inmiddels de 'missing parcel' route bewandeld.

Vannacht zag ik ineens beweging, gewoon op de royal mail tracking staat inmiddels dat het doorgezet is naar een ander centrum, en op de PostNL app stond het pakketje ineens tussen de gewone post die naar mij onderweg zou zijn.

Heeft dus precies 1 maand op het depot liggen wachten op feedback. Hoop voor ieder dat hetzelfde gebeurt!

Groeten!

Bericht 31 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik heb zelf geen twitter maar ik lees heel veel berichten van mensen die ook al ruim een maand op hun pakketten zitten te wachten. Schijnt dat PostNL er mee bezig is, ben benieuwd.

 

Overigens heb ik vandaag contact gehad met de douane (met 2 verschillende personen voor de zekerheid) en er is gecommuniceerd dat wanneer een pakket in het nieuwe jaar wordt verzonden de nieuwe regels pas van kracht gaan en niet wanneer het aankomt in NL of waneer het wordt verwerkt. 

Bericht 32 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Zit op meerdere pakketten te wachten vanuit UK. Sommige dateren al van 26/11, zijn hier ontvangen, en dan stopt het volledig!?

Geen informatie, ook niet als er een onderzoek gestart wordt. Je blijft in het ongewisse. Een service van lek m'n vessie.

Andere providers doen het aanzienlijk beter, dus ik raad iedereen aan om PostNL gedag te zeggen en in de toekomst verzenders te vragen om bv DHL te gebuiken. Die hebben het een stuk beter voor elkaar. PostNL maakt er een zooitje vn!

Bericht 33 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??


@msentinelb  schreef:

Er is reactie van PostNL op mijn onderstaande tweet

 

https://twitter.com/maartenbaijs/status/1340593825715253248

 

Like of retweet dit bericht om er wat meer kracht achter te zetten.

 

"Hi Evert (en de rest met hetzelfde probleem), dit staat intern uit want zoveel pakketten die niet verder komen is natuurlijk wel opvallend. We verwachten in de loop van deze week meer informatie te ontvangen over deze situatie, zodra dit bekend is wordt dit uiteraard gedeeld."

 


Als er maar iets van tijdspad bekend wordt, ik wil best nog even wachten tot eerste week januari zolang ik maar weet dat de pakjes niet in de noordzee zijn gedumpt

Bericht 34 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Er is reactie van PostNL op mijn onderstaande tweet

 

https://twitter.com/maartenbaijs/status/1340593825715253248

 

Like of retweet dit bericht om er wat meer kracht achter te zetten.

 

"Hi Evert (en de rest met hetzelfde probleem), dit staat intern uit want zoveel pakketten die niet verder komen is natuurlijk wel opvallend. We verwachten in de loop van deze week meer informatie te ontvangen over deze situatie, zodra dit bekend is wordt dit uiteraard gedeeld."

 

Bericht 35 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Mijn pakket is ook 7 december voor het laatst gescanned met 'item received, Netherlands'. De laatste keer (begin november) heeft mijn pakket 9 dagen op deze status gestaan en is toen bezorgd maar nu nog ongewijzigd.

 

Wat ik vreemd vind is dat in Engeland bij pakketten die na 1 januari binnenkomen er gekeken gaat worden wanneer deze zijn VERZONDEN. Als ze nog in december zijn verzonden hoef je niets exta's te betalen, wel als ze in 2021 zijn verzonden.

 

Maar hier in Nederland zou gekeken worden wanneer het is aangekomen? Wat wordt verstaan onder 'aangekomen'? Wanneer PostNL het gaat verwerken/sorteren of wanneer er bij de tracering staat dat het in NL is gearriveerd? Op deze manier zou PostNL gewoon lekker de pakketten uit Engeland kunnen opstapelen om vervolgens ze pas in januari te sorteren om nog even lekker wat te verdienen. Dat lijkt mij onrechtvaardig? Zeker wanneer het pakketten betreffen die er al sinds november/begin december liggen en gezien de vertragingen die er op dit moment spelen.. Dus omdat PostNL zo traag is, zouden wij misschien moeten betalen? Ehhh..

Bericht 36 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

@trcollect Een vraagje: is jouw pakket wel ‘los’ gekomen sinds het invullen van dat formulier? Als dit namelijk de manier is om nu al gang in m’n pakketje te krijgen dan neem ik die douane- en inklaringskosten voor lief. Na 1 januari moeten we die kosten toch betalen, mark my words.
Bericht 37 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Het meest verwijtbare vind ik wel dat ze ons als consument in de steek laten kwa informatie.

 

Liggen onze pakketten op een depot of zijn ze zoek.

 

Als ze gewoon met een logische verklaring komen dat ze bijv. Op een depot liggen. Dan kunnen de meeste mensen daar begrip voor opbrengen. Aangezien iedereen weet dat dit jaar, een ander jaar is dan anders.

Nu maken mensen zich zorgen over hun pakket. Jammer PostNL. Hier laat je een grote steek vallen.

Bericht 38 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik kan het pakket nog niet ophalen, is al weer verplaatst naar dinsdag 22 december.
Ik heb dat formulier als "last resort" ingevuld, omdat ik niet zie hoe je op een andere manier kan achterhalen waar je pakket is of hoe lang het nog gaat duren. PostNL laat je volledig in het ongewisse.
En het is zeker niet mijn schuld dat ik inklaringskosten moet gaan betalen, omdat ik het "verkeerde" formulier heb ingevuld. PostNL had ook netjes kunnen aangeven dat dat voor binnen de EU niet nodig is. Nee, in plaats daarvan gaan ze gewoon een mega bedrag aan inklaringskosten in rekening brengen.
En nogmaals, dat mogen ze helemaal niet voor een pakket binnen de EU. Zie ook de website van de overheid https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/brexit/vraag-en-antwoord/invoerrechten-bij-aankoop-uit-vere...
Dus ze houden zich duidelijk niet aan de regels. Ik heb al officieel een klacht ingediend via klachtenkompas.nl van de Consumentenbond. Ik wacht nog op antwoord.
Bericht 40 van 1.373
laatste antwoord